۴۰۸۴۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

واکنش حزب الله به حمایت حریری از ژنرال عون

ساعتی بعداز اعلام رسمی حمایت « سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل از ژنرال «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، هیات های حزب الله و جریان المستقبل گفت وگو کردند و تماس بین طرف های مختلف لبنانی برای تحقق تفاهم های ملی و جامع را خواستار شدند.

خبرگزاری ایرنا: ساعتی بعداز اعلام رسمی حمایت « سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل از ژنرال «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، هیات های حزب الله و جریان المستقبل گفت وگو کردند و تماس بین طرف های مختلف لبنانی برای تحقق تفاهم های ملی و جامع را خواستار شدند.

سعد الحریری عصر پنجشنبه در نشستی با حضور برخی شخصیت های سیاسی لبنانی تاکید کرد که بعد از حدود دو سال و نیم خلاء ریاست جمهوری مجبور شدم از نامزدی ژنرال میشل عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اعلام حمایت کنم.

وی گفت که پیش از این به مدت یک سال و نیم از نامزدی « سمیر جعجع» رئیس حزب « نیروهای لبنانی» و یک سال از نامزدی « سلیمان فرنجیه» رئیس حزب جریان المرده حمایت کرده اما اکنون مجبور شده است از نامزدی ژنرال عون حمایت کند زیرا هیچ شخص دیگری امکان ندارد بتواند رئیس جمهوری لبنان شود.

حزب الله از روز نخست تاکنون بر حمایت قاطع خود از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان حمایت کرده است.

براساس این گزارش ایرنا، هیات های حزب الله و جریان المستقبل شامگاه پنجشنبه در «عین التینه » مقر دوم ریاست مجلس لبنان سی و پنجمین دور مذاکرات دو جانبه را با حضور « علی حسن خلیل» وزیر دارائی لبنان به عنوان نماینده «نبیه بری » رئیس مجلس این کشور برگزار کردند.

در بیانیه پایانی این دور از گفت وگوها آمده است که دو طرف تحولات و اوضاع سیاسی را بررسی و بر تمایل شدید خود برای تماس بین همه طرف های لبنانی به منظور تحقق تفاهم های ملی و جامع تاکید کردند.

«نادر الحریری» مشاور و رئیس دفتر«سعد الحریری» رئیس حزب جریان المستقبل به همراه « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان و « سمیر الجسر» از فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان از طرف این حزب در گفت وگوی با حزب الله شرکت کردند.

«حسین الخلیل» معاون سیاسی «سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله نیزبه همراه«حسین الحاج حسن» وزیر صنعت لبنان و « حسن فضل الله» از فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در مجلس از طرف این حزب پشت میز گفت وگوها نشستند.

گفت وگوهای دوجانبه حزب الله و جریان المستقبل با وجود اختلافات شدید سیاسی به ویژه در خصوص روابط خارجی و انتخاب رئیس جمهوری، تاکنون متوقف نشده است.

درآخرین روزهای پایان سال ۲۰۱۴ میلادی انتظار لبنانی ها به سر آمد، این دو هیات از حزب الله و حزب جریان المستقبل درساختمان شماره دو« عین التینه» (مقررییس مجلس لبنان) پشت میز نخستین دور گفت وگوهای دوجانبه نشستند.

ناظران معتقدند که از جمله نتایج مثبت این گفت وگوها در شرایط خاص و حساس منطقه ، جلوگیری از تنش های مذهبی و طایفه ای در لبنان بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج