جاباما
۳۹۹۵۲۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چین بزرگترین فضاپیمای توریستی جهان را می‌سازد

حتی چین هم نمی‌تواند در مقابل جاذبه‌های توریسم فضایی مقاومت کند. یک شرکت دولتی چینی در حال ساخت یک فضاپیمای بسیار عظیم است.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: حتی چین هم نمی‌تواند در مقابل جاذبه‌های توریسم فضایی مقاومت کند. یک شرکت دولتی چینی در حال ساخت یک فضاپیمای بسیار عظیم است. این فضاپیما شاید روزی ۲۰ مسافر را به مرز فضا ببرد. این تعداد سرنشین از تعداد وعده شده توسط هر شرکت تجاری پروازهای فضایی دیگری بسیار بیشتر است.
چین بزرگترین فضاپیمای توریستی جهان را می‌سازد

آکادمی تکنولوژی‌های پرتاب موشک چین در پکن یک فضاپیمای ساده و یک تکه طراحی کرده که به خاطر طراحی‌اش می‌تواند افراد بیشتری را حمل کند.

این آکادمی رقیبان زیادی خواهد داشت. نام‌های بزرگ شامل «ویرجین گلکتیک» (Virgin Galactic) و «بلو اوریجین» (Blue Origin) می‌شود که هر دوی آنها وعده داده‌اند تا شش مسافر را به سفرهای فضایی ببرند. اما سرپرست تیم آکادمی و همکارانش معقتدند تقاضا برای سفرهای فضایی به اندازه کافی زیاد خواهد بود تا یک فضاپیما با ظرفیت بالا نیاز باشد.

این تیم می‌گوید: «هر روز افراد بیشتر و بیشتری به تجربه سفرهای فضایی علاقه‌مند می‌شوند.» آنها اضافه کردند که این پروژه برای رییس‌ها و تاجران جذاب خواهد بود.»

چین بزرگترین فضاپیمای توریستی جهان را می‌سازد

آنها یک موشک بالدار طراحی کرده‌اند که با قدرت خودش بلند می‌شود. بنابراین از این نظر با SpaceShipTwo، فضاپیمای ویرجین گلکتیک تفاوت دارد. این فضاپیما باید توسط یک وسیله دیگر به ارتفاعات بالا برده شود تا اینکه موشک خودش را روشن کند.

این وسیله به شکل عمودی مثل یک موشک بلند می‌شود و به طور اتوماتیک روی باند فرودگاه فرود می‌آید. سوخت این فضاپیما متان مایع و اکسیژن مایع خواهد بود.

چینی‌ها دو نسخه از این هواپیمای موشکی را طراحی کرده‌اند. اولین نسخه ۱۰ تن جرم دارد و طول بال آن ۶ متر است. این موشک می‌تواند تا ۵ نفر را به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری ببرد. سرعت آن ۶ برابر سرعت صوت خواهد بود و ۲ دقیقه حس بی‌وزنی را به سرنشینان می‌دهد.

اما یک نسخه بزرگتر با ۱۰۰ تن وزن و ۱۲ متر طول بال، می‌تواند ۲۰ نفر را با ۸ برابر سرعت صوت تا ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری ببرد و ۴ دقیقه حس بی‌وزنی بدهد. فضاپیمای بزرگتر آنقدر سریع است که ماهواره‌های کوچک را به مدار ببرد. آنها همچنین می‌خواهند این فضاپیما را قابل بازیابی بسازند، بنابراین هر دستگاه می‌تواند تا ۵۰ بار پرواز کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج