جاباما
۴۰۸۶۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آتش بس حلب ۳ روز تمدید شد

روسیه اعلام کرد: زمان آتش بس موقت در حلب با هدف کمک به بهبودی شرایط و همچنین خروج مردم از منطقه تا دوشنبه آینده تمدید شد.

خبرگزاری ایرنا: روسیه اعلام کرد: زمان آتش بس موقت در حلب با هدف کمک به بهبودی شرایط و همچنین خروج مردم از منطقه تا دوشنبه آینده تمدید شد.
خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه با اعلام این خبر به نقل از آلکسی بورودافکین نماینده دائمی روسیه در مقر اروپائی سازمان ملل در ژنو نوشت: اوضاع حلب با تلاش مسکو و دمشق ممکن است بهبود یابد.
وی افزود: بنا به ملاحظات انسانی آتش بس در حال اجرا تا روز دوشنبه تمدید شده است و اگر گروه تروریستی جبهه النصره آن را نقض کند در آینده نیز امکان تمدید آن وجود دارد.

روسیه هدف از برقراری آتش بس را خروج ساکنان منطقه از راهروهای امن، تخلیه مجروحان و همچنین جنگجویان از مناطق شرقی حلب اعلام کرده است.

سرگئی رودسکوی رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز دیروز در باره مرحله اول افزایش چهارساعته زمان آتش بس گفته بود: افزایش مدت زمان برقراری آتش بس بنا به درخواست سازمان های بین المللی انجام می شود و روسیه تاکنون به تمامی تعهدهای خود عمل کرده است.

رودسکوی در پایان گفت: امیدواریم که آمریکا و ائتلاف وابسته نیز برای خروج معارضان و جنگجویان از شرق حلب تلاش کنند.

آمریکا و کشورهای همپیمان ضدسوری که شش سال قبل سناریوی ساقط کردن حکومت بشار اسد را با استفاده ابزاری از گروههای تروریستی تحت الحمایه خود کلید زدند در شرایط کنونی برای جلوگیری از شکست تروریست ها در جریان حمله های ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، بارها خواستار پایان دادن به عملیات ضدتروریستی در حلب شده اند که رد شده است.

روسیه از مهرماه سال گذشته بر پایه درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی و مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم این کشور، مواضع گروه های تروریستی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج