۳۹۸۸۷۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ماشین خودران گوگل چه مشکلاتی دارد؟

پروژه خودران گوگل چند سالی است که مطرح شده است اما ظاهرا برخی مشکلات بنیادی در این زمینه وجود دارد که این پروژه نسبتا بزرگ را به چالش کشیده است.در این مقاله یکسری مشکلات ماشین خودران گوگل را مورد بررسی قرار می دهیم.

وب سایت برسام: پروژه خودران گوگل چند سالی است که مطرح شده است اما ظاهرا برخی مشکلات بنیادی در این زمینه وجود دارد که این پروژه نسبتا بزرگ را به چالش کشیده است.در این مقاله یکسری مشکلات ماشین خودران گوگل را مورد بررسی قرار می دهیم.
ماشین خودران گوگل چه مشکلاتی دارد؟

اما با مشکلات مطرح شده در این زمینه به نظر می رسد که این سیستم در آخر راه باشد زیرا قوانین سخت‌گیرانه در ایالات متحده، از گوگل خواسته است که نحوه ادامه پروژه خود را تغییر دهد. اما یکی از دلایل اصلی که این پروژه به مشکل خورده است استعفا شخصی به نام Urmson است که بعد از ۷ اقدام به ترک پروژه کرده است. از استعفا این شخص می توان نتیجه گرفت که به احتمال زیاد این پروژه به مشکل برخورد کرده است.

گوگل همچنین به تازگی قراردادی را با فیات-کرایسلر برای ساخت نمونه‌های اولیه‌ی خودروهای خودران بر پایه‌ی خودروی کرایسلر پاسیفیکا MPV این کمپانی بسته است. همه‌ی این موارد نشان می‌دهد، هر ایده‌ای پیرامون اینکه کمپانی گوگل بخواهد خودروی خودرانش را در حال حاضر وارد خط تولید کند بعید به نظر می‌رسد.

خودروی گوگل تا به امروز پیمایش مسافتی به مقدار ۱.۷ میلیون مایل را تا تابستان امسال ثبت کرده‌اند. در یک تضاد تسلا ادعا کرده است که در ماه مه سال جاری، رانندگان خودروهای این کمپانی تا میزان مجموع ۱۰۰ میلیون مایل را با حالت عملکرد رانندگی اتوماتیک یا اتوپایلت (Autopilot)مورد سنجش قرار داده‌اند. سرعت خودروهای گوگل بیشتر از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نمی باشد. نیاز های اصلی هر خودروی خودران سیستم پدال و ترمز معمولی است که ظاهرا از سیستم پیشرفته ای برخوردار نیست.

یکی دیگر از چالش‌های بزرگ پیش روی پروژه خودروی گوگل این است که آیا نقشه‌برداری پایه‌ای گوگل می‌تواند برای رانندگی خودکار استفاده شود یا خیر. با این که سیستم نقشه برداری گوگل بسیار پیشرفته استاما برای یک خودروی خودران به اندازه کافی مناسب نیست. نقشه‌های گوگل در واقع نوعی از نقشه‌های راهنمای الکترونیکی دوبعدی هستند. دستگاه اجراکننده‌ی نرم‌افزار مرتبط با Maps در واقع با ماهواره‌های GPS ارتباط بر قرار کرده و موقعیت خودرو را روی جاده با «ناوبری کور» تشخیص می‌دهد. چنین کاری به این سادگی نمی‌تواند انجام شود، زیرا شبکه‌های جی پی اس شهری دارای دقتی به میزان تنها ۱۵ متر هستند.

به ظاهر پروژه گوگل به صورت مستقل دچار مشکل شده است اما پروژه‌ی کارگذاری تکنولوژی بدون راننده‌ی گوگل در مدل‌های آینده‌ی سازندگان انبوه به هیچ عنوان شکست نخورده و به مسیرش ادامه خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج