جاباما
۴۰۲۰۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نه پرسپولیسی به مرده بی‌احترامی می‌کند نه استقلالی

به نظر می‌رسد بعد از رقم‌خوردن اتفاقات ریز‌و‌درشت اجتماعی، هنری و ورزشی، حالا دوباره سریالی کهنه جایش را در جامعه باز کرده است.

روزنامه شهروند: به نظر می‌رسد بعد از رقم‌خوردن اتفاقات ریز‌و‌درشت اجتماعی، هنری و ورزشی، حالا دوباره سریالی کهنه جایش را در جامعه باز کرده است؛ سریال تکراری مخدوش‌کردن «سنگ قبرها». این سریال با شکستن سنگ قبر احمد شاملو از همان سال‌های گذشته کلید خورد و این روزها، به‌ویژه با آغاز مهر، قسمت‌های تازه‌ای را تجربه می‌کند؛ ابتدا سنگ قبر ایرج افشار، یکی دیگر از شخصیت‌های ادبی ایران به‌طور کلی به سرقت رفت و بعد هم در اقدامی عجیب، تصویر سهراب سپهری از روی سنگ مقبره‌اش پاک شد!
حالا از آنجا که جامعه ورزش هم همواره از پیامدهای اجتماعی جامعه متأثر شده، سنگ قبر ورزشی‌ها هم در اقدامی عجیب و نابخردانه آسیب‌دیده، تا این سریال محقرانه روزهای تازه‌ای را سپری کند. ماجرا از این قرار است که در اقدامی دور از تصور، تصویر نقش‌بسته بر مقبره ستاره‌های قدیمی پرسپولیس و استقلال، مخدوش شده و بی‌احترامی آشکاری به آنها صورت گرفته است. غلامحسین مظلومی و بیوک جدیکار، از قدیمی‌های استقلال و همایون بهزادی از قدیمی‌های پرسپولیس، تازه‌ترین افرادی هستند که به مقبره‌شان اهانت شده است. اقدامی که البته واکنش‌های شدیدی را در پی داشته و مسئولان امر را به این فکر فرو برده تا هر طور شده، مانع از تکرار چنین اتفاقاتی شوند. مخدوش‌شدن تصویر روی این قبرها، سروصدای هواداران و پیش‌کسوتان دو باشگاه را هم درآورده است. علی پروین، یکی از اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس، با «زشت» خواندن چنین رفتاری، به ایسنا می‌گوید: « فکر می‌کنم استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها باید دست‌به‌دست هم دهند و این افراد بی‌معرفت و از خدا بی‌خبر را هرچه‌ زودتر گیر بیندازند و تحویل قانون دهند تا با آنها به صورت جدی برخورد شود و درس عبرتی برای آنها شود. امثال مظلومی و بهزادی، بازیکنان پرافتخار ایران بودند که سال‌ها برای این کشور افتخار آفریدند. آیا درست است چنین افراد بی‌معرفتی دست به این اقدام بزنند و حرمت آنها را نگه ندارند؟ مگر با کسانی که دستشان از دنیا کوتاه است، این کارها را می‌کنند؟» .در اردوی آبی‌پوشان هم نصرالله عبداللهی، سرپرست فعلی باشگاه و از قدیمی‌های استقلال، در صحبت با تسنیم، درباره هتک حرمت به قبور غلامحسین مظلومی، بیوک جدیکار و همایون بهزادی، گفت: «این کار را در هیچ آیین و مذهبی نمی‌توان هضم کرد. این داستان را برای هر فردی تعریف کنید، آن را تقبیح می‌کند. در هر صنفی، این کار را نهی می‌کنند. کسانی که باعث این اتفاق بوده‌اند، پست‌فطرت هستند. پیش‌کسوتان بر گردن ما حق دارند. غلامحسین مظلومی سال‌ها برای فوتبال کشور زحمت کشید و بهزادی هم دوست و رفیق ما بوده و کم زحمت نکشیده است».
متهم کیست؟
سریال مخدوش‌کردن قبرها، زمانی وارد فاز نگران‌کننده‌ای می‌شود که بحث جدال طرفداران پرسپولیس و استقلال به بهشت‌زهرا کشیده می‌شود! درواقع در شبکه‌های مختلف اجتماعی این موضوع به‌طور ناصحیحی شایع شد که هواداران مثلا پرسپولیس به قبر استقلالی‌ها اهانت کرده‌اند و این موضوع باید جبران شود! ،یکی، دو روزنامه ورزشی هم به این شایعات بی‌اساس، دامن زدند؛ به‌طوری‌که روز گذشته شایعات نگران‌کننده‌تری هم به گوش رسید که برنامه‌های تازه‌ای برای جبران این اقدام زشت از سوی دو طرف در نظر گرفته شده است. بااین‌حال همان‌طور که روز گذشته از سوی هواداران دو تیم اعلام شد، هرگز این اقدام نمی‌تواند جدالی سرخابی باشد؛ بلکه به نظر می‌رسد فردی از روی مرضی نامشخص، دست به چنین اقدامی زده است. علی پروین هم روز گذشته با رد چنین موضوعی گفت: «این کار مطمئنا، کار استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها نیست؛ چون تماشاگران هر دو تیم هرچند که با هم کُری دارند، اما عاشق هم هستند. نمی‌فهمم این کارها یعنی چه؟ باید ریشه این کار با پیگیری مسئولان و مردم خشکانده شود. ضمن اینکه باید مسئولان بهشت‌زهرا(س) با جدیت، امنیت این مکان را تأمین کنند و با عاملان این اقدام زشت برخورد کنند. باز هم از همه طرفداران استقلال و پرسپولیس می‌خواهم همه با هم کمک کنند تا عامل یا عاملان این کار زشت رسوا شوند تا از این‌گونه کارها جلوگیری شود».
قرمز و آبی کنار هم

با به راه‌افتادن این شایعه، روز گذشته هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس با گردهمایی در قطعه نام‌آوران و کمک به ساخته‌شدن هرچه سریع‌تر مقبره‌های ورزشکاران قدیمی، ضمن اعلام اتحادشان با یکدیگر، به‌شدت علیه اقدام صورت‌گرفته موضع‌گیری کردند. آنها هم همگی یک‌صدا این شایعه را که چنین کاری می‌تواند کار یکی از طرفداران دو باشگاه باشد، رد کردند و با اعلام همبستگی، به این موضوع اشاره کردند که در مرگ عزیزان سرخابی، همه تماشاگران، چه پرسپولیسی و چه استقلالی، کنار هم بودند و باورکردن چنین شایعاتی به‌دور از منطق است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج