۴۰۷۵۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کنترل ساعت هوشمند با مچ دست

محققان ساعت هوشمندی ابداع کرده‌اند که کنترل آن از طریق همان دستی انجام می‌شود که ساعت روی مچ آن بسته شده است و دیگر نیازی به استفاده از دست دیگر نیست.

خبرگزاری آنا: محققان ساعت هوشمندی ابداع کرده‌اند که کنترل آن از طریق همان دستی انجام می‌شود که ساعت روی مچ آن بسته شده است و دیگر نیازی به استفاده از دست دیگر نیست.
کنترل ساعت هوشمند با مچ دست

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، در حالی که طراحی ساعت‌های هوشمند باید به گونه‌ای باشد که کاربران به راحتی بتواند از آنها استفاده کنند، کنترل صفحه‌های نمایشگر لمسی آنها به شکلی است که فرد باید دست مخالف را برای کار با آن آزاد بگذارد و دقیقا مشکل همین‌ جاست که در صورتی که دست دیگر کاربر اشغال باشد، فرد چگونه باید با ساعت هوشمند خود کار کند.
کنترل ساعت هوشمند با مچ دست

کنترل صوتی یکی از گزینه‌های پیشنهادی محققان بود اما دانشمندان دانشگاه «دارتموث» به دنبال راه حل دیگری هستند. آنها نمونه‌‌ای از ساعت هوشمند WristWhirl را تولید کرده‌اند که با حرکات مچ دست کار می‌کند و در واقع، دست و مچ دست به عنوان اهرم برای هدایت ساعت هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربر ابتدا با حرکات محکم و فشاری انگشتان شروع می‌کند. یک حسگر لرزشی فشاری در قسمت زیرین بند ساعت تعبیه کرده‌‌اند که این حرکت را شناسایی می‌کند و نیز قدرت لازم برای عملکرد ۱۲ حسگر مادون قرمز را که در داخل بند به کار رفته است، تأمین می‌کند.
کنترل ساعت هوشمند با مچ دست

فرمان‌های لازم برای استفاده از ساعت هوشمند با تکان دادن دست صادر می‌شود که حکم دسته یا اهرم بازی را ایفا می‌کند. حسگرهای تعبیه‌شده، این حرکات را شناسایی می‌کنند و به کمک یک میکروکنترلر موسوم به «آردوینو» که داخل ساعت به کار رفته، فرمان‌های صادره از حرکات دست‌ و مچ را تشخیص می‌دهند.

در آزمایش‌های صورت‌گرفته در این ساعت، کاربر با حرکات خاص مچ دست، اشکالی روی صفحه نمایشگر ترسیم می‌کند که میانبرهایی را برای رسیدن به برخی قسمت‌های ساعت باز می‌کند. با کشیدن دست به سمت راست و چپ، قسمت موسیقی باز می‌شود. برای زوم کردن روی نقشه، کاربر، مچ را به طرفین می‌کشد یا می‌چرخاند و با خم کردن مچ دست نیز ویدئوها را نمایش می‌دهد.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
کنترل ساعت هوشمند با مچ دست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج