جاباما
۴۰۷۳۰۰
۳۹ نظر
۵۰۰۹
۳۹ نظر
۵۰۰۹
پ

گذشت از قصاص داماد به خاطر نوه‌ ها

والدین زنی که پنج سال قبل به دست شوهرش به قتل رسیده ‌بود، به‌خاطر نوه‌هایشان از قصاص گذشت کردند و قاتل فرزندشان را بخشیدند. به گزارش خبرنگار ما، مردی فروردین سال ٩٠ با مأموران پلیس تماس گرفت و گفت همسرش را به قتل رسانده و جسد در خانه‌ است.

روزنامه شرق: والدین زنی که پنج سال قبل به دست شوهرش به قتل رسیده ‌بود، به‌خاطر نوه‌هایشان از قصاص گذشت کردند و قاتل فرزندشان را بخشیدند. به گزارش خبرنگار ما، مردی فروردین سال ٩٠ با مأموران پلیس تماس گرفت و گفت همسرش را به قتل رسانده و جسد در خانه‌ است.
وقتی مأموران به خانه رفتند، با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند و فهمیدند دو فرزندش در آشپزخانه محبوس شده‌اند. شوهر این زن نیز در خانه حضور داشت. او گفت همسرش را کشته‌ است و به قتل او اعتراف می‌کند. به دستور بازپرس، جسد به پزشکی‌قانونی انتقال یافت و تحقیقات گسترده‌ای دراین‌باره آغاز شد. مرد اعتراف کرد همسرش را کشته‌ چون چای و غذا درست نکرده ‌است. با صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران، مرد متهم در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. تا اینکه چندی پیش اولیای‌دم رضایت خود را اعلام کردند و گفتند به خاطر نوه‌های کوچکشان از قصاص گذشت می‌کنند.
روز گذشته متهم یک‌بار دیگر پای میز محاکمه رفت. او که این‌بار به‌لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شد، وقتی در جایگاه حاضر شد، گفت: قبل از تعطیلات عید به خانه پدر همسرم در شهرستان رفته‌ بودیم. وقتی خانه پدرزنم بودیم، همسرم چندباری با من بدرفتاری کرد و ما با هم دعوا کردیم. به او گفتم به تهران برسیم می‌کشمت. خیلی از دستش عصبانی بودم. ١٠ فروردین‌ماه بود که به تهران آمدیم، من سر یخچال رفتم که چیزی بخورم، هیچ‌چیز در یخچال نبود. بعد در اتاق کمی خوابیدم و بیدار شدم. به همسرم گفتم ناهار چه داریم. گفت هیچ. گفتم چای داریم. گفت نه. من هم عصبانی شدم و دادوفریاد کردم.
چنددقیقه بعد دیدم همسرم با چاقو بالای سرم ایستاده‌ است. چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم. من را قسم داد و گفت این کار را نکن.متهم ادامه داد: بچه‌ها وحشت کرده‌ بودند آنها را به آشپزخانه بردم و گفتم بیرون نیایند، وقتی برگشتم، دیدم همسرم هنوز زنده ‌است. تا آن زمان فکر می‌کردم مرده ‌است، اما زنده‌ بود، با صدای آرامی گفت به‌خاطر بچه‌ها من را نکش، اما توجهی نکردم و چند ضربه دیگر هم به او زدم تا جانش بیرون آمد. همچنان بچه‌ها را در اتاق گذاشتم و بعد به مأموران خبر دادم.

متهم گفت: در این چند سال سختی زیادی کشیدم عذاب‌وجدان داشتم و از کاری که کردم خیلی پشیمان هستم، اما واقعا اتفاقی است که نمی‌توان به‌هیچ‌وجه آن را جبران کرد. همسرم را از دست دادم و بچه‌هایم آواره شدند. با اینکه پدر و مادر همسرم اصرار زیادی برای قصاص داشتند وقتی وضعیت بچه‌ها را دیدند، به‌خاطر آنها تصمیم گرفتند گذشت کنند.

آنها در برابر این گذشت هیچ‌چیز از من نخواستند و نتوانستم کاری هم برایشان بکنم فقط به من گفتند از زندان که بیرون آمدی بالای سر بچه‌هایت باش.
در سال‌هایی که زندان بودم خیلی چیزها عوض شد. خودم را به خدا نزدیک کردم. آرامشم را به دست آوردم و حالم بهتر شد. فهمیدم برای اتفاقات نباید عصبانی شوم؛ باید کاری کنم که زندگی آرامی داشته‌ باشم و نباید به دیگران حمله کنم و زود عصبانی شوم. البته من بیماری روانی داشتم و هشت‌ماهی می‌شد که تحت نظر دکتر بودم. پزشکی‌قانونی هم تشخیص داد که دچار بیماری روانی هستم، اما آن را رافع مسئولیت کیفری ندانستند.
من واقعا تحت‌تأثیر شدید این بیماری بودم و از کرده خودم پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم. من خودم را مقصر می‌دانم به‌همین‌خاطر هم وقتی به قصاص محکوم شدم تسلیم به رأی شدم و آن را قبول کردم، اما حالا که اولیای‌دم من را بخشیده‌اند من هم درخواست بخشش دارم. با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات متهم را به پنج سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم کردند و به‌این‌ترتیب متهم به‌زودی آزاد می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واه خب یخچال خونتو پر کن .تا زنت شام وناهار درست کنه.حالا یه روز چایی نخوری میمیری.فکر کنم اگه جای شوهرم بود ده سال پیش منو کشته بود.عزیزم زودتر زنتو میکشتی تا به ارامش میرسیدی

    • ساراازاصفهان

      کاش قبل از ازدواجت تو تیمارستان یه مدت بستری میشدی.کاش قبل ازدواجت به خدا نزدیک میشدی .در آخر بهت بگم که هر چی بگم لجن کثیف دلم خنک نمیشه

    • بدون نام

      واقعاکارش خیلی بدبوده چطورادم میتونه جون همسرخودش روبخاطرغذا درست نکردن بگیره اونم از عمدخدا عاقبت همه ی مارو بخیرکنه امین

    • حسن

      خدا لعنتت کنه. احمق بیشعور بخاطر یه چایی و یک وعده غذا زنتو کشتی؟؟ بچهات چ گناهی کرده بودن؟. واقعا اسم حیوان هم برات زیاده.

    • سمیه

      واقعا قضاوت خیلی سخته، مخصوصا برای ما مردم عادی.
      زن یا شوهر هرچقدر بد باشن میشه با طلاق از شرشون خلاص شد. اما چرا قتل؟ اون هم با این بیرحمی؟
      و چقدر برای خانواده مقتول سخت بود که رضایت آزادی قاتل جگرگوشه شون رو دادن.
      به امید اینکه این مرد اصلاح شده باشه و دیگه زود از کوره در نره، چون از این به بعد با دو طفل سروکار داره.

    • طوطی

      واسه چی رضایت دادین خداخیرتون بده،،التماس های زن بیچاره دلمو به درد اورد،نمیترسین که فردا همین بلا رو زبونم لال سر نوه هاتون بیاره، …

    • بدون نام

      امیدوارم که خانوادها بیشتر توجه کنند مردک دیوانه

    • کامروا

      فارغ از این ماجرا ولی پیرو چنین اتفاقاتی وقبلا گفتم اگر آقایی ازدواج کند در حال حاضر قهرمان ملی هست. ومنظورم برای تمام آقایان است.درجایی دیگه گفتم عرف همیشه(مسائل زندگی ) حق روبه آقایان داده وخانمی که ازدواج می کند هم دانسته به عرف ازدواج می کند .وبا این صورت در بسیاری از این وقایع خانم ها نیز مقصرند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر سکوت بهت میاد
        متاسفم برات

    • ستاره

      کامروا نظرم نوشتی ممنون

    • بدون نام

      یک بار برای پیرمرد این حرف رو زدم و الان هم میگم من بعد از این نظرات کامروا رو نمیخونم چون بسیار بی منطق و مغرضانه و یک طرفه اس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درستش هم همینه از چیزی که آرامش آدم رو میگیره باید دوری کرد یا حداقل بی توجه از کنارش رد شد

    • بدون نام

      ما همه میدونیم که چرا اولیای دم خانم ها مجبور میشن گذشت کنن که اگه بگم چرا سانسور میشه به هر حال قاون قانونه

      و در مورد این مرد جانی که کنترل بر خشم خودش نداره چطور میشه بچه های رو بدست یه قاتل سپرد و مطئن بود که بلایی بسرشون نمیاد اون بچه ها شاهد کشته شدن مادرشون بدست این مرد بودن آیا فراموش می کنن و مثل یه پدر این مرد رو قبول کرده و حاضرن باهاش زندگی کنن اصلا کسی نظر اونها رو پرسیده که آیا میتونن با مردی که عزیزترین کسشون رو ازششون گرفته زندگی کنن خدای ناکرده زبونم لال اگه همیچین اتفاقی برای من بیفته هرگر نمیتونم با همچین کسی رو در رو بشم چه رسه زندگی کردن

    • بدون نام

      برو بمیر آشغال

    • کامروا

      درجواب هم وطنان عزیز بگم .من نگفتم این عرف ایده آل هست ولی حقیقتی انکار ناشدنی هست وهمه خانم ها درزمان ازدواج کاملا مطلع هستند .

    • بدون نام

      جناب کامروا نظراتت واقعا یک جانبه و بی منطقه وقتی خانواده ای از سفر برمیگردن طبیعیه که یخچال خالی باشه به فرض هم پخچال پر وخانم چیزی درست نکرده باید کشتش اون آقا گفته بود دنبال بهونه بوده واسه کشتن فکر کنم موقعیت داشته باشی خودت هم یه قاتل از آب دربیای

    • کامروا

      درجواب هم وطن عزیز ( بدون نام ) ۱۳:۳۷مورخ ۲۸ وبقیه دوستان من حقیقت روگفتم هرجامعه ای عرفی دارد وقانون درمرحله ی بعدی قرار می گیرد .حال شما یک خانم بره ودرافغانستان زندگی کنه واون هم باید عرف آنجا راقبول کنه .خانم ها یا باید قبل از ازدواج جزئیات زندگی را هم در تفاهم قراردهند ویا اینکه بدانند مردان زیر خیلی از مسائل کوتاه نمی آیند وبچه ها می دانند که به این شکل هست چه برسد به خانم ها .درضمن بنده راه پیشگیری راگفتم والا بنده قبول ندارم که یک آقا به یک خانم توهین کنه چه برسد قتل آن ولی من به این شکل هستم وآیا بقیه آقایان نیز مثل من .بااین حال موفق باشید ومحتاجیم به دعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه خیلی جالبه تو با این نظراتت داری حرف از افغانستان میزنی من یک دختر افغان هستم و حالم از نظراتت تو. بهم خوده تو این مدت تو خودتم نمیفهمی چی داری مگی لطف کن از افغانستان مایه نذار تو خودت بجای صدتا طالب کارایی داری

    • بدون نام

      احتمالا زیر سرش بلند شده بوده...
      احساس میکرده وجود زنه جلو هوسشو گرفته
      خدا ازش نگذره..

    • بدون نام

      خدااااااایازودترقیامت رونزدیک کن آدم چی که نمیبینه ونمیشنوه مردک وقتی مسافرت بودی یخچال ازکجاپرباشه بیوجدان خودت میگی که نفس داشته وگفته بخاطربچه هامنونکش ولی تونفسای آخرشم بریدی وزدیش ان شاء الله چاقوتوقلبت بخوره ومتاسفم برای خانواده مقتول که به همچین جانی حق حیات میدن این مردک ازاول به خانمش کینه داشته ازاین مرگ فجیع مشخصه لعنت بتوقاتل

    • بدون نام

      از نظر کامروا عرف جامعه ما اینه که زن در همه ی موارد مقصره و مردان همه قدیس و بی گناه و زن هر بلایی که مرد دلش میخواد سرش بیاره چون عرفه . ببینم کامروا ریشه ی کلمه ی عرف رو میدونی ؟

    • بدون نام

      دوستان جناب کامروانظرخودشونومیگن نمیشه که هم یک نظرداشته باشن هرنظربه اندازه خودش محترمه قبول کنیدعزیزان

    • مرد

      در ضمن عرف جامعه رو من و شما می سازیم اگر در جامعه ای عرف غلط وجود داره این ما هستیم که باید تغییرش بدیم، مثله این هست که زمان اعراب عرف بوده دختران را زنده به گور کنند... مغزها باید عوض بشه... اونم امثال مردانی که عرف را در بند بودن بانوان و بی حرمتی به آنها میدانند بنظر م این وظیفه هرمادري هست که در همان دوران کودکی به مخصوصا فرزندان پسر خود رفتار و تفکر صحیح نسبت به زنان و احترام به خودشونو بیاموزند تا رفتار مردان یک نسل رو تغییر دهند.

    • کامروا

      درجواب هم وطنان عزیز که منظوره منو نگرفتن ویا خوب نخوندن .بنده که نگفتم این آقا حق داشته که این بنده خدا روکشته ٬ من منظورم اینه که عرف آقایان به این شکل هست وتفاهمی درواقع وجود ندارد وهرآقایی بعد ازازدواج حاکم خانه می شود وتفاهم رفته رفته ازبین می رود واینجانمیشه توضیح داد ولی بد برداشت کردید وبنده از سردلسوزی نظر میدهم نه دشمنی باخانم ها .درجواب خانم افغان بگم .خواهر افغان من به افغانستان توهین نکردم ومثال زدم .وبا این حال شرمنده اگه ناراحتتون کردم .ولی ایکاش نظرم رو در لابلای خبرهای گذشته درمورد افغان ها می دیدی که چطور از افغان ها دفاع کردم .انشاالله که همه عاقبت به خیر بشن .

    • پسری از دیار شادگان خوزستان

      ببینید دوستان من همیشه حرف حق رو گفتم الانم میگم ولی این زن به نظرم خودش مقصر بوده آخه چرا باید اینقدر کینه به دل گرفته باشه که بعد از گذشت یک دعوا اینجوری بخواد با ندادن غذا و چایی به شوهرش ازش انتقام بگیره ؟
      چرا بعضی از ضعیفه های فمینیسم که تعدادشون در برترینها هم زیاده به چشم و گوش بسته به دفاع کورکورانه و غیر منصفانه از همجنسان خود روی آورده اند ؟
      اگ میگید حرفم دروغه برید نظراتی زنانی که در دفاع از اون زنیکه شوهرشو به خاطر شک و سوءظن کشت بخوانید و ببینید چطور به شوهرش حمله کردن و بعد بعضی مردهای همجنس فروش و نادان و نوکر زنا مثل میرزا و غیره با اینکه میدونن تو این حادثه زنه 100% مقصر بوده و مرده هم مقصر بوده ولی شروع کننده زنه بوده ، میان اینجا از زنه حمایت میکنن !!!!
      آقایون و خانما هرچقدر دلتون خواست منفی بدید ولی من دارم حرف حق رو میزنم ، همانطور که مرد در قبال پول در آوردن برای خانوادش مسئولیت داره خوب زن هم در قبال ایجاد محیط خوب در خانه و رساندن غذا به موقع به شوهر و بر آورده کردن نیازهای او در خانه موظف هست و نباید اینقدر سر به سر شوهرش بگذاره ، مثلاً این زنه خودش اومده بوده شوهرشو بکشه و شوهره به دفاع از خودش چاقو رو از زنش گرفته و اونو کشته از بسکه زنه روی تک تک سلولهای اعصابش رژه زده پس شما الکی نیاین کار این مرد رو محکوم کنید منم اگر زنم برام چاقو بکشه میکشمش هر کسی دیگری هم همینکارو میکنه به نظرتون این مرده باید در اون لحظه به زنش میگفته ، عزیزم بیا منو بزن بکش فدات بشم !!!
      متاسفانه زنان فمینیسم امروزی ایرانی هیچ درکی و احساسی و وجدانی ندارند و اصلاً برای خدمت به شوهراشون اهمیت نمیدن درحالی که یکی از شرایط ورود به بهشت در اون دنیا راضی بودن شوهر از زنش هست و مطمئن باشید که زنای قدیم یه چیزی میدونستند که همیشه در خدمت شوهراشون بودن شما هم اگر نوکر شوهراتون نباشید آخر و عاقبت خوبی نخواهید داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوارم به سن ازدواج که رسیدید این طرز تفکرتون تغییر کرده باشه وگرنه وامصیبتا

    • رضا

      زنم 15 ساله برام غذا درست نکرده ولی هنوز باهاش زندگی میکنم

      پاسخ ها

      • مرد سالار

        تو دیگه آخرشی !!!!!
        مثلا اسم مرد میشه رو تو گذاشت ؟؟
        از قدیم گفتن نه آن شوری شو ، نه به این بینمکی ! تو دیگه خیلی .... هستی

      • بدون نام

        چه اشکالی داره ؟خوب شاید انقدر زنش رو دوست داره که نمیخواد طلاقش بده بعدشم گفته که غذا درست نمیکنه زندگی مشترک که فقط غذا نیست

    • بدون نام

      اینایکه میان اینجا به خانمها بدمیگن ومیخوان بگن مرد هرکاری کرد درسته و زن نباید حرفی بزنه یا خانمهارو ضعیفه میخونن اینا خیلی تو زندگیشون ضربه ی بدی از خانمهاخوردن. میخوان بیان اینجا عقده هاشون رو خالی کنن شما خانمها ناراحت نشین دعا کنید مشکل روحی روانی شون حل بشه دعاکنید خداشفاشون بده

    • کامروا

      تبریک به هم وطن عزیز (پسری از دیار شادگان خوزستان ) درمورد قسمت بالا نظرت نظری نمی دهم چون اصولا پشت شخص خاصی حرف نمی زنم واین اعتقاد برای اینکه خدایی نکرده کسی روبی جهت متهم کرده باشم .ولی قسمت دومت درمورد فمنیست خیلی عالی بود .وقابل تحسین .

    • مرد

      در ضمن عرف جامعه رو من و شما می سازیم اگر در جامعه ای عرف غلط وجود داره این ما هستیم که باید تغییرش بدیم، مثله این هست که زمان اعراب عرف بوده دختران را زنده به گور کنند... مغزها باید عوض بشه... اونم امثال مردانی که عرف را در بند بودن بانوان و بی حرمتی به آنها میدانند بنظر م این وظیفه هرمادري هست که در همان دوران کودکی به مخصوصا فرزندان پسر خود رفتار و تفکر صحیح نسبت به زنان و احترام به خودشونو بیاموزند تا رفتار مردان( امثال کامروا) یک نسل رو تغییر دهند. کامروا جان، سعی کن در زندگیت در یک نقطه و ايستا نباشي. ماهیت انسان تغییر و تکمیل ویژگیهای انسانیش در طول زندگيشه، نه بسته نگه داشتن افکارش.

    • مرد

      در جواب آقای کامروا با این که مردم، با وجود به ظاهر آقایانی مثله شما از خودم خجالت می کشم. نمیدانم در مورد خواهر و مادر خودتون هم همینطور فکر میکنی در اینصورت ایراد و بر تربیت مادر جنابعالی میدانم که احترام و رعایت ادب به بانوان و خودشونو رو به شما نیاموخته.... عرف را جامعه مشخص میکنه و در جامعه اقايونند که باید خودشون و درست کنند. چون تو ایران تنها راه تخلیه جنسی برای خانما ازدواجه. پس مجبورند و نیاز جنسی هم مثله غذا خوردن یک نیازه... نمیدونم درکت تا چه اندازه هست فقط میتونم بگم هر وقت تو تونستی پرهیز خوردن کنی و دیگه هیچ چیز نخوری اونوقت حرفات قابل پذیرش ميشه

    • بدون نام

      جناب کامروا نشون دادی خودت هم فمنیست هستی چون داری از همجنست کورکورانه طبعیت میکنی

    • بدون نام

      لابد 4 روزدیگه بچه هارو هم به خاطر شیطنت و سر و صدا میکشه!!! چطور گذشت می کنن اخه؟

    • بدون نام

      خداخیرت بده جناب (مرد)

    • تنها

      باسلام خانواده ی مقتول نباید گذشت میکردن.واون روانی باید به اشد مجازات میرسید.تا درس عبرتی بشه واسه بقیه.

    • مریم

      اولا یخچال خالی غذا نداره . خیلی هم گشنته برو رستوران
      دوما اون ادم صلاحیت سرپرستی بچه هاشو نداره که بخشیده شه
      ....

    • بدون نام

      جناب مرد با سلام و سپاس از اینکه به برخی مردنماها نشون دادید هنوز تو این دنیا مردونگی کامل از بین نرفته وهستند امثال مردان با غیرتی مثل شما که بقول مردنماها ضعیفه ها رو از روی عشق و منطق حمایت کنن و میتونیم امیدوار باشیم که در کنار مردانی همچون شما به آرامش برسیم سایتون همیشه مستدام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج