۴۰۱۸۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تشخیص انواع بیماری های مغزی از طریق چشم

محققان دانشگاه فنلاند شرقی در طی تحقیقاتی کشف کردند که تغییرات پاتولوژیکی در شبکیه چشم می تواند به تشخیص بیماری های سیستم عصب مرکزی کمک کند.

وب سایت کلیک: محققان دانشگاه فنلاند شرقی در طی تحقیقاتی کشف کردند که تغییرات پاتولوژیکی در شبکیه چشم می تواند به تشخیص بیماری های سیستم عصب مرکزی کمک کند.
تشخیص انواع بیماری های مغزی از طریق چشم

در طی آزمایشات و تحقیقات محققان فنلاندی پی بردند که از طریق شبکیه چشم می توان بیماری های مغزی را تشخیص داد، به گفته ی این محققان بافت حساس به نور در انتهای چشم را می توان یک بخش جدایی ناپذیر از سیستم عصب مرکزی در نظر گرفت و از آنجا که به راحتی می توان چشم را مورد معاینه قرار داد، استفاده از شبکیه به عنوان ابزاری برای غربالگری بیماری های مغز می تواند منجر به تشخیص های موثرتر و کمتر تهاجمی تر شود زیرا چشم می تواند به راحتی بررسی شود.

روش کار بدین صورت است که برای ردیابی تغییرات عملکرد شبکیه، از الکترورتینوگرافی که کاربرد آن در ثبت پاسخ الکتریکی شبکه به یک فلاش نوری شدید می باشد و همچنین از پتانسیل های برانگیخته بصری استفاده می گردد.

در توضیح پتانسیل های برانگیختگی بصری باید گفت که این پتانسیل ها معمولاً توسط فلاش های نوری یا الگوهایی نظیر صفحات شطرنج برانگیخته می شوند.در گزارشی که از نتایج این محققان منتشر شده است آمده است که محققان در یک الگوی موش مبتلا به بیماری هانتینگتون که هنوز علائم بیماری را نداشت، متوجه تغییراتی در زمینه دید روز و مشاهده رنگ شدند.

آنها در طی همین روند همچنین در یک الگوی موش مبتلا به آلزایمر اختلالاتی در دید شب کشف کردند می توان گفت که این یافته ها موید شواهد قبلی در این زمینه است که تغییرات پاتولوژیکی در شبکیه با سیستم عصب مرکزی در ارتباط هستند.
نتایج و بحث و بررسی های این تحقیق در مجله PLoS One, Journal of Alzheimer's Disease, and Human Molecular Genetics منتشر شده است و علاقمندان می توانند اطلاعات مفصل تری از این تحقیق را در این مجله بیابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج