۴۰۰۲۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

استیلی: بازی در روز تاسوعا فرصت است نه تهدید

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی برای دو بازی سرنوشت‌ساز خود خیلی خوب تدارک دید و اگر بتواند ۴ امتیاز دیگر از این دو مسابقه کسب کند خیلی خوب است.

خبرگزاری تسنیم: حمید استیلی درباره دیدار فردا (پنجشنبه) ایران مقابل ازبکستان عنوان کرد: تیم ملی دو بازی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در فاصله نزدیک به هم پیش‌رو دارد که باید همه توان خود را در این بازی‌ها بگذارد تا با کسب نتایج خوب نیمی از راه صعود به جام‌جهانی روسیه را طی کنیم.

وی افزود: تیم ملی برای بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی تدارک خوبی دید و حتی مسابقات لیگ را دو هفته زودتر برای تیم ملی تعطیل کردند. قدر مسلم ازبکستان و کره‌جنوبی حریفان اصلی ما برای راهیابی به جام‌جهانی هستند و لازم بود که با آمادگی بالا و بهترین تدارک به مصاف این حریفان برویم.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه کسب ۴ امتیاز از دو بازی انجام شده برای تیم ملی خوب است، یادآور شد: اگر در دو بازی پیش‌رو ۴ امتیاز کسب کنیم آن وقت از لحاظ امتیاز‌گیری موفق عمل کرده‌ایم. در واقع بردن بازی‌های خانگی و کسب تساوی در خارج از خانه یعنی صعود به جام جهانی که فکر می‌کنم مربیان تیم ملی هم این تفکر را در سر داشته باشند.

استیلی ادامه داد: تیم ملی ۵ سال است که کادرفنی خود را حفظ کرده و این توقع از ملی‌پوشان می‌رود که در کنار خوب نتیجه گرفتن بازی با کیفیتی هم ارائه دهند. مطمئنا بازیکنان و کی‌روش به درک کاملی نسبت به یکدیگر رسیده‌اند و به خاطر همین است که انتظار داریم تیم ملی بازی به بازی بهتر شود. شخصا به تیم ملی بسیار امیدوارم و اعتقاد دارم با نفرات خوبی که در اختیار کادرفنی این تیم قرار دارند خیلی نباید دغدغه رفتن به جام‌جهانی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازی ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعای حسینی برگزار می‌شود و این اتفاق یک فرصت است و نه تهدید، خاطرنشان کرد: مسلما هیچ ایرانی معتقدی دوست نداشت این بازی در روز تاسوعا برگزار شود از این جهت که همه ما دوست داریم در این روز در مراسم‌های عزاداری شرکت کنیم اما در عین حال نباید این اتفاق را یک تهدید بدانیم بلکه به عقیده من این یک فرصت است تا با برگزاری یک مراسم عزاداری در ورزشگاه آزادی در حضور ۸۰ هزار تماشاگر اتحاد و یکدلی و همچنین ارادت خود به سالار شهیدان را به همه دنیا نشان دهیم.

سرمربی پیشین پرسپولیس در ادامه گفت‌وگو با تسنیم درباره حذف زودهنگام این تیم از جام حذفی عنوان کرد: از این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد و این هم از جذابیت‌های فوتبال است که یک تیم دسته پایین‌تر یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر را شکست می‌دهد. شاید بزرگترین اشتباه پرسپولیسی‌ها این بود که این بازی را جدی نگرفته و ۴،۵ روزی تمرینات خود را قبل از این مسابقه تعطیل کردند. به هر حال پرسپولیس می‌توانست با ۴،۵ برد در جام حذفی قهرمان و مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

استیلی خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که نباید قهرمان جام حذفی جواز صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد و باید با تیم چهارم یا سوم لیگ بازی پلی‌آف برگزار کند. اگر این تصمیم گرفته شود آن وقت تیم‌های قدرتمندی راهی لیگ قهرمانان شده و بهتر می‌توانند از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنند. چه بسا یک تیم معمولی با یک قرعه خوب در جام حذفی قهرمان این جام شود و آیا در این صورت این تیم می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد؟ بهتر است مسئولان برگزاری رقابت‌ها در این مورد یک تصمیم مناسب اتخاذ کنند یا حداقل بازی‌های جام حذفی را رفت‌وبرگشت کنند تا هر تیمی نتواند با هر ترفندی به مراحل بالاتر صعود کند.

وی درباره کیفیت بازیکنان خارجی پرسپولیس گفت: فکر کنم خیلی‌ها از جمله خود پرسپولیسی‌ها هم به این نتیجه رسیده‌اند که بازیکنان خارجی شاغل در این تیم در سطح پایینی قرار دارند و مشخص نیست بر چه اساسی جذب شده‌اند. بارها گفته‌ام اگر قرار است بازیکن خارجی را برای پر کردن نیمکت جذب کنیم بهتر است به سراغ بازیکنان جوان و با استعداد برویم. الان برای جذب هر بازیکن خارجی پرسپولیس بیش از یک میلیارد هزینه شده و آنها یا بازی نمی‌کنند یا اینکه در دقایق پایانی به میدان می‌آیند. در این زمینه نمی‌توان مسئولان باشگاه پرسپولیس را مقصر دانست بلکه آنها تابع تصمیم سرمربی تیم‌شان هستند و اوست که باید جوابگو باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج