۴۰۴۴۸۰
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

تامین مخارج زندگی با یک ساعت کار در هفته!

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور می‌گوید: شاغل بودن فردی که یک ساعت در هفته کار می‌کند را قبول ندارد مگر اینکه آن فرد پزشک یا جراح متخصص باشد که درآمد او به واسطه رده بالای شغلی تامین کننده معیشت یک ماهش باشد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور می‌گوید: شاغل بودن فردی که یک ساعت در هفته کار می‌کند را قبول ندارد مگر اینکه آن فرد پزشک یا جراح متخصص باشد که درآمد او به واسطه رده بالای شغلی تامین کننده معیشت یک ماهش باشد.

فتح‌اله بیات اظهار کرد: امروزه کارگران با بیش از ۸ ساعت کار و دریافت پایه حقوق ناچیز از عهده تامین حداقل‌های زندگی برنمی‌آیند و معاش خود را به سختی می‌گذرانند؛ به نحوی که اگر کارگری اضافه کاری نداشته باشد و یا مستاجر باشد و شغل دومی برای خود پیدا نکند قادر به ادامه زندگی نیست چون حقوق و دستمزدی که می‌گیرد به سختی تا پانزدهم برج او و خانواده‌اش را تامین کند.

وی با انتقاد از تعریف یک ساعت کار در هفته به عنوان شغل، گفت: مرکز آمار باید اعلام کند که یک ساعت کار در هفته را بر چه مبنایی شغل تعریف می‌کند و آیا دستمزدی که در این ساعت به دست می‌آید می‌تواند معیشت ماهانه فرد و خانواده او را تامین کند؟

بیات ادامه داد: آنچه مهم است این یک ساعت شغل باید در جایی ثبت شده باشد مثلا در سازمان تامین اجتماعی بیمه آن ثبت شود و به عنوان یک شغل قانونی در چارچوب قانون کار و تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد مگر آنکه شغل کاذب یا غیر قانونی باشد که با یک ساعت کار زندگی یک‌ماه فرد را تامین کند.

بیات گفت: اطمینان دارم فردی که با یک ساعت کار در هفته شاغل محسوب شود کارگر نیست و قطعا در رده بالای شغلی نظیر جراح و متخصص یا مشاور مالی و تجاری قرار دارد.

وی در پایان با بیان اینکه نمی‌توان این مساله را تعمیم داد و عمومی کرد، ‌ افزود: جامعه آماری مدنظر مرکز آمار باید به دقت تفکیک شود که در گروه تجار و بازرگانان است یا در گروه پزشکان و متخصصان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو این کشور فقط باید پزشکی بخونی که بتونی زندگی خوبی داشته باشی
      بالاترین درامد بدون دادن مالیات = پزشکی= خوشبختی

    • بدون نام

      حتی مشاغلی هم که فرموده‌اند با یک ساعت کار در هفته نمی‌توانند معاش خانواده شان را تامین کنند حتی قاچاقچیان مواد مخدر هم باید بیشتر کار کنند
      این نحوه تعریف شغل فقط از باب پایین جلوه دادن آمار بیکاریست و از یادگاران طنز تلخ و تراژیک زمان اخوی احمدی نژاد عزیز که ظاهران بسیاری از آنها به مزاج و مذاق حضرات جدید نیز خوش آمده است در کمال تاسف .

    • محسن

      این افراد همون کارمندای مرکز آمار هستند که در سال چندروز بیشتر کار ندارن و میشه هفته ای ۱ساعت.نه کارگرانی که ۸هیچی۱۲ساعتم کارمیکنن حقوقشونم تا۱۰برج کفاف خونواده رونمیده.اینم از شاهکارای مرکز آمار ما.حالا دیگه بریم ثبت نام اینترنتی آمار که چی بشه.که همچین آمارای خنده دار و مسخره ای فردا بیرون بدن

    • بدون نام

      اشكال نداره ما .... در جامعه اسلامي گشنگي و تنگ دستي معنايي ندارد.
      من اگر مواد مخدر هم بفروشم ميتوانم با ريختن خون ديگران و بدبختي ديگران هزينه معاش خودم را تامين كنم..

    • بدون نام

      مرده 16ساعت درروز درتب وتابند به جایی نمی رسه اونوقت یک ساعت درهفته

    • محمد

      من یه جایی رو میشناسم تو استان خراسان رضوی که باید۱۳ساعت کار کنی و۱۰هزار تومن پول میده.

    • بدون نام

      ....یک ساعت کار رو شاغل محسوب می کنند. حتما اونهایی که توی پست های دولتی چند تا شغل دارن سوپر من هستند. واسم ا نهارو چی می گزارن

    • بدون نام

      اگربه کسی گفته بشه یک ساعت درهفته برای خودت پول چاپ کن هم دخل وخرجش جورنیست

    • بدون نام

      خداوکیلی جز بی اعتماد تر کردن مرد ودادن آمارهای غلط چی رو میخاین ثابت کننی مردم میدونن که تو هرخانواده سه چهارنفر بیکارفارغ التحصیل دارن بی احترامی به شعور مردم آخه تاکی یارو اگه پیچ درخونشو درست کنه شاغل محسوب میشه پس این همه جوان بیکار وبدبخت یعنی همه شاغلن؟ کسیکه بره تو روزنامکه ها یا ادارات دنبال کاربگرده شاغل محسوب میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج