۴۰۶۷۶۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رقیب چینی، چالش جدید تسلا

در چند ماه اخیر، خبرهایی در خصوص Edna، ونی که از موتور الکتریکی ۹۰۰ اسب بخاری مرسدس بنز برخوردار است توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این ون محصول کمپانی خودروسازی Atieva است که از حمایت کمپانی های چینی برخوردار است.

وب سایت تک شات: در چند ماه اخیر، خبرهایی در خصوص Edna، ونی که از موتور الکتریکی ۹۰۰ اسب بخاری مرسدس بنز برخوردار است توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این ون محصول کمپانی خودروسازی Atieva است که از حمایت کمپانی های چینی برخوردار است.
رقیب چینی، چالش جدید تسلا
پس از معرفی این خودروی الکتریکی، مسابقه ای بین این ون، یک فراری 458Speciale، یک تسلا مدل S و نیسان GT-R برگزار شد، و ادنا توانست با پشت سر گذاردن رقبای جدی و قدرتمند خود موجی از هیجان را در بین فعالان و علاقمندان صنعت اتومبیل ایجاد کند.

بر اساس اخبار، کمپانی Atieva قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی نیز از یک محصول جدید که یک سدان الکتریکی است رونمایی کند. امروز رندری از این اتومبیل منتشر شده که نمایی از Atvus را در برابر دیدگان ما قرار می دهد. شاید جالب ترین و هیجان انگیزترین بخش این خبر این باشد که این اتومبیل قرار است توسط یک کمپانی دوچرخه سازی در چین تولید شود.

Atieva که در ایالت کالیفرنیا مستقر است، اخیرا به واسطه معرفی ون پرشتاب خود مورد توجه قرار گرفته است. عامل دیگری که این کمپانی را در مرکز توجهات قرار داده سرمایه گذاران آن هستند. سرمایه اصلی این کمپانی توسط دو شرکت چینی BAIC و LeEco تامین می شود. همانطور که احتمالا پیشتر هم در اخبار تک شات خوانده اید، BAIC کمپانی خودروسازی دولتی است و LeEco نیز یکی از قطب های اصلی فناوری در چین است که سرمایه گذاری قابل توجهی در کمپانی های Faraday Future و Aston Martin انجام داده است.
از جمله فعالیت های LeEco باید به توسعه طرحی مفهومی از یک خودروی الکتریکی نیز اشاره کرد. این دو کمپانی در سال 2014 در مجموع حدود 100 میلیون دلار از سرمایه Atieva را تامین کردند و 50% سهام این کمپانی را به تملک خود در آوردند.

Atieva که در حال حاضر مهندس ارشد خط تسلا مدل S را در بین همکاران خود دارد، امیدوار است عرضه Atvus را از سال 2018 در آمریکا آغاز کند و پس از آن سدان خود را در بازار چین معرفی کند. Edna که درو اقع نمونه ای از طرحی اولیه بود قطعا بسیار تاثیرگذار ظاهر شد، اما ساخت یک اتومبیل و ارایه تجاری آن بسیار گسترده تر و چالش برانگیزتر است. از طرفی با در نظر گرفتن حضور LeEco در دو کمپانی Atieva و Faraday Future خیلی هم تعجب آور نخواهد بود اگر محصول نهایی حاصل همکاری این دو استارتاپ باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج