جاباما
۴۰۶۱۹۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عکس‌های سلفی جایگزین پسورد می‌شوند

قبلاً گفته می شد که ثبت سلفی ناشی از خودشیفتگی فرد است اما اکنون شرکت های تکنولوژیک در پی آن هستند تا اهدافی پویاتر برای این کار یافته و ثبت یک تصویر با دوربین جلوی موبایل را جایگزین وارد کردن گذرواژه ها نمایند.

وب سایت دیجیاتو - امیر مستکین: قبلاً گفته می شد که ثبت سلفی ناشی از خودشیفتگی فرد است اما اکنون شرکت های تکنولوژیک در پی آن هستند تا اهدافی پویاتر برای این کار یافته و ثبت یک تصویر با دوربین جلوی موبایل را جایگزین وارد کردن گذرواژه ها نمایند.
عکس‌های سلفی جایگزین پسورد می‌شوند

برخی شرکت ها این فرایند را آغاز کرده اند؛ برای مثال از ماه گذشته، سرویس حمل و نقل Uber از رانندگانش می خواهد که پیش از پذیرفتن درخواست مسافرین برای جا به جایی، یک سلفی بگیرند. این سلفی سپس به یکی از سرویس های ابری مایکروسافت موسوم به «Cognitive» انتقال داده می شود تا مشخص گردد که تصاویر هماهنگی لازم را با هم دارند.

اوبر اشاره می کند که در این بازه زمانی موفق بوده تا هویت ۹۹ درصد از رانندگانش را به شکل مداوم تایید کند.

از طرف دیگر MasterCard اپلیکیشن «Identity Check Mobile» را با همین هدف ارائه داده است. در همین اپلیکیشن کاربران می توانند با نگاه به دوربین جلوی موبایل، هویت خود را برای دستگاه مشخص سازند و حتی از مشتری خواسته می شود با پلک زدن، ثابت کند که واقعاً خودش در برابر دوربین قرار گرفته،‌ نه صرفاً تصویری ثابت از او.

MasterCard این ویژگی را در اروپا در اختیار کاربران قرار داده است و اینک در یک تحقیق میدانی، مشخص گشته که بیش از ۹۲ درصد افراد ترجیح می دهند به جای وارد کردن گذرواژه، یک تصویر سلفی ثبت کرده و هویت خود را مشخص سازند.

در حال حاضر و با راهکارهای مختلف برای تایید هویت به شکل بیومتریک، به نظر می رسد که تایید چهره همچنان یکی از امن ترین راهکارها باشد. وال استریت ژورنال می نویسد که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ گزارش شده که پایگاه داده ای مشمول اثر انگشت ۵.۶ میلیون نفر، از ادارات دولتی آمریکایی به سرقت رفته است.

در حالی که مقامات اشاره کرده اند که زمینه استفاده از این دیتابیس اکنون بسیار محدود است، با گذشت زمان و افزایش قدرت تکنولوژی ها، این احتمال داده می شود که هکرها بتوانند از دیتابیس مورد اشاره استفاده های بیشتری داشته باشند. این در حالیست که تایید هویت از طریق چهره همواره مستلزم حضور شخص است و شرکت های اوبر و مسترکارت هم به همین علت از آن برای سیستم های خود استفاده می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج