۴۰۵۲۳۶
۲۲ نظر
۵۱۴۶
۲۲ نظر
۵۱۴۶
پ

این کارها را کنار بگذارید تا در آینده حسرت نخورید

جرات کنید و گام اول را بردارید و تا هنوز شور و نشاط جوانی را از دست نداده‌اید و گرفتار صدها و شاید هزاران حسرت نشده‌اید، ”زندگی" را شروع کنید.

برترین ها: در حالی که روی صندلی راحتی‌ نشسته‌اید و مشغول بافتن شالی برای نوه‌تان هستید یا در حال نوازش حیوان خانگی‌تان هستید، مطمئنا دوست ندارید یاد گذشته بیفتید و با حسرت با خود بگوید: "ای کاش این کار را انجام داده بودم". بسیاری از ما با نگاه به گذشته با خود می‌گوییم که بهتر بود از فلان فرصت‌ها استفاده می‌کرد.
حال وقت آن رسیده که از هر روز نهایت استفاده را ببری و کارهایی که دوست داریم را انجام دهیم. جرات کنید و گام اول را بردارید و تا هنوز شور و نشاط جوانی را از دست نداده‌اید و گرفتار صدها و شاید هزاران حسرت نشده‌اید، "زندگی" را شروع کنید.
۲۷. خانه‌نشینی

تمام آن شب‌هایی که پای تلویزیون نشستید را بهتر نبود به یک کنسرت یا سالن سینما می‌رفتید؟ هرگز حدسش را نمی‌زنید ممکن بود با چه کسانی دوست شوید یا چه نکات تازه‌ای یاد بگیرید.
این کارها را کنار بگذارید تا در آینده حسرت نخورید

26. مسافرت نرفتن

با مسافرت کردن چیزهائی یاد می‌گیرید که هیچ مدرسه‌ای قادر به آموزش آنها نیست و به خاطر داشته باشید که با بچه‌دار شدن، انجام این مهم بسیار سخت‌تر می‌شود.

۲۵. توانایی تصمیم گرفتن ندارید

آن چه که دوست دارید را انجام دهید و نه آن چه که دیگران از شما انتظار دارند. عزم‌تان را جزم کنید، مسئولیت تصمیم‌تان را بپذیرید و حرکت کنید.

24. یک زبان جدید یاد نمی گیرید

تنبلی را کنار بگذارید و برای این کار همین الان اپلیکیشن رایگان Duolingo را نصب کنید.

۲۳. شغلی که دوستش ندارید را رها نمی کنید

چرا یک جا نشسته‌اید و مرتبا از شغل فعلی‌تان که دوستش ندارید شکایت می‌کنید؟ به جای این کار بی‌حاصل شجاع باشید و شغل دیگری را امتحان کنید.

22. پول پس انداز نمی کنید

رو به پیری می‌روید و هنوز مستاجرید یا خانه‌ کوچکی دارید. وقت آن نرسیده که پول‌تان را پس‌انداز کنید؟
این کارها را کنار بگذارید تا در آینده حسرت نخورید

21. خسیس بودن

بین این گزینه و مورد قبلی مرز باریکی وجود دارد. مقدار زیادی پول پس‌انداز کرده‌اید اما چه فایده که هیچ لذتی از آن نمی برید؟

20. احساسات تان را بروز نمی دهید

بخندید. گریه کنید. زندگی کنید.

۱۹. ماندن در یک رابطه بد عاطفی

اگر در یک رابطه بد دست و پا می‌زنید احتمالا بعد از مدتی آن را کنار خواهید گذاشت اما اکثر مردم حسرت این را می‌خورند که چرا زودتر این کار را نکرده‌اند.

۱۸. آمیزش کمتر با همسر

بهتر است تا جوان هستید این کار را انجام دهید. بدون شک این امر موجب محکم‌تر شدن پیوند دوستی‌ با همسرتان خواهد شد و فراموش نکنید که با افزایش سن انجام این کار سخت‌تر و کمتر خواهد شد.

۱۷. احاطه شدن توسط دوستان بد

شما که به خوبی آنها را می‌شناسید پس بهتر است برای آرامش خودتان هم که شده، رهایشان کنید.
این کارها را کنار بگذارید تا در آینده حسرت نخورید

16. از گفتن جمله "دوستت دارم" می ترسید

خیلی زود، دیر می‌شود. اگر این احساس را نسب به کسی دارید، شک و تردید را کنار گذاشته و به او بگویید. تردید حاصلی جز پشیمانی نخواهد داشت.

۱۵. اهمیت قائل شدن برای حرف‌های دیگران

زمانی که سن‌تان بالاتر می‌رود متوجه می‌شوید که این مساله هیچ ارزشی ندارد. هر کاری که دوست دارید را انجام دهید. هر لباسی که خوش‌تان می‌آید را بپوشید و هر آن چه که گفتن‌اش، خوشحال‌تان می‌کند را بگویید.

۱۴. شکرگزار نیستید

لحظه‌ای درنگ کنید. نفس عمیقی بکشید. به اطراف‌تان نگاهی بیندازید و به خاطر برخورداری از نعمت‌های گوناگون خداوندی، سپاسگزار باشید.

13. تسلیم شدن

اگر اکنون تمام تلاش‌تان را برای دستیابی به اهداف نکنید در آینده حسرت خواهید خورد که چرا اندکی بیشتر تلاش نکرده‌اید.

12. ریسک نمی کنید

شغل رویایی‌تان که مدت‌‌ها در آرزوی آن بوده‌اید را به شما پیشنهاد می‌دهند اما برای انجام آن مجبورید به شهر یا کشور دیگری نقل مکان کنید. آیا جرات خطر کردن دارید؟!

۱۱. اوقات خود را با کسانی که دوست‌شان دارید، نمی گذرانید

افراد زیادی به زندگی ما وارد یا از آن خارج می‌شوند. قبل از این که دیر شود برای کسانی که ارزش دارند وقت گذاشته و سعی کنید کنار آنها باشید.

10. دائما نگران بودن

آرام باشید. کارها به خوبی پیش‌ می‌رود و همه چیز ختم به خیر خواهد شد. ضمنا تا به حال کجا شنیده یا دیده‌اید که "نگرانی" چیزی را درست کرده باشد؟
این کارها را کنار بگذارید تا در آینده حسرت نخورید

۹. عدم ترک محدوده امن

اگر امکانش برای شما مهیاست کارهایی مثل پرش از صخره، چتربازی، قایق‌سواری و یا حتی پرش بانجی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید. تلویزیون را کنار بگذارید، در جمع برقصید یا افسار سخن را به دست بگیرید.

۸. کار زیاد

شاید حجم قابل توجهی پول را در بانک پس‌انداز کرده باشید اما خاطره‌ای هم ساخته‌اید؟

۷. استفاده نکردن از وسایل ضدبارداری

تولد یک فرزند ناخواسته در اوج جوانی یا سال‌های اولیه ازدواج احتمالا انجام بخش بزرگی از کارهایی که در لیست اهداف و برنامه‌ها نوشته‌اید را اگر نگوییم غیرممکن اما فوق‌العاده سخت خواهد کرد.

6. دنبال نکردن رویاهایتان

بزرگ بیاندیشید و رویاهایتان را دنبال کنید.

5. غذاهای گوناگون را امتحان نمی کنید

بد نیست غذاهای مکزیکی، هندی، ایتالیایی، مصری و در کل غذاهای سایر ملل را امتحان کنید. گاهی اوقات با چشیدن مزه‌های متنوع آنها شگفت‌زده خواهید شد.

۴. ورزش نکردن

بخش زیادی از سال‌های اوج تناسب بدنی را در رختخواب یا جلوی تلویزیون هدر می‌دهیم. بلند شوید و روزانه چند دقیقه‌ای بدوید یا یوگا کار کنید. بعد از رساندن وزن بدن‌تان به حد مطلوب، از سلامتی بیشتر لذت خواهید برد.
این کارها را کنار بگذارید تا در آینده حسرت نخورید

3. اهمیت ندادن به مدرسه یا دانشگاه

زمانی که نمی‌توانید یک گفتگوی ساده درباره آثار ادبی کلاسیک یا مباحث ساده جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی را با رئیس‌تان یا با فرد جذابی که به تازگی با او آشنا شده‌اید را برای چند دقیقه کوتاه ادامه دهید، احتمالا آرزو خواهید کرد که ای کاش در مدرسه یا دانشگاه توجه بیشتری به تدریس معلم یا استاد کرده و بهره‌ بیشتری از مطالب می‌بردم.

۲. پیدا نکردن مهارت یا استعدادی که برای آن ساخته شده‌اید

سرگرمی یا کاری را پیدا کنید که از انجام آن واقعا لذت می‌برید. شاید انجام این کار در روزهای سخت تنها مایه آرامش‌تان باشد.

۱. درک نکردن عظمت وجودی‌تان

جدا هنوز متوجه نشده‌اید که چقدر شگفت‌انگیزید؟! هر چه زودتر به این مساله پی ببرید، به نفع‌تان است. پس تفکر درباره آن را شروع کنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا عالی بود ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا اونجایی که میدونم دغدغه جونهای ما نداشتن کاره که پش بندش پول هم ندارن پس خیلی از موارد تخیلی بود یا بهتره بگیم این موارد برای خیلی ها تخیلی بود

    • بدون نام

      بسیار عالی
      امیدوارم بتونیم انجام بدهیم این کارها رو
      مثل یادگرفتن زبان جدید. ورزش. مسافرت

    • بدون نام

      عالی بود تشکر

    • هدهد

      عااااالی بود خیلی خیلی خوب بود. بعید میدونم کسی این متن رو بخونه و یه تکونی به خودش نده. از این مطالب بیستر بذارید. ممنون

    • بدون نام

      همش درست و خوب بود
      ولی یه مسءله بزرگ رو نادیده گرفته بودید
      پول
      از همون اول بخونید ببینید پول نباشه چندتاش رو نمیشه انجام داد
      از سینما و کنسرت رفتن تا ول کردن کار و رفتن سراغ کار جدید
      من کارمو ول کنم باید برم مسافر کشی
      تازه خدارو صد هزار مرتبه شکر ماشین دارم

    • محمد

      یا من نمی فهمم یا درک نویسنده از بچه خیلی کمه
      آخر بلندی هدف ی زوج تو زندگی باید تربیت خوب فرزند باشه اگه تو جوونی بچه دار نشن تو سن بالا که حوصله و انرژی ندارن به چه دردی میخوره به نظر من بچه اصلا هم از رسیدن به هدف جلوگیری نمیکنه این ی ترس غیر واقعی و ذهنی است

    • golbahar

      تو حرف ک همه میگن به به چ عالیه تو عمل باید پیگیریشون کرد. تمام این موارد چیزاییه ک خیلیا بهش علاقه دارن و حداقل تو روز ب چنتاش فکر میکنن اما ی قدمم براش برنمیدارن.البته نصف ناتواناییهای ما ک ب طبعش بی انگیزه میشیمو پیشرفت نمیکنیم بواسطه تلقینات و آموزشهای نادرست اطرافیان،جامعه و عرفیات نابجا هم هست :/

    • یه بنده خدا

      عالیییییییی

    • بدون نام

      خیلی خوب بود البته با چشم پوشی از چنتا نکته ریز اشتباه.ک اونم فقط نظر شخصیمه درکل مرسی

    • نوید

      عالی ولی همش شعاره من اگر برم جای روانشناس بشینم با اینکه هیچی از روانشناسی نمیدونم ولی مثل روانشناسی حرف میزنم هر موقع ی آدم بدبخت اومد این چر پورت را گفت بعد درسته

    • حسین

      سلام ،از متن ،مقاله بسیار زیباتون سپاسگزارم ،در ارتفاعات کوههای البرز هستم که متنتون برام ارسال شد ،بسیار افسرده و با دنیا و خودم غریب،احساس میکنم سبک شدم ،امیدوارم بتونم با دیدن و آوازه شدن این مطلب طریقه زندگیم و تغییر بدم ،ممنونم از شما

      پاسخ ها

      • ثمر

        تو ارتفاعات و افسرده؟! مگه میشه مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟

    • امیر

      عالی بود
      ولی خیلی از این تصمیمات با شرایط اقتصادی اکثر مردم جور نیست

    • بدون نام

      من بیکارم چطور شغلمو عوض کنم...تو شهرمون سالن کنسرت و سینما نیست...پول رفتن به باشگاه رو ندارم....رابطه عاطفی برقرار کردن کمی خطرناکه اینجا....ازدواج نکردم پس بچه و رابطه زناشوییم وجود نداره...پولی ندارم ک پس انداز کنم یا خرج کنم....اما با اینهمه شکرگزارم خوشحالم احساساتمو بروز میدم و نظرات دیگران برام مهم نیست

    • بهروز

      اگر پول باشه همه اینها رو هم میشه انجام داد
      بسوزه پدر بی پولی

    • بدون نام

      باسلام کسی کارش ول نکنه - فکر کنه کار بهتر هست

    • سحر

      عجب شعارهایی!!بعضی وقتها خوندن شعارها لذتبخشه ولی اینا دیگه اینقدر تکراری بودن که خوندنشون هم لذتی نداشت.به نظرات دیگران دقیقا چه جوری اهمیت ندیم؟وقتی تو فامیل یکسره همه می گن چرا ابرو برنمی داری،چرا ازدواج نمی کنی و هزارفضولی دیگه،قطعا نمی تونیم با فامیل قطع رابطه کنیم یا به بزرگتر بگیم ساکت!کار رو برای یه کار بهتر ول کنیم؟!!که همون چندرغاز رو هم از دست بدیم؟درمورد اهمیت ندادن به درس و دانشگاه من یکی که فکرنمی کنم تا ابد هم به خاطرش پشیمون شم!هرچی خاطره ی خوش دارم از وقتایی است که به درس گفتم نه و رفتم دنبال خوش گذرونی.البته من پولی هم برای خوش گذرونی اساسی ندارم،منظورم پیاده روی با کفش بیست هزارتومنی است.

    • بدون نام

      رابطه عاطفی که رضایت بخش نیستو رها کنیم؟ یعنی طلاق بگیرم؟

    • مهری اسدی

      بسیارعالی بود.متشکرم.لازم میدونم اززحمات خانمهالیلاسرایی وفاطمه سرایی کمال قدردانی راداشته باشم

    • morteza

      زندگی همین چیزای کوچیک هستش هر چند کم و جزئی ولی باید به همه شون عمل کنیم. تشکر

    • Wazir

      وقعا که مطالب و مقالات وبسایت شما بهترینند مثل نامش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج