۴۰۸۲۸۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

افشای جزییات ایمیل ظریف به جان کری

روزنامه گاردین در گزارشی در مورد شرکت مصر در مذاکرات لوزان، متن ایمیل کری به ظریف را منتشر کرده و نوشته است که ایران خواستار حضور مصری‌ها در این مذاکرات بود.

خبرگزاری فارس: روزنامه «گاردین» روز پنج‌شنبه مدعی شد به متن ایمیل‌هایی دست یافته که نشان می‌دهد وزیر خارجه ایران شخصا از همتای آمریکایی‌اش خواسته تا مصر به مذاکرات لوزان در مورد سوریه دعوت شود.

بنا بر این گزارش، این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی‌اش پیشنهاد مذاکرات ۶ جانبه در مورد سوریه را داده تا «ببنیم که آیا عقلانیت می‌تواند خودی نشان دهد»، ظریف پاسخ داده: «چرا مصر هم نباشد؟»

به نوشته گاردین، ایران تنها زمانی حضور در مذاکرات لوزان را پذیرفته که با شرکت مصر و عراق که هر دو از دولت سوریه حمایت می‌کنند، موافقت شده است. تهران تلاش کرده تا تعداد کشورهای حامی دمشق با کشورهای حامی معارضین یعنی عربستان، قطر، ترکیه و آمریکا برابری کند.

بنا بر این گزارش، انتشار این ایمیل‌ها این نگرانی را ایجاد کرده که شاید مصر به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور عربی خاورمیانه از محور غربی فاصله گرفته باشد.

گاردین نوشته است که کری روز ۴ اکتبر در تلاش برای برگزاری نشست لوزان، به ظریف ایمیل زده و از او خواسته تا در مذاکرات شرکت کند.

وی در این ایمیل به همتای ایرانی‌اش گفته که با طرف روسی در مورد «برگزاری یک نشست مختصر با شرکت طرف‌های ذی‌نفع در سوریه» صحبت کرده است. کری نوشته است: «او (سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه) کاملا از این کار حمایت می‌کند. من هم همین‌طور. این جلسه مذاکره نخواهد بود، هدفمان رایزنی است.»

وی می‌افزاید: «هدفمان بررسی راهکار سیاسی است و اینکه ببینیم آیا عقلانیت می‌تواند خودی نشان دهد و بحث کنیم و ببینیم که چطور می‌شود این روند را تغییر داد، البته اگر بشود.»

کری در ادامه نوشته است که «شرکت‌کنندگان هم روسیه، ایران، ترکیه، قطر، پادشاهی عربستان سعودی و ایالات متحده هستند. آیا شما هم می‌توانید روز شنبه پانزدهم (اکتبر) در لوزان باشید و در نشست شرکت کنید؟»

ظریف در پاسخ با بیان اینکه فردای آن تاریخ باید میزبان وزیران خارجه آفریقایی باشد، نوشته است که سعی خواهد کرد تا در نشست باشد. او سپس نوشته که «چرا مصر هم نباشد؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای ول..عالی

    • بدون نام

      در تدبیر و با هوشی دکتر ضریف شکی نیست ایران باید راه تعامل با جهان را پیش بگیرد و ضمن رسیدن به اهداف خود جایگاهی در شان کشور بزرگ ایران به دست اورد تمام جهان به خوبی اگاه است که ایرانیان بهتر از همسایگان خود توانایی زمامداری و مردم سالاری را دارند و بهتر می توانند خاورمیانه را متحد کنند

    • امیرعباس

      ظریف را دوست دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج