جاباما
۴۰۸۲۵۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

اختلاف سرعت بین مدل های مختلف آیفون ۷

در هنگام فکر کردن به تفاوت بین مدل های مختلف آیفون ۷ با ظرفیت حافظه های متفاوت، احتمالاً به این نتیجه خواهید رسید که این تفاوت تنها به میزان ذخیره سازی فایل روی دستگاه محدود می شود و نه هیچ چیز دیگر!

وب سایت تک شات: در هنگام فکر کردن به تفاوت بین مدل های مختلف آیفون ۷ با ظرفیت حافظه های متفاوت، احتمالاً به این نتیجه خواهید رسید که این تفاوت تنها به میزان ذخیره سازی فایل روی دستگاه محدود می شود و نه هیچ چیز دیگر! اما متاسفانه واقعیت کمی پیچیده تر از آن چیزی ست که فکرش را می کنید و این واقعیت اصلاً به نفع مدل های ارزان قیمت با ظرفیت پایین تر مثل حافظه ۳۲ گیگابایتی نیست که اکثر مردم به خریدشان روی می آورند.
اختلاف سرعت بین مدل های مختلف آیفون 7

به هر حال مدل ۳۲ گیگابایتی مدل پایه آیفون ۷ است و دارای ظرفیت قابل قبولی برای ذخیره سازی تصاویر و داده های شخصی ست. متاسفانه به دلیل نحوه عملکرد حافظه فلش NAND، میزان حافظه به سرعت خواندن و نوشتن آن بستگی دارد. در ظرفیت های بالاتر چون چیپست های NAND بیشتری در آنها جای گرفته اند و همه این چیپست به شدت نزدیک بهم قرار دارند، کنترلگر می تواند به حافظه فلش بیشتری دسترسی داشته باشد.

این امر باعث ایجاد اختلاف سرعت بین درایوهای حافظه فلش بزرگ تر و کوچک ترمی شود که در آیفون های جدید اپل نیز کاملاً مشهود است. در یک برنامه یوتیوب به نام Unbox Therapy YouTube، سرعت خواندن و نوشتن آیفون ۷ با حافظه ۳۲ و ۲۵۶ گیگابایت مقایسه شده است. این مقایسه توسط ابزار بنچمارکی و انتقال زمانبندی شده یک فیلم ۱۰۸۰ پیکسلی به iTunes انجام شده است.

نتیجه این تست نشان می داد که سرعت نوشتن داده در مدل ۲۵۶ گیگابایتی برابر با ۳۸۹ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن آن ۸۵۱ مگابایت بر ثانیه است. در حالی که سرعت نوشتن در مدل ۳۲ گیگابایتی حدوداً به ۴۲.۴ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن آن به ۶۸۶ مگابایت بر ثانیه می رسد. تفاوت بین این مدل ها کاملاً ملموس بوده و در مصارف روزانه، مثل انتقال داده بین آیفون و کامپیوتر خودش را نشان می دهد.

ارسال یک فیلم ۴.۲ گیگابایتی به مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ به مدت ۲ دقیقه و ۳۴ ثانیه طول می کشد در حالی که انتقال همین فیلم در مدل ۳۲ گیگابایتی ۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه خواهد بود. البته تفاوت سرعت مشکلی نیست که نتوان با وجود آن زندگی کرد اما باید پیش از خرید یک آیفون ۷ مطلع باشید که بین مدل های مختلف با ظرفیت حافظه متفاوت، اختلاف سرعت وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ژکس

      قطعا هر چقدر پول بدی همون قدر اش میخوری
      ولی نمیدونستم درباره ایفونم صدق میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج