۴۰۲۴۵۹
۵۱۴۱
۵۱۴۱
پ

لاک پشت ها هت تریک می کنند

با وجود انتقادهای فراوانی که به قسمت اول لاک پشت های نینجا شد اما تهیه کنندگان قسمت دوم آن را هم تولید و روانه اکران کردند؛ فیلمی که با فروش خوبش در روزهای نخست، تولیدکنندگانش را امیدوار کرد.

هفته نامه همشهری جوان - علی مسعودی نیا: با وجود انتقادهای فراوانی که به قسمت اول لاک پشت های نینجا شد اما تهیه کنندگان قسمت دوم آن را هم تولید و روانه اکران کردند؛ فیلمی که با فروش خوبش در روزهای نخست، تولیدکنندگانش را امیدوار کرد.

بعد از این که تماشاگران و منتقدان، قسمت قبلی فیلم لاک پشت های نینجا را تحویل نگرفتند، شاید به نظر می رسید که دیگر کار این ابرقهرمان های بانمک و کله شق در سینما تمام است و باید بعد از گذشت دو دهه دوباره به قاب کوچک تلویزیون برگردند. این در حالی بود که دو روز بعد از به نمایش درآمدن فیلم، تهیه کنندگان اعلام کردند حتما قسمت دیگری نیز در راه خواهدبود و آن خبر حالا تحقق یافته است.
«بیرون از سایه ها» به کارگردانی دیو گرین و تهیه کنندگی مایکل بی تا امروز ۲۴۴ میلیون دلار فروش داشته است؛ فروشی تقریبا دو برابر هزینه فیلم که در نوع موفقیت بزرگی محسوب می شود. حالا ماجرای تولید و اکران این فیلم را مرور می کنیم.
لاک پشت ها هت تریک می کنند
اطلاعات فوری
لاک پشت های نینجا؛ خارج از سایه ها
Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows
• امتیاز IMDb: ۶.۱ از ۱۰
• کارگردان: دیو گرین
• نویسنده: جوزف اپلبام، اندره نمک
• بازیگران: مگان فاکس، استفان امل، آلن ریچسون و...
• مدیر فیلمبرداری: لولا کاروایهو
• موسیقی: استیو جابلونسکی
• تدوین: باب دازی و جیم می
• ژانر: اکشن، ماجراجویانه و کمدی
• مدت زمان: ۱۱۲ دقیقه

ماموریت نجات نیویورک
پروژه ساخت این فیلم از سال ۲۰۱۵ کلید خورد و مگان فاکس و ویل آرنت نیز اعلام کردند که در نقش های «اپریل اونیل» و «ورن فنویک» در این قسمت حاضر خواهندشد. همچنین سازندگان فیلم قول دادند در این قسمت «شردر»- فرمانده مخوف نینجاهای پیاده- دوباره به داستان برگردد. داستان فیلم درباره شهر نیویورک و خطر نابودی آن است. چهار لاک پشت ماموریت دارند این شهر را از دست دیوانگانی چون «شردر»، «کرانگ» و «دکتر استاکمن» نجات دهند، آن هم بدون این که کسی از ماموریت خطیرشان باخبر شود.
در این قسمت البته مسئله برادری و رفاقت لاک پشت ها خیلی پررنگ تر شده. در حقیقت ماموریت نجات تیویورک موقعیتی را ایجاد می کند که این نینجاها برادری شان را به هم ثابت کنند و در این راه حتی بین شان اختلاف و قهر و دعوا هم در می گیرد. تنها چند نفر از آدم های فیلم از این ماموریت حساس باخبر هستند و به نوعی درگیر این ماجرا می شوند؛ یکی یک خبرنگار به نام «آپریل اونیل» که مگان فاکس نقشش را بازی کرده، یکی فیلمبرداری به نام فنویک و دیگری یک پیتزافروشی که از آشنایان مایکل آنجلو (یا همان میکل آنژ) است.

مخلوطی از هیجان انگیزها
اکران افتتاحیه فیلم در میدان مدیسون شهر نیویورک برگزار شد. کمپانی یارامونت و دیی- گرین مراسم باشکوهی برای نخستین نمایش رسمی شان ترتیب دادند و عده زیادی از کودکان هوادار لاک پشت ها با لباس ها و نقاب ها و آرایشی مشابه آن ها به تماشای فیلم و ملاقات با ستارگانش آمدند.
فیلم تمام خصوصیات آشنای داستان های قبلی را در خود دارد؛ مقدار زیادی شوخی و موقعیت خنده آور، عملیات اکشن هیجان انگیز، جلوه های ویژه بصری و میدانی خیلی سنگین و آدم های بدی که به خاطر پول و قدرت دنیا را به ویرانی می کشند.
برایان تی که در این فیلم در نقش شردر ظاهر شده معتقد است: «این فیلم تمام عناصر فیلم های قبلی لاک پشت های نینجا را دارد؛ هم اکشن است و هم کمدی و هم سرگرم کننده. می توانید انواع مختلف لاک پشت را هم در آن ببینید. لاک پشت ها خیلی بانمک هستند. تصور کن هم نینجا باشی و هم نوجوان. هرچه در فیلم های قبلی این مجموعه دیده اید، این جا در مقیاسی بزرگ تر و عجیب تر خواهید دید.»
لاک پشت ها هت تریک می کنند
برخورد دوگانه منتقدان
با وجود افتتاحیه هیجان انگیزی که فیلم داشت و استقبالی که از آن انجام شد برخی از منتقدان- که تعدادشان کم هم نیست- زیاد به فیلم روی خوش نشان نداده اند. منتقدان معتقد هستند با توجه به هزینه فیلم، منتظر اثر خیلی جذاب تر و باشکوه تری بوده اند.
در مقابل، عده ای هم در حمایت از فیلم صف آرایی کرده اند و می گویند این درست همان چیزی است که در سال 2014 باید اتفاق می افتاد و نیفتاد. آن ها «بیرون از سایه ها» را یکی از کامل ترین و جذاب ترین فیلم های مجموعه می دانند و صحنه های اکشن آن را می ستایند. فیلم ابتدا قرار بود با عنوان «لاک نصفه» به نمایش درآید و بعد تغییر نام داد.

هت تریک لاک پشت ها
اگر از هواداران پر و پاقرص لاک پشت ها هستید، بدانید که یکی از بازیگران فیلم طی مصاحبه ای فاش ساخته که او برای سه فیلم از این مجموعه قرارداد بسته و معنی اش این است که دست کم یک قسمت دیگر هم به زودی ساخته خواهدشد. به بار نشستن پروژه ساخت فیلم لاک پشت های نینجا کار چندان ساده ای هم نیست. در سال ۱۹۹۴ قرار بود فیلم ساخته شود با عنوان «جهش بعدی» که طی آن، برخی خصوصیات نینجاها شبیه لاک پشت معمولی می شد.
مایکل آنجلو می توانست قطعات بدن انسان را به بدن خود پیوند بزند، دوناتلو قدرت جسمانی بالایی می یافت اما چشمش ضعیف می شد، رافائل به یک هیولای دراز تبدیل می شد و اسپلینتر قابلیت می یافت که به یک غول تغیر شکل یابد. حتی فکر کردن به این همه تغییر نیز هولناک بود. این شد که سازندگان آن کلا از خیرش گذشتند.

نبرد بتمن با لاک پشت ها
اما لاک پشت های نینجا تا رسیدن به این دوران رخدادهای عجیب و غریبی را از سر گذرانده اند که شاید همه از آن باخبر نباشند. یکی از جالب ترین اتفاقات سال گذشته افتاد. شرکت آی دی دبلیو تصمیم گرفت یک مینی سریال بسازد که در آن، بتمن با لاک پشت های نینجا مبارزه می کند.
فکر می کنید نتیجه مبارزه چه بود؟ بتمن هر چهار لاک پشت را با فن های جدید نینجوتسو آش و لاش کرد و لاک پشت ها بعد از این که بتمن را با یک بمب آتش زا ناکار کردند، با استفاده از دمشان به پرواز درآمدند و رفتند توی یک کافی نت و نشستند به تماشای فیلم «شوالیه تاریکی».
لاک پشت ها هت تریک می کنند
لاک پشت ها انسان می شوند
وقتی مایکل بی تصمیم گرفت تهیه کننده فیلم های این مجموعه باشد، به دنبال چهره هایی گشت که در دنیای واقعی وجود داشته باشند و بتوانند الهام بخش طراحی چهره و کاراکتر لاک پشت ها شوند و به آن ها کیفیتی انسانی ببخشند.
چنین بود که ترکیب چشم های راسل گرو و دهان نلسون ماندلا چهره «لئوناردو» را ساخت. چهره بیل مورای الهام بخش طراحی چهره مایکل آنجلو شد. برای «دوناتلو» از جزییات قیافه «اسپاک» قهرمان فیلم «پیشتازان فضا»- استفاده شده و ژست های کلینت ایستوود هم به قیافه «رافائل» شکل داد.
استاد اسپلینتر هم کسی نیست جز «توشیرو میفونه» بازیگر مشهور ژاپنی که در فیلم های کوروساوا- مثل «هفت سامورایی»، «یوجیمبو» و «ریش قرمز»- او را دیده ایم. البته عدم اصالت لاک پشت های نینجا فقط به همین جا ختم نمی شود.
آن ها در حقیقت پارودی (هجو) کمیک استریپ های و ابرقهرمانان مشهور دهه 80 میلادی هستند. کمیک هایی از قبیل تابتان های نوجوان، جهش یافتگان نوین، رونین نوشته فرانک میلر بزرگ و از همه مهم تر دردویل. شباهت بعضی از کارها، توانایی ها و داستان های لاک پشت های نینجا به دردویل غیرقابل انکار است.

اسپانسر کیست؟
اما از کار و کاسبی لاک پشت ها اگر بخواهید بدانید، همین نکته بس که برند مشهور رستوران رهای زنجیره ای «پیتزاهات» اسپانسر آن ها بوده و حتی برای آن ها اجراهای زنده ای ترتیب داده تا برای نخستین بار لاک پشت ها از توی لاکشان دربیایند! این اجراها تا 20 میلیون دلار هم سوددهی داشته و طی آن افرادی با شمایل کاراکترهای نینجا به همراه گروه ها و خوانندگان مختلف روی صحنه رفته اند و ترانه «قدرت پیتزا» را اجرا کرده اند.
این لاک پشت ها افتخارات مهمی را هم در گذر روزگار ثابت کرده اند؛ مثلا در چند قسمت از کمیک و انیمیشن «شکارچیان روح» با قهرمانان آن همراهی کرده اند؛ اما مهم ترین افتخار آن ها خیلی عجیب تر از این هاست: رافائل این افتخار را داشته که مشت بکوبد توی صورت آدولف هیتلر! در یکی از کمیک هایی که در دهه 80 از این داستان منتشر شد، لاک پشت ها متوجه می شوند که هیتلر دوباره از گور برخاسته و دارد نیرو جمع می کند برای فتح دنیا. بعد از یک تعقیب و گریز هیجان انگیز رافائل با او وارد میدان مبارزه می شود و ناک اوتش می کند.
لاک پشت ها هت تریک می کنند
لاک پشت های نینجا از کجا پیدایشان شد؟
تاریخ لاک پشتی
این که لاک پشت های نینجا چطور به وجود آمدند و خلق شدند و چه مسیری را طی کردند تا به این حد از شهرت برسند، داستان جالب و بامزه ای دارد. ماجرای خلق آن ها با طرح های ابتدایی یک کارتونیست شکل گرفت و همین مقدمه ای شد برای خلق یکی از محبوب ترین کاراکتر های دنیای کمیک بوک.

طرح های مضحک
بعضی وقت ها آدم شوخی شوخی یک کارهایی می کند که یکهو جدی می شود. حکایت لاک پشت ها همین است؛ کوین ایستمن کارتونیست دهه 80 میلادی همین طوری داشت برای خودش طرح های مضحک می زد آن هم در حالی که بد جوری بدهکار بود و آه در بساط نداشت- که یکهو این طرح لاک پشتی را کشید؛ موجودی که خلاف کمدی های ابرقهرمانی «مارول» نه ریخت و قیافه حسابی داشت و نه فیزیکش به انجام عملیات قهرمانانه می آمد اما همین طرح مضحک دستمایه انتشار یک کتاب کمیک شد و ناگهان کار ایستمن گرفت و پیتر لایرد هم به کمکش شتافت و ظرف سه سال این موجودات عجیب به محبوب ترین کاراکترهای کودکان تبدیل شدند.

تسخیر دنیای انیمیشن
در سال 1987 سریال انیمیشن لاک پشت های نینجا دنیا را تسخیر کرد و بعد نسخه های سینمایی و تلویزیونی مختلفی از روی آن ساخته شد و عروسک اسباب بازیشان به یکی از محبوب ترین اکشن فیگورهای کودکان دنیا تبدیل شد. این لاک پشت های پیتزاخور و عضلانی البته ارتباط مستقیمی دارند با پیشرفت های بشر در علم ژنتیک.
شخصیت های اصلی داستان چهار لاک پشت به نام های مایکل آنجلو، لئوناردو، دوناتلو و رافائل هستند که یک موش خبره در فنون رزمی نینجوتسو مربی و مرشد آن هاست اما هم استاد و هم شاگردانش حاصل یک جهش ژنتیکی هستند که از تمام نیروهای انسانی برخوردارند. چیزی که نینجاها را محبوب کرده، تضادی است که بین خصوصیات واقعی لاک پشت و خصوصیات کاراکترهای ابرقهرمان این داستان وجود دارد. لاک پشت ها به کندی و ضعف مشهورند اما این ننیجاها دست کمی از سوپرمن و بتمن ندارند.
لاک پشت ها هت تریک می کنند
لاک پشت های سینمایی
تاکنون شش فیلم سینمایی از داستان لاک پشت های نینجا ساخته شده است. سه تای اول در دهه ۹۰ میلادی و با تکنیک «لایو اکشن» (تکنیکی که آدم ها حرکات انیمیشن را پیش تولید می کنند) ساخته شد: «لاک پشت های جهش یافته نینجا»، «راز شهد» و «لاک پشت های نینجا- قسمت سوم».
استیو برون، مایکل پرسمن و استوارت گیلارد کارگردانان این سه فیلم بودند. بعدها قسمت اول دو بار توسط کوین مونرو و جاناتان لیسمن بازسازی شد. جالب است که هواداران لاک پشت های نینجا همچنان قسمت اول آن را که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده محبوب ترین فیلم این مجموعه می دانند. TMNT محصول سال ۲۰۰۷ در رده دوم قرار دارد و نسخه جدیدی یعنی «بیرون از سایه ها» که در سال ۲۰۱۶ روی پرده رفته در مکان سوم قرار دارد.
از همه منفورتر هم قسمت قبلی است که در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و هر چند در جایزه «انتخاب کودکان» (کیدز چویس) در سه رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن نامزد بود، به هیچ جایزه ای نرسید و در عوض در همان سال نامزد دریافت پنج تمشک طلایی برای بدترین کارگردانی، بدترین فیلمنامه، بدترین فیلم، بدترین بازسازی و بدترین بازیگر مکمل کرد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج