۴۰۷۷۵۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

کشف سیگنال های عجیب از طرف ستارگان

ستاره شناسان مشغول تحلیل سیگنال های نوری از میلیون ستاره مشاهده شده در پیمایش دیجیتالی آسمان اسلون بوده اند و متوجه بارقه های عجیبی از نه تنها یک ستاره، بلکه ۲۳۴ ستاره شدند.

وب سایت کلیک: ستاره شناسان مشغول تحلیل سیگنال های نوری از میلیون ستاره مشاهده شده در پیمایش دیجیتالی آسمان اسلون بوده اند و متوجه بارقه های عجیبی از نه تنها یک ستاره، بلکه ۲۳۴ ستاره شدند.
کشف سیگنال های عجیب از طرف ستارگان

این‌طور گفته شده است که این پالس های نوری "دقیقا شکل یک سیگنال هوش فرازمینی را دارند" و اکنون ماموریت شکار بیگانگان فضایی استیون هاوکینگ در حال انجام است تا این ادعا را رد و یا اثبات کنند.

این ادعا توسط ستاره شناسان، ارمانو بورا و اریک تراتیر از دانشگاه لاوال کانادا مطرح شده است که ۲۳۴ تمدن فرا زمینی ممکن است سیگنال های هماهنگ نوری را بر اساس یک قاعده به سوی زمین ارسال می کنند.

اعلام فرضیه آدم فضایی ها با این سرعت کمی غیرمسئولانه به نظر می‌رسد، مخصوصا زمانی که مقاله هنوز به طور رسمی مطالعه نشده و رونوشت نتایج نیز توسط یک تیم تحقیقاتی مستقل مورد بررسی قرار نگرفته است.

شایان ذکر است که محققین پروژه که توسط استیو هاوکینگ و میلیونر روسی به نام یوری میلنر تامین مالی شده است، می گویند در این پروژه برخورد با بیگانگان آخرین چیزی بوده که انتظار آن را داشته اند. اما همیشه در مواردی که خطای انسانی رخ داده، بررسی مجدد آن همیشه جذاب بوده است.

محقق SETI هفته گذشته در بیانیه ای گفت "مورد غیرمعمول دیده شده توسط بورا و تراتیر قطعا نیاز به مطالعات بیشتر دارد. با ین حال، ادعای بزرگ نیاز به شواهد بزرگ نیز دارد. هنوز زود است که این سیگنال ها را به هوش فرا زمینی نسبت دهیم."

فرضیه بورا به سال ۲۰۱۲ بر می گردد که اگر موجودات فرا زمینی می خواستند با ما تماس بگیرند، احتمالا باید پالس های لیزری را به نحوی برای ما ارسال کنند که غیر طبیعی به نظر رسیده و نیاز به بررسی آن‌ها احساس شود.

وی گفت نوع انرژی مورد نیاز برای ارسال چنین سیگنالی به سمت زمین از جایی دیگر در کهکشان"احمقانه" نیست و تیم او در نظر دارد بیش از ۲٫۵ میلیون ستاره ثبت شده توسط پیمایش دیجیتالی آسمان را بررسی کنند تا به وجود چنین سیگنال هایی پی ببرند.

در اینجا با اولین اشتباه مواجه می شویم: یک دانشمند خوب می‌داند که نباید با یک نتیجه پیش فرض به سراغ بررسی داده ها برود و یا نظریه قبلی در ذهن نداشته باشد، زیرا باعث پیش‌داروی شده و ناآگاهانه اطلاعات خلاف پیش فرض خود را نادیده می گیرد. این دو دانشمند گزارش دادند که دقیقا همان نوع سیگنال را که به دنبالش بودند، از ۲۳۴ ستاره دریافت کرده اند.

اما اگر شما بیگانگان را از این فرضیه خارج کنید، آنچه این دو نفر یافته اند، این است که اکثریت این ۲٫۵ میلیون ستاره در همان طیف و رده خورشید خودمان هستند، اما ۲۳۴ تای آن‌ها در حال ارسال پالس های متناوب در هر ۱٫۶۵ پیکوثانیه به سمت زمین هستند.

ممکن است این داده ها خطای انسانی یا نرم افزاری در تحلیل داده ها باشند؟ قطعا همین‌طور است و این نتیجه گیری توسط دو دانشمند با انتقادات بسیاری از طرف جامعه علمی مواجه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه زود ذوق زده شده اند هنوز چیزی ثابت نشده!

    • بدون نام

      دوست دارم قبل مرگم موجودات فضایی پیدا کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج