جاباما
۴۰۲۴۰۱
۴ نظر
۵۶۸۳
۴ نظر
۵۶۸۳
پ

برای زیبا شدن باج ندهید!

درآمد شرکت های آرایشی – بهداشتی از فروش محصولات نگهداری از پوست در سال جاری، ۱۲۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود. این یعنی هر نفر روی کره زمین تقریبا سالی ۶۰ هزار تومان خرج نگهداری از پوستش می کند. البته با کنار گذاشتن افرادی که به لحاظ سن و سال، سبک زندگی و یا میزان درآمد اهل چنین ولخرجی هایی نیستند، این هزینه سرانه به سالی چند صد هزار توان می رسد.

ماهنامه معیشت: درآمد شرکت های آرایشی - بهداشتی از فروش محصولات نگهداری از پوست در سال جاری، ۱۲۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود. این یعنی هر نفر روی کره زمین تقریبا سالی ۶۰ هزار تومان خرج نگهداری از پوستش می کند. البته با کنار گذاشتن افرادی که به لحاظ سن و سال، سبک زندگی و یا میزان درآمد اهل چنین ولخرجی هایی نیستند، این هزینه سرانه به سالی چند صد هزار توان می رسد.
همین نگاه گذرا به ابعاد بازار محصولات نگهداری از پوست که گویای تمایل شدید مردم به بهبود وضعیت پوست شان است، شرکت های کوچک و بزرگ فعال در این کسب و کار را وسوسه می کند تا برای خارج کردن پول از جیب خریداران به هر حیله و ترفندی متوسل شوند.

در اینجا سعی کرده ایم با افشای متداول ترین دروغ هایی که در بازار محصولات نگهداری از پوست می شنوید، یکی از اقلام مهم هزینه ای شما را کاهش دهیم.

برای زیبا شدن باج ندهید!
تاییدیه

بدون شک در تبلیغات محصولات آرایشی - بهداشتی و یا مکمل های غذایی با جمله هایی مانند: مورد تایید وزارت بهداشت یا سازمان نظارت بر غذا و داروی ایران یا آمریکا یا اتحادیه اروپا، بسیار مواجه شده اید. اغلب مردم با دیدن این جمله ها خیال شان از بابت محصول راحت می شود و حاضرند هر قیمتی را بابت آن بپردازند اما سازمان های نظارت بر غذا و دارو، روی این که مصرف محصول نتیجه مورد ادعای تولیدکننده را به بار می آورد یا خیر، کنترلی انجام نمی دهند. هر محصولی که مواد ثبت شده در لیست مواد مضر برای انسان را نداشته باشد، تاییدیه این سازمان ها را اخذ می کند.

از طرفی، همین که این محصولات در قالب محصولات دارویی عرضه نمی شوند، بدین معنی است که دارای تاثیرات دارویی نبوده و یا دارای تاثیرات بسیار کوتاه مدت هستند. بنابراین غیرممکن است کرم های رفع دائمی موهای زائد یا رفع چروک های صورت، در عمل چنین تاثیرات بلندمدتی روی پوست شما داشته باشند.

جوان کننده، ضد پیری

مهم ترین عامل پیر شدن پوست تخریب ساختارهای کلاژنی زیر پوست توسط عوامل محیطی و فیزیولوژیک و از دست رفتن کشسانی اولیه پوست است. تا لحظه نگارش این مطلب، هیچ راه حلی برای جلوگیری یا کند کردن روند پیری سلول های بدن ارائه نشده است؛ بنابراین فریب ترفندهای تبلیغاتی شرکت ها را نخورید و پول خود را برای خریدت محصولات جوان کننده یا ضد پیری تلف نکنید.

هیچ کدام از کرم ها و لوسیون های چند صد هزار تومانی توانایی جوان کردن پوست شما را ندارند. البته اگر این مطلب را تا پایان بخوانید، تعدادی از روش های مقابله با تخریب پوست به شما معرفی خواهد شد.

نتیجه تحقیقات علمی

از آنجا که هیچ سازوکاری برای آزمایش صحت و سقم شعارها و ادعاهای تبلیغاتی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، شرکت های عرضه کننده محصولات بهداشتی و نگهداری از پوست در شعارهای خود به نحوی گسترده مدعی تایید محصول شان از سوی لابراتوارهای مجهز و در نتیجه، تحقیقات علمی اند اما تا این لحظه هیچ تحقیق علمی جامعی روی این محصولات انجام نشده است. البته در سال های اخیر شکایت های دامنه داری را انجمن های صنفی و لابراتوارهای علمی، علیه این شرکت ها اقامه کرده اند.

جادوی طبیعت یا جیب بری مدرن؟

از آب معدنی چشمه های آلپ گرفته تا کلاژن، تری گلیسرید، آنتی اکسیدان ها، کو کیو تن (نوعی مکمل غذایی) با مواد نایاب و کمیاب طبیعی، ترکیباتی اند که قرار است شما را به پرداخت پول ترغیب کنند اما جالب اینجاست که اصولا موادی مانند کلاژن از راه پوست جذب نمی شوند و آن مقدار اندکی هم که به لایه های زیرین پوست راه پیدا می کنند تاثیری در بهبود مشکلات پوستی شما ندارند.
برای زیبا شدن باج ندهید!
موثرترین روش جوان سازی پوست

پرکاربردترین و موثرترین روش جوان سازی و بهبود کیفیت پوست، استفاده از فتوشاپ است. تمامی عکس های قبل و بعد از استفاده که در کاتولگ های مواد نگهداری از پوست مشاهده می کنید، با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس ساخته شده اند. داستان های مصرف کنندگان یا تشکر و تمجیدهای پزشکان هم محصول تخیل نویسندگان شرکت های تبلیغاتی است. اینها طعمه هایی اند که برای شکار پول شما طراحی شده اند.

تجربه دوستان

اما بسیاری از دوستان و آشنایانمان از تاثیر معجزه آسای کرم یا لوسیون ساخت یک شرکت معروف بر پوست خود سخن می گویند. آیا آنها هم همدست شرکت های تولید کننده محصولات نگهداری از پوست هستند؟ البته که خیر. یکی از شگردهای شرکت های سازنده محصولات نگهداری از پوست، ایجاد توهم بهبود، در مصرف کنندگان است. برای نمونه به موارد زیر توجه کنید:

پوست کنی

* کرم های مدعی جوان سازی و رفع چین و چروک، دارای اسیدهای میوه (AHA) و یا اسکراب های ملایم اند. این مواد که خاصیت لایه برداری دارند، باعث می شوند لایه های مرده سطح پوست برداشته شود و ظاهر پوست بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کند. البته اگر لایه برداری از پوست را با هر روش دیگری (از جمله استحمام) انجام دهید به نتیجه به مراتب بهتر و طبیعتا ارزان تری دست پیدا می کنید. ناگفته نماند پوست لایه برداری شده به شدت در مقابل عوامل محیطی آسیب پذیر است و باید با استفاده از کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده ها از تخریب بافت پوست جلوگیری کنید.

جلد کردن

* کرم های مدعی کشیدن پوست (لیفت) و سفت کننده پوست هم از چشم بندی دیگری استفاده می کنند. این کرم ها فیبرهای بسیار نازکی روی پوست شما می سازند که پس از خشک شدن، احساس سفتی را به شما القا می کنند. در واقع این کرم ها مانند آهار پارچه عمل می کنند و به هیچ وجه تاثیری روی نوع بافت پوست شما ندارند.

نقاشی

در کرم های از بین برنده چروک ریز که آشناترین آنها کرم های دور چشم اند، از شگرد بسیار ساده ای استفاده می شود. رنگدانه های موجود در این کرم ها، باعث یکدست شدن سطح پوست شما می شود و با پر کردن چروک های ریز سطح پوست باعث خطای دید شما می گردند. البته در انواع گران قیمت تر از ترفندهای پیچیده تری مانند بازی با ضریب شکست نور استفاده می شود.
در یک نوع کرم ضد پیری که ۵۰ گرم آن در داروخانه ها به قیمت ۲۵۰ هزار تومان به فروش می رسد، مواد موجود در کرم با شکست نور روی پوست شما وضعیتی به اصطلاح مخملی ایجاد می کندکه مانع از دیده شدن نقص های آن می شود.

البته در کاتالوگ این کرم ذکر شده است که یک لابراتوار علمی مجهز در آمریکا (که نام آن ذکر نشده) ثابت کرده است که استفاده از این کرم به مدت سه ماه، می تواند ۴۰ درصد از حجم و عمق چین های پوست شما بکاها.

سرمایش - گرمایش

به برخی از محصولات گران قیمت مواد بی ضرری افزوده می شود تا شما هنگام مصرف روی پوست خود احساس خنکی یا حرارت نمایید. این احساس با کلماتی مانند جذب عمقی یا جذب سریع که روی محصول نوشته شده است، این حس را به شما القا می کند که مواد متشکله کرم، مثلا کلاژن در حال نفوذ به لایه های زیرین پوست شماست. در صورتی که این واکنش سیستم عصبی به موادی مانند منتول است.

برای زیبا شدن باج ندهید!
چاره چیست؟

مثل همیشه توصیه می کنیم قبل از خرید هر کالایی سطح دانش خود را درباره آن بالا ببرید. همه ما قبل از خرید یک تلویزیون ال سی دی یا یک گوشی تلفن همراه، ساعت ها و روزها مشغول تحقیق و بررسی مدل های موجود و قابلیت ها و نواقص آنها هستیم. اگر ماشین حساب را بردارید و هزینه سالانه خرید گوشی موبایل را با هزینه سالانه محصولات نگهداری پوست خود مقایسه کنید، به این نتیجه خواهید رسید که تحقیق در مورد این محصولات از اولویت بالاتری برخوردار است.

توصیه بعدی، پیدا کردن یک پزشک متخصص و مجرب است. اگر بتوانید با مصائب گرفتن نوبت های چند ماهه و نشستن در صف های چندین ساعته انتظار کنار بیاید، مطمئن ترین راه برای نگهداری از پوست تان بهره گرفتن از تخصص پزشکان است.در کنار موارد بالا توجه شما را به نکته های ریز جلب می کنیم.

میمیک های گران قیمت

بسیاری از چین و چروک های پوست در اثر حالت های چهره (میمک) ایجاد می شود که اغلب به صورت ناخودآگاه بر چهره شما نقش بسته است. بنابراین با نشستن جلوی آیینه، عضلات صورت خود را شناسایی و سعی کنید در طول روز و قبل از خواب این عضلات را آرامش دهید. این، همان کاری است که بوتاکس برای شما انجام می دهد و بخش عظیمی از هزینه های زیبایی شما به برطرف کردن عوارض این میمیک ها اختصاص می یابد.
برخی از این آثار به دلیل مشکلات دیگری نظیر ضعف چشم یا مشکلات تنفسی ایجاد می شوند. به عبارتی دیگر شما ناچارید برای بهتر دیدن یا بهتر نفس کشیدن، تعدادی از عضلات صورت خود را دائم در حال انقباض قرار دهید که به چروک شدن پوست آن ناحیه منجر می شود. اگر هنگام مطالعه یا نگاه کردن به گوشی خود اخم می کنید، ناخواسته هزینه زیبایی خود را افزایش می دهید.

دل پوست تان را خنک کنید

یکی از موثرترین راه های کاهش تنش در عضلات صورت، گردن و دور چشم استفاده از کمپرس سره است. با ریختن یخ خرد شده درون کیسه پلاستیکی و قرار دادن یک حوله یا پارچه نازک روی آن می توانید کمپرس را انجام دهید. البته عینک های مخصوص این کار با قیمت ۱۲ الی ۱۸ هزار تومان در داروخانه ها عرضه می شوند.

زغال خوب، رفیق بد

سیگار و قلیان، الکل و مواد مخدر ضمن از بین بردن وقت و پول شما، پوست شما را هم به شدت تخریب می کنند. پس سعی کنید زودتر این عادت ها را کنار بگذارید.

زیر درختان زیتون

همانطور که پیش تر گفته شد، تقریبا تمامی موادی که از آنها به عنوان ماده فعال در ترکیبات کرم ها یاد می شود، قابلیت جذب از راه پوست را ندارند. این مواد بایستی از راه خوردن مواد غذایی یا به صورت زیرجلدی وارد ساختمان پوست شوند. پس سعی کنید مواد غذایی که دوست زیبایی اند، مانند روغن زیتون و روغن هسته انگور، ماهی و ویتامین های «ث» و «د» را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
برای زیبا شدن باج ندهید!
معجزه زیبایی

در اینجا باید تک خال مواد نگهدارنده و بهبود دهنده پوست را معرفی کنیم: آب! از آب غافل نشوید. به جز نوشیدن آب که تاثیر معجزه آسیایی روی کیفیت و شادابی پوست به جا می گذارد، تنها روشی که می تواند به راستی جلوی تخریب بیش از حد پوست یا پیری زودرس را بگیرد، آبرسانی به پوست است. بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک متخصص، کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را انتخاب کنید. اگر تجویز پزشکش هم یک کرم خارجی گران قیمت بود، قبل از هر کاری پزشک خود را عوض کنید.

تولید کننده داخلی از ما حمایت می کند

تنها کرم ها و لوسیون هایی که واقعا به آنها نیاز دارید، محصولات ضد آفتاب و مرطوب کننده اند. شامپوها، کرم ها، ژل ها و لوسیون ها، مواد شیمایی مرکب نیستند؛ آنها مخلوط همگن چند ماده دیگرند که هر یک بدون تغییر ماهیت شیمایی، در کنار سایر ترکیبات قرار دارد.
بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که دو محصول با ترکیبات و وزن یکسان دارای قیمت های متفاوتی باشند. در حال حاضر تولیدکنندگان معتبری در کشور وجود دارند که محصولات خود را با قیمت یک دهم مشابه خارجی عرضه می کنند. این محصولات دارای ترکیبات کاملا یکسان با نمونه های خارجی اند و هیچ تفاوتی با آنها ندارند؛ البته به جز قیمت.

پس با خیال راحت پس از اتمام قوطی کرم های لیفت، جوان سازی، ضد پیری، کرم روز، کرم شب و کرم دور چشم گرانقیمت خود، یک کرم مرطوب کننده و یک کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود از یک برند معتبر داخلی تهیه کنید. با این کار علاوه بر نگهداری از پوست خود، سالانه چند میلیون تومان صرفه جویی می کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کمی تامل

      ممنون از مطالب تون.
      حمایت از کار و سرمایه ایرانی.افرین

    • golbahar

      موافقم تمام اینا هیچ کاری نمیکنن فقط آدمارو با تبلیغ ب خرید وا میدارن و جیبای خودشون پر میشه.هر چقدر ک زیبایی دارین و طببعیه همون خوبه بقیش اگه مشکل دارین یا اعتماد بنفس کمی دارین یا جنبه های دیگه شخصیتتون ضعیفه و فکر میکنید پشت ظاهر زیبا میشه پنهانش کرد :/ ته زیبایی کجاست؟بالاخره چهره همه افت میکنه افتم نکنه مگه نهایت عمر ی آدم چقده؟تموم میشه در هر حال.خودمونو زندگی کنیم

    • بدون نام

      تشکر

    • بدون نام

      واقعا اگر از همین محصولات ایرانی استقاده کنیم بهتره. من خودم تجربه داشتم و میدونم این محصولات خارجی با قیمت بالا و ایجاد توهم فقط طرفدار پیدا کردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج