۴۰۶۸۸۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

طنز؛ تاریخچه ای متفاوت از تقلب!

عده زیادی از متقلب پژوهان (منظور پژوهشگران متقلب است، نه متقلبان پژوهشگر!) معتقدند اولین تقلب در طول تاریخ در کشور «پرو» و در میان تمدن باستانی «ماچو پیچو» (گویا این قوم، زیاد اهل «پیچوندن ماچ» در دیده بوسی ها بودند و مثل ما، تا سه عدد ماچ را، همین طوری راحت در بدو ورود، به میزبان نمی دادند!) صورت گرفت.

ماهنامه خط خطی - علی زراندوز: عده زیادی از متقلب پژوهان (منظور پژوهشگران متقلب است، نه متقلبان پژوهشگر!) معتقدند اولین تقلب در طول تاریخ در کشور «پرو» و در میان تمدن باستانی «ماچو پیچو» (گویا این قوم، زیاد اهل «پیچوندن ماچ» در دیده بوسی ها بودند و مثل ما، تا سه عدد ماچ را، همین طوری راحت در بدو ورود، به میزبان نمی دادند!) صورت گرفت. گویا، اهالی این تمدن عاشق نگهداری قناری در قفس بودند، ولی چون جمعیت قناری ها به خاطر صید بی رویه کم شد، کم کم ماچو پیچویی های متقلب کلاغ را رنگ کردند و به عنوان قناری به ماچو پیچوهای ساده می فروختند!

تمدن ماچو پپچو، با ورود امپراطوری اسپانیا به آمریکای جنوبی، از بین رفت، ولی فرایند رنگ کردن کلاغ و فروختن آن به عنوان قناری، هنوز هم در سراسر جهان ادامه دارد!

اما داستان تقلب در تمدن مصر باستان بسیار جالب توجه است. رامسس اول، فرعون مصر، اعلام کرد تقلب کردن در مصر، جرم بزرگی است و هر کس در این سرزمین تقلب کند، باید به عنوان جریمه، یک هرم عظیم سنگی بسازد! پس از وضع این قانون، رامسس اول مشاهده کرد که مثل قارچ از زمین های مصر، هرم سبز می شود. پس، از دستیارش دلیل این اتفاق را پرسید، دستیار رامسس گفت: «قربان، تقلب درآمد زیادی داره... شخص متقلب با یک دهم درآمد ناشی از تقلب، یک هرم می سازه تا از فرمان شما سرپیچی نکرده باشه، با بقیه اش هم می ره آنتالیا عشق و حال!»

رامسس اول به زودی دریافت درآمد تولید خودرو، لوازم آرایش، زعفران، روغن، آب لیمو و داروی تقلبی خیلی بیشتر از فرعون واقعی بودن است. پس تخت سلطنت را به رامسس دوم بخشید و خودش رفت توی کار تقلب و البته ساختن هرم به عنوان جریمه آن!

تقلب در ورزش هم سابقه ای طولانی دارد. در اینجا باید یادی کنیم از تقلب آشکار مارادونا در بازی با انگلستان، در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک. مارادونا در این بازی، توپ را با ضربه دست وارد دروازه انگلستان کرد، ولی داور گل را قبول کرد. مارادونا بعدها از آن دست به عنوان دست خدا یاد کرد. این تشبیه با عکس العمل یکی از کشیشان انگلیسی رو به رو شد که گفت: «بله! خدا می خواست بابت کارهای خلاف مارادونا، به او پس گردنی بزند که مارادونای لاکردار، در آخرین ثانیه ها، جاخالی داد!»

اما این روزها دامنه تقلب حتی به خاویار هم رسیده است و به گفته کارشناسان، عده ای سودجو، با ژلاتین و روغن، اقدام به ساخت خاویار تقلبی می کنند که البته به گفته خود متقلب ها نیتشان خیر است و می خواهند اقشار ضعیف جامعه هم حس خوردن خاویار را تجربه کنند!

اما نمی شود از تقلب گفت و یادی از تقلب در انتخابات نکرد. به خصوص، تقلب در انتخابات ریاست جمهوری کشور همسایه، افغانستان، که دکتر «عبدالله عبدالله» دل خونی از آن دارد! می گویند در حال حاضر، دکتر «عبدالله عبدالله» این قدر چشمش از تقلب در انتخابات ترسیده است که حتی حاضر نیست مهمان «رامبد جوان» در برنامه خندوانه شود و مردم به لبخندش رای بدهند!

در پایان، پرونده تقلب را با کلامی گهرریز از جناب «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات پیش روی آمریکا، می بندیم که فرمود: «از تقلب در انتخابات آمریکا نگرانم!» به قول ما ایرانی ها: «طرف خیلی خوش رای بود، لب خزینه هم می نشست و ادعای تقلب می کرد!»
«گئومات» که خودش را به جای بردیا جا زد، از مهم ترین تقلب های دوره هخامنشی است که از آن با عنوان ماجرای «بردیای دروغین» هم یاد می شود. در این تصویر، گئومات در حال تمرین دروغگویی است و رشد اقتصادی ممکلت را اول ضربدر ده می کند، بعد به «کوروش کبیر» اعلام می کند!

«مولانا» پس از آنکه فهمید دولت ترکیه او و آثارش را مصادره کردند و کاری هم از دست ایرانی ها برنیامده است، با این چهره حزین گفت: «جز نیاز و جز تضرع راه نیست/ زین تقلب هر قلم آگاه نیست!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      خوب بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج