۴۰۷۴۷۶
۳۸ نظر
۵۰۰۶
۳۸ نظر
۵۰۰۶
پ

بیانیه نظام پزشکی درباره حقوق های شگفت انگیز

سازمان نظام پزشکی درباره اظهاراتی مبنی بر آنکه پزشکان ایرانی هفت برابر پزشکان آمریکایی درآمد دارند، اعلام کرد: در آمریکا متوسط درآمد یک پزشک متخصص رقمی معادل یک میلیارد تومان در سال است و درآمد هفت برابری گفته شده توسط کسانی که خودشان واقف به این موضوعات هستند، شگفت‌آور است.

خبرگزاری ایسنا: سازمان نظام پزشکی درباره اظهاراتی مبنی بر آنکه پزشکان ایرانی هفت برابر پزشکان آمریکایی درآمد دارند، اعلام کرد: در آمریکا متوسط درآمد یک پزشک متخصص رقمی معادل یک میلیارد تومان در سال است و درآمد هفت برابری گفته شده توسط کسانی که خودشان واقف به این موضوعات هستند، شگفت‌آور است.

سازمان نظام پزشکی در بیانیه‌ای درباره مباحث مطرح در زمینه حقوق پزشکان آورده است: «این روزها که رقم مغلطه بر دفتر دانش کشیده می‌شود و سر حق بر ورق شعبده ملحق می‌گردد، فضای سنگین پزشک ستیزی وجه غالبی یافته که نه تنها هیچ عوایدی در پی ندارد، بلکه مضرات آن برای هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست. حال چه منافعی برای عده‌ای متصور است که بد می‌گویند و میل به ناحق می‌کنند؟

در طول تاریخ از سینوهه طبیب تا ابر مرد تاریخ پزشکی جهان شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و مردان و زنان بزرگی که همواره نفس به نفس مردم در کنار آلام آنان بوده‌اند و الیتام بخش دردهای روحانی و جسمانی، هیچ کس موقعیت بزرگ منصب طبابت را بر هیچ یک از تفاخرات دنیوی برتری نداده‌ است.

شاهد این مدعا انسان‌های سختکوش بی‌مدعایی هستند که سالیان عمر و جوانی خویش را در تحصیل می‌گذرانند و از همسر و فرزند و دیار دوری گزیده و آگاهانه به یاری همنوعان خویش می‌پردازند.

مومن را بر مومن هفت حق است که واجب‌ترین آنها این است که آدمی تنها حق را بگوید. ماه‌هاست که ارائه‌دهندگان خدمات درمانی حقوق حقه‌ خویش را دریافت نکرده‌اند و با همه‌ مرارت‌ها کوچکترین خدمت درمانی بر زمین نمانده است.

بسی سخت و ناگوار است که بجای سپاس از ایثارگری‌های این قشر که حتی پس از دوران دفاع مقدس مجدانه ادامه دارد، مردم را نسبت به آنان بی‌اعتماد کرده و بذر یأس و نومیدی در میان آنان پاشید. آیا جز این است که نخبگان و برجستگانی که دل در گرو آبادی میهن خویش دارند، با این رفتارها جلای وطن کنند و امنیت و منافع ملی کشوری در مخاطره قرار گیرد؟ این حد از هجمه از تریبون‌های رسمی چه پیامی جز این می‌تواند داشته باشد؟

بهتر نیست به جای آنکه درآمد مشروع گروهی از اجتماع که در قریب به اتفاق نظرسنجی‌ها جزو دو یا سه گروه اول مرجع جامعه بوده‌اند را زیر سؤال ببریم، نگران افرادی باشیم که قادر به نوشتن اسم خود هم نیستند و با دلالی و واسطه‌گری، استفاده از رانت اقتصادی و با فرار مالیاتی به چپاول و غارت ثروت ملی بدون هیچ استحقاقی می‌پردازند؟

حال آنکه با استناد به تفاهم‌نامه‌های سنواتی با سازمان امور مالیاتی، منضبط‌ترین گروه پرداخت‌کننده مالیات در سال‌های اخیر گروه پزشکی هستند، با مرور اسامی سایر گروه‌های اجتماعی مرجعیت جامعه پزشکی به خوبی روشن می‌شود.

با یک جستجوی ساده اینترنتی می‌توان دریافت که یک دانشجوی پزشکی (انترن) که هنوز فارغ‌التحصیل نشده است در کشوری مثل انگلستان بدون هر گونه پرداخت مالیات بیش از سه هزار پوند و یک داشنجوی سال آخر تخصص حدود هفتاد هزار پوند حقوق می‌گیرد.

در مطالعه‌ای متوسط درآمد یک پزشک عمومی در سال ۲۰۰۸ که توسط OECD (Organization for Economic Corporation and Development) انجام شد نشان می‌دهد متوسط در آمد یک پزشک عمومی در سال حدود ۱۲۱۰۰۰ دلار و ماهیانه حدود سی‌میلیون تومان است.

در آمریکا متوسط درآمد یک پزشک متخصص رقمی معادل یک میلیارد تومان در سال است. این در حالی است که بنا بر اعلام وزارت بهداشت متوسط کل درآمد بیش از ۲۳ هزار متخصص و فوق‌تخصص شاغل در بخش دولتی حدود هفده میلیون تومان است و درآمد هفت برابری گفته شده توسط کسانی که خودشان واقف به این موضوعات هستند، شگفت‌آور است. جای بسی تأسف است که برخی با استفاده از تریبون‌های مقدس مجلس و رسانه‌ ملی سخنانی می‌گویند که جز ایجاد تقابل و احساس فاصله طبقاتی و از بین بردن اعتماد مردم به پزشکان که اکثریت آنان متصف به تلاش و خدمت عالمانه و جاهدانه هستند، نتیجه دیگری ندارد.

به نظر می‌رسد قدرشناسی از همه‌ گروه‌های اجتماعی موجبات افزایش انگیزه و بهبود کارآیی و کیفیت ارائه‌دهندگان خدمت را فراهم می‌آورد و هر گونه اختلاف افکنی و نارضایتی در خدمتگزاران عرصه سلامت مطرود و محکوم است.

عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است

کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      وجدانا بسیاری از پزشک های ما به چشم عابر بانک به بیمار نگاه می کنن سعی می کنن تا نهایت پول و از بیمار بگیرن به هر روشی که شده!

    • بدون نام

      مريكا از سال اول پذيرفته شدن در رشته پزشكي زندگي دانشجو در حد رفاه كامل تامين ميشه نه مثل ايران كه تا ٣٠-٣٥ سالگي بايد خرجشونو باباشون بده نگيد اونا كتابشونو ميفروشن برا خرج تحصيل چون فقط شنيديد اونا عادت دارن هرچي كه تو خونشون لازم نبود رو ميفروشن حتي اگه پولدار باشن

    • بدون نام

      اگر ايران بهشت بود برا پزشكان كه اينقدر همشون نميرفتن آمريكا اونجا كار كنن تازه با كلي سختي جديد كه دوباره بايد كلي امتحان بدن ٢-٣ سال اونجا بيكار بمونن تا شرايط و اجازه كار بهشون بدن

    • mori

      شما پزشکا تو این مملکت به اندازه رییس جمهور قدرت دارین و کسی هم جرات نداره بهتون بگه بالای چشتون ابروء نمونش با یه نامه سریال مهران مدیری رو که ما مردم خیلی هم دوست داشتیم و باهاش میخندیم رو تعطیل کردن اونم از پزشک کیارستمی که به فقط 3 ماه تعطیلی تو همون بیمارستان محکوم شد و...

    • علی ع

      اره همه دروغ میگن.

    • مینو

      با این اختلاف زیاد درآمد بین پزشک و کادر درمان در سال های اخیر شاهد. بی اخلاقی های زیادی در پزشکان خواهیم بود همه که ظرفیت اینهمه پول واختلاف طبقاتی ندارن

      پاسخ ها

      • سامان

        این وزیر درمان بار پزشکان رو بست داداچ

    • مهمان

      آقای نظام پزشکی !!! من اصلا بیانییه شما رو نخوندم چون از قبل میدونم میخواهید چی بگید !!! میدونم شما مثل همیشه می خواهید از حرمت بیمار و منزلت او و همچنین از زشتی دریافت پولهای کلان برای مداوای بیمار و اینگونه چیزها بگید !!! مثل بیانیه های قبلیتون !!! نه اینکه شما هم خیلی بی طرفید !؟ پس میشه فهمید که توی این بیانیه هم همین حرفها رو نوشتید !!!

    • بدبخت

      خدایا به داد مردم ایران برس ... کشور به این ثروتمندی 95% دارن واسه شکمشون روز تا شب حمالی میکنن

    • بدون نام

      من مامانم سرطان داره دکترش واسه دوتا تزریق شیمی درمانی 500میگیره فقط پول میگیره

    • مینا

      نسبت به درامد امریکا،حساب کنید...اینکه گفتند چند برابر،خودتان می دانید کاملا درست است.نسبت به درامد هر کشور حساب می شود.درآمد پزشکان ما از تمام کشورهای اروپایی هم بیشتر است.در عوض رشته های سازنده و بنیادی ما درآمد بسیار کمی دارند.

    • بدون نام

      متاسفانه مسئولین بجای اینکه وضع اقتصادی مردم رو بهبود ببخشن سعی میکنند دیگرانی رو که وضع مالی خوبی دارند رو هم مثل بقیه فقیر وبدبخت کنندبنظر من بهتره مسئولین بجای کم کردن حقوق سایر اقشار حقوق کسانی که کمه رو اضافه کنند .واقعا چرا دوست دارید همه بدبخت و فقیر باشند درصورتی که باید برعکس باشه .یه روز به بانکها یه روز پزشکان یه روز وکلا و بازیگران گیر میدید .اگه همه به نون شب محتاج باشند خوبه یا اینکه همه مردم دغدغه مالی نداشته باشند .دوستان بیشتر افرادی که این مباحث رو مطرح میکنند فقط بخاطر فرافکنی هستش و اینکه مسئولیت رو از شانه های خودشون بردارند و فقر مردم رو به این مسائل نسبت بدن درصورتی که علت اصلی فقر حال حاضر در کشور بخاطر مدیریت غلط بوده .ایران از نظر نفت و گاز و همچنین معادن جز کشورهای ثروتمنده ولی مردمش جز فقیرترین ها .آیا اگر حقوق این چند قشر هم ماهی 1 میلیون بشه وضع بقیه خوب میشه ؟ابدا پس لطفا فریب حرفهای پوپولیستی عده ای رو نخورید که نتیجش رو تو 8 سال احمدی نژاد با هدفمندی یارانه ها دیدید درصورتی که قرار بود عمران و ابادانی بیاد ولی بدبختی اومد

    • بدون نام

      تفاوت حقوق پزشکان و کارمندان دولت ناجوانمردانه است و در بعضي موارد در آمد يک سال کار يک کارمند يک شبه به جيب يک پزشک مي رود.

    • هومن

      سرچ بفرمایید مصاحبه دکتر مسعود پزشکیان درباره حقوق دریافتی پزشکان. جالبه بخونیدش. بعدم یکی بفرستش برای نظام پزشکی اوناهم بخونن.

    • بدون نام

      كارمند دولت پرستار يه ليسانس دارن ٤ سال درس خوندن اونم رتبه هاي معمولي كنكور دوره دانشگاه هم خوش گذروني هست براشون پزشك متخصص با١٣-١٤ سال درس خوندن صبح تا ظهر دانشگاه عصر و شب كاري بيمارستان و... بدون درآمد بدون حقوق تا ٣٣-٣٤ سالگي فقط درس ميخونن بعدشم طرح مناطق محروم ميخوايد اندازه يه كارمند بهش بدن تا شمااز تحمل سختي نكشيدن خودتون راضي باشيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونارو ولش.من دبیرستان ریاضی بودم پزشکا تجربی من دانشگا مهندسی برث خوندم اونا پزشکی من دکترا قبول شدم چشام کور شد.من چه درسایی خوندم اونا چه درسایی؟میشه بگید کدوم سخت تر بوده؟ نفر اول ریاضی میره برق نفر اول تجربی پزشکی.از لجاظ دروس این کجا و آن کجا.از لحاظ درآمد این کجا و آن کجا.

    • بدون نام

      هیات علمی دانشگاه هستم. متخصص در یک رشته مهندسی، دانش آموخته خارج. اما ایکاش پزشکی، دندان پزشکی و یا حتی داروسازی خوانده بودم. تفاوت درآمدها باور نکردنی است.

    • آرش

      اول که خیلی کمتر درآمد دارند حالا گیریم ۱ میلیارد تومن با حساب دلار ۳۶۰۰ تومانی میشه کم تر از ۲۷۷‌هزار دلار در سال یعنی ماهی حدود ۲۲هزار دلار در شرایطی که هزینه یه خانواده چهارنفره در امریکا کمتر از ۵هزار دلار نمیشه و این درحالی هست که اونجا یک حسابدار هم میتونه در سال بالای ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشه یعنی به نسبت درآمد اونجا هزینه هم بیشنره و درآمد مشاغل مختلف تفاوت چشمگیری با هم نداره ضمنا در امریکا مالیات بر درامد اعمال میشه و هرچی درآمد بیشتر باشه درصد مالیات هم بیشتر میشه ضمنا سیستم نظارتی اونجا خیلی سختگیرانه تر از ایران هست

    • رضا

      اشکم در اومد.چقدر در حق شما ستم شده.....

    • بدون نام

      اقای نظام پزشکی حرفهای قشنگی زدی و لی شماها مال این حرفها نیستین چون از جنس این حرفها نیستین . این قشر شما مثلا اطبا هست که هر از گاهی از یه تریبون سو استفاده میکنه و با ابزارهای کلامی مثل حرمت مریض و اعتماد بیمار و .... میخواد خودشو مظلوم جلوه بده برا خاطر حفظ تجارتهای چند ده میلیونی ماهانه خود اگه واقعا درامد پزشکان در امریکا و اروپا بیشتر ه پس چرا پزشکان نمیرن همان جا طبابت کنن چرا میمونن توی ایران و سالی سه تا چهار بار برا تفریح و خوش گذرانی و خرج پولهای مفت و ناحق چند برابری از جیب عدهای بیمار نا چاره میرن اروپا و امریکا .. لطفا بیشتر از این با این حرفها به شعور مردم اهانت نکنین مردم خودشون دانا و فهیم هستند و برای دانستن حقیقت نیازی به کلام شخص دیگری ندارند گرچه که اگر عاقل باشید میفهمید همین حرفهایی که در مورد درامد پزشکان زذه شد . حرفهای همین مردم است که این دفعه از زبان یک نماینده محترم مجلس گفته شده حتما روزی دیگر و جایی دیگر از زبان یکی دیگه از همین مردم گفته خواهد شد خدا کند که بفهمید انشاا..

    • بدون نام

      انصافاً پزشکان که مردم رو به بهانه درس و زحمات زیادی می چاپند

    • ایمان

      نظام پزشکی جم کن خدتو من پرستار طرحی از صد تا پزشکتون بهتر بلدم کجا زحمت میکشت ادرس میدم بیا امتحان کن

    • مینا

      این طرح تحول نظام سلامت فقط برای پزشک ها نون داشته تو یک شهر کوچک که من زندگی میکنم پزشک داریم حداقل سالی سه میلیارد درآمد داره

    • بدون نام

      مينا خانم سالمي رياضي بلدي سواد داري سه ميليارد؟؟؟

    • آرام

      همه پزشکان شریف هستند و حق گردن ما دارند ولی امیدوارم هر چه زودتر طب سنتی و اسلامی و فرهنگ گیاهخواری و میوه خواری در بین مردم شریف ایران جا بیفتد ، آن موقع پزشکان محترم باید بیان درب منازل دنبال مریض ، البته اگه مریض یافت بشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شاءالله همین جوربشه،عموی من سرطان معده داشت چندین بارشیمی درمانی کرد اینقدبدنش ضعیف شده بود ک نمیتونست حرف بزنه تااینکه پیش همین ایت الله تبریزیان ک الان این روزا اینهمه تحقیرش کردن رفت بعدازیه مدتی حالش خیلی بهترشدبعدچندماهی دوباره رفت ازمایش دادگفت ۳۵درصدبیماریش بهترشده خداروشکر الانم خیلی بهتره هنوزم تحت درمان ایشون هستند

    • بدون نام

      دوستان عزیز شاکی !! حق شمارا پزشکان نخورده اند و عامل فقرو بیچارگی شما نیستندجای دیگری دنبال مقصر بگردید.

    • حامد

      عامل فقر مردم بی فرهنگی و نااگاهی مردم هستش،نه پزشکان

    • بی نام

      خبر نوشته : پیوند دست کودک 13 ماهه در شیراز
      بعد ملت رفتن کامنت گذاشتن و حسابی از دکتر تشکر کردن
      ولی وقتی در مورد حقوق پزشکا صحبت میشه،اینجور خبرا رو فراموش میکنیم
      انصافا مردم فراموشکاری هستیم،واقعا متاسفم

    • امید

      هنوزم از رو نمیرین جالبه
      دیگه گندش در اومده
      بفرمایید یه گشتی نا محسوس بزنید
      یا خودتونم از این پولا میگیرید
      دو تا آمپول تو زانو میزنن دو دقیقه هم نمیشه 100 میگیرن
      اینجا ایرانه ؟
      حالا یکی نداشته باشه
      بجای کمک کردن به مردم این انصاف نیست
      یه نفرم که میاد حرف حق بزنه بدتون میاد
      شرم باد بر کسانی که خیانت میکنن به این مردم نجیب

    • بدون نام

      ببين قيمت آمپولتون چنده وقتي ٩٠درصد مردم بدون نارحتي بانصد ششصد ميدن برا تزريق بوتاكس تا زيبا شن ٢٠ ثانيه هم طول نميكشه برا درمان واقعا حق هست ده برابر گرفت

    • سامان

      خدا شاهده توشهرما به پزشک عمومی .... ماهیانه 25میلیون فقط مزایا داده میشه

    • مجمد

      فقط واقعا متاسفم

    • بدون نام

      سلام اخه کی سینوهه یاابن سینااین چنین حقوق نجومی دریافت میکردن.خداروشکراسنادش موجودکه چطوربابیماران برخودمیکردن خدایی خیلی رومیخوادپزشکانی که به مردم بچشم ماشین حمل پول نگاه میکنن خودشونوبه چه کسایی نسبت میدهن که درتمام عمرشریفشان یک لحظه هم بفکرپول دراوردن ازبیماران نبودن

      پاسخ ها

      • ابراهیم

        احسنت

    • وطندوس

      لعنت خدا...ای بابا ولش کن. بخور بخوره !!!! ما مردم حقمون همینه حتی بدتر.............

    • ابراهیم

      از قدیم گفتن حرف حق تلخه .
      من خودم کارمند وزارت بهداشتم . ما کارمندان رعیت و پزشکان ارباب هستن .
      طرح تحول سلامت هیچ تغییری در ارائه خدمات به مردم نداشت به هیچ وجه .
      طرح تحول سلامت وزارتخانه ما رو ورشکست کرد .
      هنوز یکسال مطالباتمان مانده است و چون مسئولین ما پزشک هستن و درآمدهای آنچنانی که در متن خبر بود اصلا و ابدا به فکر ما نیستن .
      اوضاع بد اقتصادی کشور و هزینه های سرسام آور پزشکی مردم را مجبور کرده در کنج خانه با درد بسازن و بسوزن .
      سازمان نظام پزشکی همیشه نقش وکیل مدافع پزشکان را داشته و دارد و مسلما باید از پزشکانی که درآند نجومی دارند دفاع کنه .
      وقتی پای حساب میشه فقط به گفتن مبلغ فیش حقوقی اکتفا میکنن و از ذکر موارد دیگر طفره میرن .
      دیگه ما رو نمی تونید با این حرفها توجیه کنید .
      فقط یاد گرفتید کلمات قلمبه سلمبه بگید .
      شما که راست میگید خدا لعنت کنه دروغگو رو !

    • بدون نام

      پزشک آمریکایی
      یا پدرش پزشکه یا بچه پولداری
      پزشکی در آمریکا مثل ایران رایگان نیس تقریبا دو میلیون دلار برای یک دکتر آمریکا تمام میشه که بعنوان وام دانشجویی باید تا آخرعمرش پرداخت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج