۳۹۸۹۰۱
۸ نظر
۵۲۹۱
۸ نظر
۵۲۹۱
پ

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (۲)

در تاریخ عکاسی بسیاری از عکاسان و خبرنگاران و حتی افراد عادی تصاویری ثبت کرده‌اند که جهان را تکان داده‌ است. کم نبوده‌اند تصاویری که پس از انتشار، افکار عمومی و حتی سیاستمدان جهان را تحت تاثیر قرار داده، تاریخ را عوض کرده‌اند و به تکان دهنده ترین عکس های تاریخ تبدیل شده اند.

وبسایت گجت نیوز - جمشید اللهویردی‌پور: در تاریخ عکاسی بسیاری از عکاسان و خبرنگاران و حتی افراد عادی تصاویری ثبت کرده‌اند که جهان را تکان داده‌ است. کم نبوده‌اند تصاویری که پس از انتشار، افکار عمومی و حتی سیاستمدان جهان را تحت تاثیر قرار داده، تاریخ را عوض کرده‌اند و به تکان دهنده ترین عکس های تاریخ تبدیل شده اند. جای بسی شرمساری است که زمین دوست‌داشتنی ما، از ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تاکنون، شاهد بیش از ۱۴۵۰۰ جنگ بوده‌است. در این جنگ‌ها، ۳/۵ میلیارد انسان کشته شده‌اند! جنگ، دهشتناک‌ترین و تراژیک‌ترین بخش از فرهنگ انسان است. در بخش اول به چند مورد از این عکس‌ها اشاره کردیم، با بخش دوم تکان دهنده ترین عکس های تاریخ همراه ما باشید.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
در سال ۲۰۰۸ در طی مراسمی که در روسیه ادوات و تجهیزات جنگی مربوط به جنگ جهانی دوم به نمایش گذاشته شده بود، یک کهنه سرباز روسی متوجه حضور یک تانک T-۳۴ می‌شود که دقیقا همان تانکی بوده که وی در جبهه جنگ با آن کار می‌کرده است. وی به نزدیکی تانک رفته و کنار آن زانو می‌زند. تکان دهنده ترین عکس های تاریخ

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
این عکس یک زوج بنگلادشی را نشان می‌دهد که قبل از مرگشان در سانحه فرو ریختن کارخانه‌ای در بنگلادش همدیگر را در آغوش کشیده‌اند. ما نمیدانیم کلمات آخر آنها چه بوده است، یا آنها در ثانیه‌های آخر به چیزی فکر می‌کرده‌اند. این عکس اما پاسخ تمام این سوالات را در دل خود دارد.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
این عکس در هشتم ژوئن ۱۹۷۲ از دهکده‌ی ترنگ بنگ (Trang Bang)، در ویتنام گرفته شده است. در طول درگیری میان نیروهای ویتنام شمالی و جنوبی فاجعه‌ای رخ داد. پس از آنکه بمب ناپالم به قریه‌ای در جنوب ویتنام اصابت کرد، اطفال ترسیده و فرار می‌کنند. فان تای کیم فوک، دختر نه ساله برهنه با بیرون کشیدن لباس‌های سوخته اش نجات یافت. او تا هنوز زنده است و در کانادا زندگی می‌کند. این عکس افکار عامه را در ارتباط با جنگ ویتنام تحت تاثیر قرار داد. نیک یت، عکاس این عکس در سال ۱۹۷۳ برنده جایزه پولیتزر شد.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
مرد افغانی که به سرباز آمریکایی مشغول نبرد چایی سبز تعارف میکند.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
این عکس توسط یک عکاس انگلیسی در کمپ گرسنگان آفریقا گرفته شده است. درحالیکه کودک التماس می‌کند مرد هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
کشته و سوزانده شدن چهار پیمانکار امنیتی خصوصی از شرکت "بلک واتر" در فلوجه در سال 2004. آنطور که خالد محمد عکاس این عکس گفته بدن سوخته آنها بر روی زمین در خیابان کشیده و سپس از روی یک پل بر روی رودخانه فرات به دار آویخته شده است.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
یک زندانی عراقی در حال تسلی دادن به پسرش پسرک ۴ ساله، از دیدن پدرش در نقاب و دستبند ترسیده‌‌ بود، بنابراین زندانی درخواست کرد تا دستانش را باز کنند و او پسرش را در آغوش بگیرد. این عکس، در سال ۲۰۰۳ گرفته شده.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
این عکس یک سرباز روسی را در حال نواختن پیانو در سال 1994 در چچن نشان می‌دهد.
تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
عکس "دارکو باندیچ" از "فریدا اوزمانویچ" دختر پناهجوی بوسنیایی که در جنگل‌های حومه کمپ آوارگان در بوسنی خود را حلق‌آویز کرده است. گفته می‌شود به خاطر کشتار مردان و پسران توسط نیروهای صرب در سال 1995 زنان و مادران وضعیت روحی وخیمی داشتند.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
نام این پسر، «کریستین گلوکزینسکی» است و در زمان ثبت عکس، تنها ۸ سال داشت. پدر او، مارک گلوکزینسکی، یک گروهبان نیروی دریایی بود و در حین یک گشت‌زنی در استان الانبار عراق، هدف گلوله قرار گرفت و کشته‌شد، آن هم در شرایطی که تنها یک هفته به پایان ماموریت او و گروه‌ش در عراق باقی مانده‌بود. تنها با جابجا شدن یک ماشه، کریستین به چهره‌ی تمام بازماندگانی مبدل شد که پدر، برادر و فرزندان خود را از دست می‌دهند. اما امید، نیرویی سرکش است که براحتی قابل سرکوب نیست. کریستین پس از این فقدان، شروع به همکاری با نهادی خیریه به نام «فرزند یک سرباز» کرد که وظیفه‌اش، فرستادن هدایای کریسمس به کودکانی است که یکی از والدین خود را در حین خدمت به ارتش، از دست داده‌اند.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
بالا بردن پرچم در ایوو جیما نام عکسی تاریخی است که در 23 جولای 1945 توسط Joe Rosenthal در خلال جنگ جهانی دوم به ثبت رسید. این تصویر نمایانگر تلاش 5 سرباز امریکایی برای افراشتن پرچم این کشور بر فراز کوه Suribachi در نبرد ایوو جیما علیه ژاپن است.
تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
عکس مشهور از اولین جراحی جنین در هفته 21 بارداری؛ این عمل در سال 1999 به خاطر آنکه جنین دچار مهره‌شکاف (شکاف مادرزاد مهره‌ها) بود خیلی زود صورت گرفت. در حین عمل این جنین دست خود را خارج کرد و انگشت جراح را در دست گرفت. در این لحظه "مایکل کلنسی" که برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود عکسی را شکار کرد که افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
پدر و پسری پس از 60 سال دوباره با هم عکس می‌گیرند. اولین عکس در سال 1949 و دومین عکس در سال 2009 گرفته شده است. سومین عکس هم مربوط به مرگ پدر است.

تکان دهنده ترین عکس های تاریخ (2)
سانحه هیندنبورگ در ژوئن ۱۹۳۷ در نیوجرسی آمریکا. در این عکس کشتی هوایی را می‌بینید که در اثر برخورد با یک دکل آتش گرفته است. در اثر این آتش سوزی 97 نفر از سرنشینان کشتی هوایی و 35 نفر روی زمین (به علت سقوط کشتی) آتش گرفتند؛ این واقعه باعث شد تا استفاده از کشتی هوایی منسوخ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 6adi

      لعنت به جنگ و فقر و جهل
      که مسبب همه ش مشخصه و نفرین بهشون....!!

    • بدون نام

      عکس مربوط به پسر بچه افریقایی از همه غمگین تر بود !!

    • هیچی نیستم

      دنیا اصن جای قشنگی نیست...........

    • ویدا

      چقدزشته دنیا نمیخوام این دنیاروخدایا .....

    • سمیر

      دنیا محل آزمایشه آدمهای خوب و بد همه طعم مرگ باید بچشند

      بهشت جایگاه انسانهای خوب و جهنم پاداش بدکاران

    • بدون نام

      اون عکس پسره که ۸ ساله بود خیلی ناراحتم کرد

    • ترانه

      عکس ۱ خیلی تاثیر گذار هست

    • بدون نام

      پسره ۸ ساله اشکم در اورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج