جاباما
۴۰۵۵۱۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

قلمرو داعش به زودی از هم می پاشد

فواض جرجس&#۰۳۹; (Fawaz Gerges) از مدرسه عالی اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) در آستانه عملیات آزادی سازی شهر موصل عراق به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: قلمرو داعش به زودی از هم می پاشد.

خبرگزاری ایرنا: فواض جرجس' (Fawaz Gerges) از مدرسه عالی اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) در آستانه عملیات آزادی سازی شهر موصل عراق به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: قلمرو داعش به زودی از هم می پاشد.
سی ان ان جرجس را کارشناس منطقه ای معرفی کرد که وی در این مصاحبه اختصاصی درباره شرایط کنونی نیروهای عراقی افزود: نیروهای عراقی نسبت به زمانی که موصل در سال ۲۰۱۴میلادی به دست (گروه تکفیری - تروریستی) داعش سقوط کرد، آماده تر و در موقعیت بهتری قرار دارند.
وی گفت: پرسشی که دراین باره وجود دارد این است که آزاد سازی موصل چقدر به طول خواهد انجامید، آیا طی یک هفته ویا طی یک ماه این شهر آزاد خواهد شد؟
جرجس افزود: سئوال دوم این است که طرح بعد از شکست داعش در موصل چیست؟

این کارشناس منطقه ای سپس اظهار داشت: چنانچه موصل در مدت یک هفته تا یک ماه آزاد شود این به معنی پایان بخشیدن به قلمرو داعش درعراق است. با آزاد سازی موصل و پس از آن آزاد سازی شهر «رقه» درسوریه طی چند ماه آتی ، قلمرو داعش از هم خواهد پاشید.

جرجس گفت: صلح مهمترین موضوع در صبح بعد از آزادی موصل و جنگ علیه داعش خواهد بود.
در حالی که هنوز «ساعت صفر» جنگ موصل اعلام نشده، «ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک عملیات موصل» روز یکشنبه اعلام کرد که حملات توپخانه ای علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در موصل از نیمه شب شنبه آغاز و همچنان ادامه دارد.
بر اساس تقسیم بندی جبهه های جنگ در موصل، فرماندهی محور شمالی به «اتاق مشترک عملیات اربیل»، محور شرقی به «فرماندهی عملیات نینوا» و بخش جنوبی به سرلشکر عبدالوهاب الساعدی واگذار شده است.
طبق این گزارش، محورهای «حضر» و «حمام العلیل» و بخش شرقی موصل جزو خطوط دفاعی ضعیف داعش و «تلعفر» و «الشوره» و بخش غربی موصل جزو خطوط دفاعی قوی داعش ارزش گذاری شده اند.
همچنین در همین راستا نیروهای اضافی از پلیس مرکزی عراق به پایگاه نظامی «القیاره» در 60 کیلومتری جنوب موصل اضافه شدند.

گزارش های دریافتی از موصل حاکی است که ساعت صفر شروع عملیات نزدیک شده ، اما هنوز فرماندهی کل قوای مسلح عراق، ساعت شروع عملیات را بطور رسمی اعلام نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسرا

      چرا هیچ وقت نظره منو
      نشون نمی دین ؟؟؟؟؟اه...

    • علی ترابی

      ايدئولوژیش چی؟

    • اسرا

      خاک تو سرت داعش به زودی نابودمیشی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج