جاباما
۴۰۵۶۶۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رقیب پرینترهای چاپ ۳ بعدی اینجاست

موسسه فناوری ام.ای.تی به همراه گروه تحقیقاتی خود CSAIL به دستاوردهای نوینی در این زمینه دست یافته اند – پرینتری که در کمتر از چند دقیقه ۱۰ نمونه قطعه را پرینت میگیرد.

وب سایت کلیک: ۳۰ سال از اولین باری که چاگ هال اولین پرینتر ۳ بعدی دنیا را اختراع کرد می گذرد. از آن زمان تا به امروز ایده پرینت اجسام از تخیل به واقعیت تبدیل شده و دریچه های نویی را از زمینه های علمی گرفته تا هنر به روی بشریت بازکرده است.
رقیب پرینترهای چاپ 3 بعدی اینجاست

موسسه فناوری ام.ای.تی به همراه گروه تحقیقاتی خود CSAIL به دستاوردهای نوینی در این زمینه دست یافته اند - پرینتری که در کمتر از چند دقیقه ۱۰ نمونه قطعه را پرینت میگیرد.

به دلیل اینکه اجزای یک پرینتر ۳ بعدی خیلی کاربردی نیستند - در گذشته خروجی آنها تنها معطوف به نمونه‌های اولیه بود. این روند در آینده‌ای نزدیک با ابزاری نظیر پرینتر ۳ بعدی MultiFub، محصول موسسه‌ام.آی.تی تغییر خواهد کرد - محصولی که قادر به پرینت گرفتن سریع ۱۰ قطعه مختلف در یک زمان می‌باشد. اما این ابزار هنوز نتوانسته است مشکل طراحی اشیاء پیچیده را حل کند. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که برنامه جدیدی به نام Foundry توسط شرکت علوم کامپیوتری و آزمایشگاه هوش مصنوعی‌ام.آی.تی روانه بازار شد.

طبق مطالعات گروه پژوهشی‌ام.آی.تی - پرینتر Foundry قادر به ساخت اشیایی است که قبلاً توسط برنامه‌های اتوکد رایج مثل Solidworks انجام می‌شده و سپس در این برنامه مواد یا اجزای خاص به بخش‌های مختلف اضافه می‌شود. در حالی که در گذشته ساخت اشیاء چند جزئی نیازمند چندین روز کار و پرینترهای ۳ بعدی بود. اما گروه تحقیقاتی CSAIL می‌گوید امروزه این نوع طراحی‌ها تنها در چند دقیقه انجام می‌شود و برای ایجاد محصول نهایی بجای اینکه برای هر محصول قطعه‌ای مجزا تولید گردد امروزه کل محصول در یک چشم به هم زدن پرینت گرفته می‌شود.

(کریل وی دیک)kiril vidimce ، دانشجوی دکتری، نویسنده اصلی پروژه‌ جدید Foundry می‌گوید«این کار شبیه فتوشاپ برای قطعات ۳ بعدی است که این امکان را به شما می‌دهد اشیا را با مواد کامپوزیتی جدیدی طراحی کنید که دارای خاصیت مکانیکی، حرارتی و رسانایی بهینه‌ای است که شما برای تولید محصول نهایی به آن نیاز دارید. شما تنها باید از خلاقیت و ایده خود به بهترین روش برای ترکیب مواد استفاده کنید ».

تیم تحقیقاتی CSAIL برای نشان دادن کار خود با سطوح بازتاب، اقدام به ساخت چوب اسکی،پینگ‌پونگ و استخوان مصنوعی کردند که معتقد بودند روزی برای عمل‌های جراحی مورداستفاده قرار خواهد گرفت. اما این تیم برای انجام یک تست واقعی از نرم‌افزار تصمیم گرفت سیستم Foundry را به مدت یک ساعت به کسانی که طراح نبودند آموزش دهد و سپس از آنها بخواهد ۳ شی چندوجهی مانند یک استخوان مصنوعی ، تایر و چرخی به هم پیوسته و خرس عروسکی بسازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج