جاباما
۴۰۸۷۵۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری توتال در ایران

یک مسوول صنعت پتروشیمی کشورمان از امضای قرارداد نهایی ۲ میلیارد دلاری ایران و شرکت توتال فرانسه در یک پروژه الفین تا پایان امسال خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: یک مسوول صنعت پتروشیمی کشورمان از امضای قرارداد نهایی ۲ میلیارد دلاری ایران و شرکت توتال فرانسه در یک پروژه الفین تا پایان امسال خبر داد.
عادل نژاد سلیم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره جزییات امضای این قرارداد گفت: با امضای این قرارداد، این شرکت فرانسوی در یک پروژه الفینی پایین دستی صنعت پتروشیمی کشورمان مشارکت خواهد کرد که حداقل 2 میلیارد دلار ارزش دارد.
وی همچنین درباره امضای قرارداد با شرکت های بین المللی، افزود: تاکنون هفت تفاهمنامه با شرکت های معتبر بین المللی از جمله اروپایی مانند شرکت توتال فرانسه امضا کرده ایم.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس درباره زمان امضای قراردادهای نهایی و اجرای آنها نیز افزود: تا پایان امسال ۲ قرارداد نهایی امضا خواهد شد که یکی از آنها با توتال است.

نژاد سلیم با بیان این که طرف امضاکننده قرارداد دوم تمایلی به اعلام نامش ندارد، افزود: با فراهم کردن مقدمات، قرارداد با این شرکت نیز در ماه های آتی امضا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس درباره مذاکره با سایر شرکت های بین المللی نیز گفت: برای اجرا و ساخت پروژه های پتروشیمی به دنبال جذب سرمایه های داخلی و خارجی هستیم.

به گزارش ایرنا، پس از اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، ایران و شرکت توتال فرانسه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند که بر اساس آن، توتال تمایل خود را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران اعلام کرد.

در ماه های اخیر، توتال اقدام به بررسی طرح های پتروشیمی ایران و وضعیت دریافت خوراک کرد. اکنون، طرح نهایی برای حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان را مشخص کرده و قرار است، قرارداد نهایی با این شرکت به زودی امضا شود.

ایران تا سال 2015 حدود 63 میلیون تن ظرفیت نصب شده پتروشیمی داشته است و در نظر دارد تا سال 2020 به 130 میلیون تن و سال 2025 به 180 میلیون تن افزایش دهد.

برای تحقق این اهداف، به ۵۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی نیاز است که بخش عمده آن باید از محل منابع خارجی تامین شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاتاری علی

      باسلام حتما آقای توکلی بعداز دوازده سال باز میگوید رشوه شصت ملیون دلاری اتفاق افتاده است چون درخصوص سرمایه‌گذاری توتال و رشوه مسئول ایرانی بعداز دوازده سال گفته بود تورا بخدا از همین الان نظارت کنید نگذارید برای سالها ی بعد چون اون موقع فقط اتهام است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج