۴۰۶۴۲۴
۵۱۳۳
۵۱۳۳
پ

هوشمندترین ربات سخنگو

در دنیای امروز شاهد پیشرفت و رشد چشم گیر هوش مصنوعی بوده ایم که در مرکز آن ربات های هوشمند و بعضاً سخنگو قرار داشته اند. اگر از علاقه مندان به حوزه چت بات ها بوده باشید، حتما نام مراسم سالیانه جایزه لوبنر را شنیده اید.

وب سایت دیجیاتو - حسین آدینه: در دنیای امروز شاهد پیشرفت و رشد چشم گیر هوش مصنوعی بوده ایم که در مرکز آن ربات های هوشمند و بعضاً سخنگو قرار داشته اند. اگر از علاقه مندان به حوزه چت بات ها بوده باشید، حتما نام مراسم سالیانه جایزه لوبنر را شنیده اید.
هوشمندترین ربات سخنگو

جایزه لوبنر که در دهه ۹۰ میلادی توسط Hugh Loebner در نظر گرفته شد، نوعی تست تورینگ به شمار می رود که در حال حاضر دارای مراسم سالیانه اختصاصی بوده و همه ساله بسیاری از اندیشمندان و متخصصین هوش مصنوعی را گرد هم جمع می کند.

نحوه برگزاری رویداد فوق به این ترتیب است که مجموعه ای از داوران و قاضیان در قالب هیئت ژوری می بایست به کمک روش های تست تورینگ و سوالات اساسی به نبرد هوش مصنوعی سخنگو و انسان نما بروند. هدف چت بات های شرکت داده شده این است که بتواند قاضی مورد نظر را فریب داده و خود را جای یک انسان واقعی جا بزند.

در حقیقت آزمون به این صورت انجام می پذیرد که داور با یک ماشین و یک انسان به صورت همزمان گفت و گو کرده و سعی در تشخیص ماشین از انسان دارد. چنانچه هوش مصنوعی بتواند قاضی را به گونه‌ای فریب دهد که در قضاوت خود دچار اشتباه گردد، توانسته آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد.

هوشمندترین ربات سخنگو

مراسم مورد بحث از سال ۲۰۰۶ به طور منظم برگزار شده، ولی تاکنون هیچ ماشینی توانایی موفقیت صددرصدی نداشته است؛ با این حال همه ساله جایزه لوبنر به رباتی که نزدیک ترین نتیجه را به انسان داشته تعلق می گیرد.

میتسوکو یکی از مشهورترین چت بات های جهان بوده که بر بستر پاندورابوت ساخته شده و در سال ۲۰۱۳ توانست برنده این جایزه ارزشمند باشد. این ماشین هوشمند در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز در رقابت ها شرکت داده شد که به ترتیب در رتبه چهارم و دوم قرار گرفت.

اما در مراسم امسال میتسوکو توانست بار دیگر رتبه نخست را کسب کند؛ این چت بات هوشمند با موفقیت ۹۰ درصد در حالی پیروز رقابت های جایزه لوبنر ۲۰۱۶ شد، که میزان موفقیت رتبه دوم بیشتر از ۷۸ درصد نبود.

با این تفاسیر، به نظر می رسد روز به روز شاهد نزدیک تر شدن هوش مصنوعی به انسان خواهیم بود و موفقیت میتسوکو می تواند انگیزه بزرگی برای رشد چشم گیر دستاوردهای این حوزه به شمار رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج