۴۰۶۳۸۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تغییرات گسترده در موتور جستجوی گوگل

گوگل برای پیاده سازی تغییرات عمده در موتور جستجوی خود آماده می شود. این شرکت قصد دارد جستجوهای انجام شده با گوشی های موبایل را در اولویت قرار دهد.

وب‌سایت کلیک: گوگل برای پیاده سازی تغییرات عمده در موتور جستجوی خود آماده می شود. این شرکت قصد دارد جستجوهای انجام شده با گوشی های موبایل را در اولویت قرار دهد.

تغییرات گسترده در موتور جستجوی گوگل
به گفته "گری ایلیس" تحلیلگر سرویس وبسمتر ترندز گوگل، این شرکت فرایند ایجاد ایندکس (فهرست نتایج) جدیدی را برای گوشی های موبایل آغاز کرده است که به ایندکس اصلی جستجو ها تبدیل می شود. این یعنی جستجو هایی که با دستگاه های موبایلی انجام می شود، نتایج جدید و تازه تری را به شما ارائه می کند، چرا که گوگل ایندکس گوشی های موبایل را سریع تر به روز می کند.

گوگل قبلا نیز از چنین برنامه ای صحبت کرده بود، ولی صحبت های ایلیس برای اولین بار نشان می دهد که این شرکت قرار است به زودی برنامه های خود را پیاده سازی کند.

در این جا لازم است تا طرز کار موتور جستجوی گوگل را برای شما توضیح دهیم. ربات های مجازی گوگل با گشت و گذار در وب و ردیابی بیش از ۶۰ تریلیون صفحه اینترنتی و لینک های آن همه چیز را زیر نظر می گیرند. سپس این صفحات بر اساس فاکتور های متعدد و مختلف در ایندکس (فهرست) های عظیمی طبقه بندی می شوند. این ایندکس ها همراه با به کارگیری مجموعه ای از الگوریتم ها به گوگل اجازه می دهد هنگامی که شما جستجویی انجام می دهید، نتایج مرتبطی را برایتان به نمایش بگذارد.

در حال حاضر گوگل تنها از یک ایندکس برای تمام جستجو ها، صرف نظر از پلتفرم دستگاه جستجو کننده، استفاده می کند. اما طبق اظهارات ایلیس، در به روز رسانی آینده، گوگل یک ایندکس جداگانه و مخصوص موبایل ایجاد می کند که در جستجو ها نقش ایندکس اصلی را ایفا می کند. فعلا طرز کار دقیق این سیستم جدید و نتایج آن مشخص نیست، ولی به طور ساده باید گفت که کاربران رایانه ها و گوشی ها نتایج متفاوتی را برای جستجو هایشان مشاهده خواهند کرد و گوگل منابع بیشتری به نسخه موبایل موتور جستجوی خود اختصاص می دهد.

در حالی که برخی این اقدام گوگل را به نوعی تضعیف رایانه های شخصی قلمداد می کنند، می توان برای اولویت بخشی به گوشی های موبایل در به روز رسانی جدید توسط گوگل دلایلی منطقی یافت. برای مثال، اکنون موبایل ها بخش اعظم جستجو های انجام شده با موتور جستجوی گوگل را به خود اختصاص می دهند، بنابر این، استفاده از ایندکسی که به طور اختصاصی برای رایانه های شخصی ایجاد شده است، دیگر عاقلانه نیست.

یک لحظه به جستجو هایی که خودتان انجام می دهید فکر کنید: وقتی شما با استفاده از گوشی همراه خود از گوگل استفاده می کنید، اغلب به دنبال یافتن جواب هایی فوری برای سوال خود در آن لحظه هستید. به همین ترتیب، اگر شما بخواهید در مورد یک موضوع تحقیق مفصل تری که نیاز به بررسی نتایج موجود در چندین صفحه داشته باشد، انجام دهید، احتمالا شما از رایانه استفاده می کنید. پس شاید به همین دلیل است که گوگل می خواهد نتایج جدید تر و تازه تر را ابتدا برای گوشی های موبایل ارائه دهد.

همچنین، این تغییر می تواند به خاطر بهبود چشمگیر تجربه کاربری صاحبان گوشی های موبایل باشد. همه ما با وب سایت های آزار دهنده ای مواجه شده ایم که پس از یافتن آن ها در نتایج جستجوی گوگل، امکان باز کردنشان در گوشی های موبایل به دلیل عدم سازگاری با آن ها وجود ندارد.

بنابر این، این به روز رسانی به صورت تئوری می تواند از روی دادن این اتفاق جلوگیری کند، چرا که گوگل می تواند به محتوا هایی که با گوشی های موبایل سازگاری دارند حتی بیشتر از گذشته اولویت ببخشد. ما قبلا نشانه هایی از این اقدام را به ویژه با AMP مشاهده کرده ایم، که به ناشران و سایر افراد اجازه می دهد تا نسخه های سریع باز شونده ای را از مطالب شان ایجاد کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند.

اگر چه ما باید برای انتشار جزییات بیشتری از گوگل منتظر بمانیم تا ببینیم پیامد های پیاده سازی چنین تغییری چه خواهد بود، ولی به نظر می رسد این تغییرات سریع تر از گذشته انجام شود. به گفته ایلیس، ایندکس جدید گوگل طی چند ماه آینده به کار گرفته می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج