۴۰۰۸۲۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

آیفون بعدی چه شکلی است؟

هنوز آیفون ۷ همه گیر نشده که صحبت از آیفون جدید به میان می آید؛ آیفونی که آن را آیفون ۸ می نامند و برای این ادعا دلیلی به ظاهر قانع کننده ارائه می دهند.

وب سایت تک شات: یکی از جذاب ترین تفریحات وقایع نگاران دنیای تکنولوژی (IT Reviewer) پیش بینی محصولاتی است که قرار است در آینده نزدیک جهان را شگفت زده کنند و البته که پیش بینی در خصوص آیفون از جذاب ترین آنهاست. هنوز آیفون ۷ همه گیر نشده که صحبت از آیفون جدید به میان می آید؛ آیفونی که آن را آیفون ۸ می نامند و برای این ادعا دلیلی به ظاهر قانع کننده ارائه می دهند.
آیفون بعدی چه شکلی است؟
سال آینده همزمان است با دهمین سال تولید محبوبترین گوشی دنیا و این مناسبت کاربران اپل را به این فکر فرو برده که شاید اپل از رسم ادواری خود چشم پوشی کند و آیفون را به جای نام 7S با نام آیفون 8 معرفی کند.

شیوه نامگذاری آیفون بسیار ساده است و البته دستخوش تغییرات زیادی شده است. ، اولین نسل از این محصول به دلیل برخورداری از نسل دوم اینترنت همراه و نگاه اپل به پدیده اسمارت فون و به تبعیت از شیوه نامگذاری اپل در محصول موفق قبلی خود (iPod) نامگذاری شد و iPhone نام گرفت. اما دومین آیفون از اینترنت 3G بهره می برد، به همین دلیل هم در نام گوشی دوم از همین کلمه به عنوان پسوند استفاده شد. در سومین گوشی اپل علاوه بر عکاسی، امکان فیلمبرداری را هم اضافه کرد تا بدون تغییر در شکل ظاهری، این گوشی را 3GS بنامد.
تغییر شکل ظاهری، امکانات پیشرفته ، سیستم عامل جدید و اپ های بیشماری که برای آیفون طراحی شد، چهارمین آیفون را بسیار چشمگیر کرد. اپل با تغییر فرم بدنه نام این آیفون را که چهارمین آیفونش بود و سومین نسل از آیفون به حساب می آمد iPhone 4 نامید.اما اشکال آنتن دهی که ناشی از آلیاژ استفاده شده در دور بدنه بود، تمام موفقیت اپل را زیر سوال برد تا جایی که این شرکت مجبور به تولید آیفون 4S شد تا بتواند نقص های آیفون قبلی را برطرف کند و از همین تاریخ بود که این فرضیه بوجود آمد که اپل در نسخه های S تلاش می کند تا اشکالات محصول قبلی را برطرف کند. فرضیه ای که اساسا درست نیست. آیفون 5 با دگرگونی های ظاهری و نرم افزاری جدیدی معرفی شد. Siri تبدیل به یک دستیار صوتی کامل شد و iCloud جای خود را در بین کاربران به خوبی باز کرد.
آیفون 5 عملا بی نقص بود و لقب نازکترین و سبک ترین گوشی دنیا را از آن خود کرد. با توجه به این دستاورد همه در انتظار نسخه دوم بودند و سوال اینجا بود که آیفون 5S قرار است کدام اشکال نداشته ی نسخه قبلی را پوشش دهد. اما آیفون 5S نه تنها برای پوشش اشکالات نسخه قبل نیامده بود بلکه گامی بلند از سوی اپل بود. تغییر شکل دکمه Home که بسیار غریبه به چشم می آمد، اضافه شدن رنگ طلایی و قابلیت اثر انگشت، تنها بخشی از قابلیت های منحصر به فرد این آیفون به شمار می آمد و اپل در نسل ششم (آیفون های 5) نه تنها به رفع اشکال نپرداخت بلکه یک حرکت رو به جلو در این نسل داشت.
اما نسل ششم باریکتر و سبکتر و بزرگتر به بازار آمد و طراحی بدنه آن کاملا دگرگون شد و آیفون های پلاس نیز معرفی شدند تا تعداد و تنوع آیفون های عرضه شده بیشتر شود. نسخه 6S هم با فناوری لمسی جدید که به میزان فشار انگشت روی صفحه حساس بود معرفی شد که خود یک گام رو به جلو محسوب می شد.

آیفون بعدی چه شکلی است؟

اما آیفون سال ۲۰۱۷

آیفون سال ۲۰۱۷ هر چه که باشد حرکتی رو به جلو خواهد بود و بعید است اپل به یکباره تصمیم بگیرد نام آن را آیفون ۸ بگذارد. اما احتمالات بسیاری وجود دارد که این آیفون را چشمگیرتر از آیفون های ماقبل خود می کند.

پیش بینی های سخت افزاری:

آیفون بعدی چه شکلی است؟

آیفون جدید از نسل جدید پردازنده استفاده می کند و احتمالا به تعداد هسته های پردازنده آن، از دو هسته سریع و دو هسته موثر به عدد چهار در هر کدام ارتقا پیدا خواهد کرد. همچنین به احتمال قوی دکمه Home برای همیشه از روی آیفون برداشته می شود اما برداشتن دکمه Home به معنای تغییر شکلی اساسی است و این گوشی را بیش از پیش شبیه رقبای اندرویدی خود می کند و اپل به قطع یقین ابتکاری بسیار خاص با این دگرگونیِ خود همراه خواهد کرد تا بار دیگر مانند iPhone ۵S و دکمه Home آن ما را شگفت زده کند.

روی دوربین ها کار خواهد شد و وضوح آنها مثل همیشه ارتقا می یابد، اما این احتمال وجود دارد که قابلیت های Slo-mo وTime-Lapse با قدرت و کیفیت بیشتری کار کنند. قابلیت ضد آب بودن آیفون ۷ شگفت آور بود اما در اپل واچ سری دو، شاهد مقاومت تا عمق ۵۰ متر بودیم و اپل از سیستم ظریف تخلیه آب فضای داخلی اسپیکر رونمایی کرد که با توسعه این فناوری احتمال بکارگیری آن در آیفون بعدی دور از انتظار نخواهد بود و می شود اینطور نتیجه گرفت که آیفون بعدی را می توان به داخل آب برد و با آن عکس هایی در حین غواصی گرفت. اما احتمال آخر که کمی ضعیف تر از بقیه به نظر می رسد، هم سطح شدن لنز دوربین با بدنه است. این تنها نقطه ضعف طراحی آیفون های جدید است و احتمالا به زودی با تغییرات جدی همراه شود.

پیش بینی های نرم افزاری:
آیفون بعدی چه شکلی است؟

آیفون بعدی پرچمدار زیبایی آیفون ها خواهد بود، اما دیگر از نسخه SE خبری نمی شود و این نسخه هم به سرنوشت نسخه C دچار خواهد شد. آمار پایین فروش برای دومین بار به اپل فهماند که همان استراتژی گذشته را در پیش گیرد و نسخه های جانبی تولید نکند.

پیش بینی نرم افزاری کار ساده ای نیست و دلیل اصلی آن محل تولید آن است. اپل تولیدات نرم افزاریش را طبیعتا در امریکا انجام می دهد و بدیهی است که کنترل بیشتری روی آن دارد و به همین دلیل اتفاقات جدید iOS جذاب تر خواهد بود. مهمترین اتفاق جدید در آیفون بعدی تکمیل گزینه car play خواهد بود. اپل در سال های گذشته از این قابلیت رونمایی کرد اما تا به امروز تغییر چشمگیری در آن ایجاد نکرده است.

اما ویرایش عکس و فیلم به احتمال قوی جزو برنامه های اپل خواهد بود. با توجه به دوربین فوق العاده آیفون ۷پلاس، کاربران نیاز بیشتری به ویرایش تصاویر خود خواهند داشت. تکمیل نقشه اپل، بهبود Safari و ارتقا Home kit از گزینه های دیگر اپل خواهند بود.

سال آینده دهمین سال تولید آیفون است و شاید سالگرد مهمی برای پر فروش ترین محصول اپل باشد، اما با توجه به شیوه رفتاری این شرکت در مورد محصولاتش بعید است کار عجیب و غریبی انجام دهد و یا بخواهد روند نامگذاری محصولاتش را برای این سالگرد تغییر دهد. سال ۲۰۱۴ که مصادف با تولد سی سالگی mac بود اپل بدون تغییر در روند تولید محصولاتش تنها به یک یادآوری جذاب در سایت رسمی اش اکتفا کرد و هیچ اتفاق ویژه دیگری رخ نداد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج