جاباما
۴۰۸۹۰۴
۱۳ نظر
۵۰۲۶
۱۳ نظر
۵۰۲۶
پ

گره کور در پرونده قتل وکیل دادگستری

مرد میانسالی که به‌خاطر سوءظن شدید، وکیل دادگستری را به‌قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بود پس از محاکمه با اکثریت آرای قضات دادگاه کیفری استان البرز به قصاص، ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

روزنامه ایران: مرد میانسالی که به‌خاطر سوءظن شدید، وکیل دادگستری را به‌قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بود پس از محاکمه با اکثریت آرای قضات دادگاه کیفری استان البرز به قصاص، ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
رسیدگی به این پرونده زمانی آغاز شد که مأموران پلیس ۱۱۰ از کشف جسد سوخته در بیابان‌های اطراف هشتگرد با خبر شدند. مرد کشاورز که جسد را پیدا کرده بود به پلیس گفت: «صبح زود که برای آبیاری مزرعه‌ام به اینجا آمدم، ناگهان چشمم به خودروی گران قیمتی افتاد که کنار جاده رها شده بود. هرچه در اطراف جست‌وجو کردم، کسی را ندیدم. اما کمی جلوتر با شعله‌های آتش روبه‌رو شدم وقتی به آنجا رفتم جسد مردی را دیدم که در آتش می‌سوخت.
مأموران پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، به بررسی هویت مالک خودرو پرداخته و نشانی خانه‌اش در شرق تهران را به‌دست آوردند. بدین‌ترتیب مشخص شد مالک خودرو، مرد ۵۰‌ساله‌ای به‌نام «سامان» است. او وکیل دادگستری بود که دو روز قبل به‌طور مرموزی ناپدید شده بود. این در حالی بود که پدر و مادر «سامان» با طرح شکایت در دادسرای جنایی تهران از گم شدن مرموز پسرشان خبر داده بودند. بنابراین پس از شناسایی هویت قربانی پرونده برای رسیدگی در اختیار بازپرس جنایی کرج قرار گرفت.
از سوی دیگر پزشکی قانونی پس از معاینه جسد اعلام کرد به‌علت سوختگی شدید، تعیین علت مرگ امکان‌پذیر نیست. بنابراین کارآگاهان به‌بررسی مکالمات تلفن همراه و تحقیق از خانواده قربانی جنایت پرداختند تا اینکه کارآگاهان پس از بررسی دقیق متوجه ارتباط تلفنی قربانی با یکی از بستگانش شدند. آنها همچنین دریافتند این زن به‌دلیل اختلاف خانوادگی، جدا ازهمسرش و در خانه پدرش زندگی می‌کند. بدین‌ترتیب زن جوان احضار و تحت بازجویی قرار گرفت. وی گفت: مقتول به من توجه خاصی داشت و برایم هدیه و طلا می‌خرید. تا اینکه شوهرم متوجه شد و شکایت کرد.
هرچند پیگیر شکایتش نشد اما مدام «سامان» را تهدید می‌کرد و دست بردار هم نبود. تا اینکه با قهر به‌خانه پدرم رفتم تا تکلیفم روشن شود. پس از کشف این سرنخ، پلیس همسر این زن را در خانه‌اش دستگیر کرد. در بازرسی از خانه متهم، یک کیف دستی حاوی مدارک خودرو و کارت شناسایی مقتول کشف شد و وی به اتهام قتل به اداره آگاهی کرج انتقال یافت.
«سعید» در حالی که بشدت آشفته و سردرگم بود، در تشریح جزئیات ماجرا با افسوس گفت: ۱۸ سال زندگی مشترک‌مان با «محبوبه» بدون دردسرگذشت. تا اینکه متوجه تماس‌های پنهانی او شدم. وقتی پرینت مکالمات و پیام‌هایش به دستم رسید، پی به رابطه شیطانی او با یکی از بستگانش بردم. آن مرد وکیل دادگستری و متأهل بود اما همسرش به‌دلیل اختلاف‌های خانوادگی به شهرشان رفته بود و «سامان» تنها زندگی می‌کرد. بعد از افشای این رابطه سیاه پرینت پیام‌های تلفنی همسرم را پیوست نموده و در دادسرای کرج از همسرم شکایت کردم. در متن پیام‌ها، به رابطه غیر اخلاقی آنها و خرید طلا برای همسرم اشاره شده بود.
با این حال به دلیل اینکه خونم به جوش آمده بود دوام نیاوردم و با مردی که خانواده و خوشبختی‌ام را تباه کرده بود، تماس گرفتم. حتی به سراغ پدر و مادرش رفتم و موضوع را با آنها هم در میان گذاشتم که فایده‌ای نداشت. به همین خاطر با «سامان» قرار گذاشتم حضوری صحبت کنیم. بنابراین در جلسه‌ای با حضور او و همسرم اتمام حجت کردم که همسرم یا به زندگی برگردد یا اینکه طلاق بگیرد و دنبال خواسته‌اش برود. اما آنها نه تنها به حرف‌هایم توجهی نکردند بلکه همسرم به حالت قهر، خانه را ترک کرد و به خانه پدرش رفت. بعد برایم خبر آوردند آنها همچنان با هم ارتباط دارند. در حالی که آشفته و سردرگم بودم با سامان به بهانه‌ای قرار گذاشتم و سوار ماشینش شدم.
در بین راه بحث‌مان بالا گرفت. او ادعا می‌کرد همسرم دست بردار نیست و من عصبانی بودم. او در حال رانندگی بود که با هم درگیر شدیم. او بی‌حال شده بود که پشت فرمان نشستم و به خانه‌ام آمدیم. دقایقی بعد به ارتباط با همسرم اقرار کرد و من دهانش را با چسب بستم. نمی‌خواستم حرفی بشنوم چرا که دنیا برایم تیره و تار شده بود. او را داخل خودرو حبس کردم و چادر روی ماشین کشیدم. به خانه برگشتم و با همسرم تماس گرفتم اما جواب نداد. حدود یک ساعت منتظر تماس همسرم ماندم اما خبری نشد. به سراغ سامان رفتم که رنگ چهره‌اش کبود شده و نفس نمی‌کشید.
در تاریکی شب و در حالی که درمانده بودم به طرف بیابان‌های هشتگرد حرکت کردم. در جایی خلوت توقف کردم و جسد را رها کردم. اما ترسیدم شناسایی شود که او را سوزاندم و...پس از اعتراف‌های متهم و بازسازی صحنه جنایت، قرار مجرمیت وی در دادسرای کرج صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.هیأت قضایی دادگاه پس از محاکمه عامل جنایت، به اتفاق آرا وی را به اتهام جنایت بر میت و آدم‌ربایی مجرم دانست و او را به ۱۵ درصد دیه کامل، ۷۴ ضربه شلاق و ۱۵ سال زندان محکوم کردند. اما در خصوص مباشرت در قتل عمد، قاضی «هدایت رنجبر» - رئیس دادگاه- و قاضی «علی یزدان‌پور» حکم به قصاص نفس- اعدام- متهم صادر کردند.
این در حالی است که قاضی «ایرج خنکدار- اعلام کرد متهم با اعتقاد بر مهدور الدم بودن مقتول، وی را به قتل رسانده است پس تنها باید از جنبه عمومی جرم مجازات شود و مستحق اعدام نیست.به‌گزارش خبرنگار ما، این پرونده برای رسیدگی نهایی و تعیین سرنوشت عامل قتل، در اختیار قضات دیوان عالی کشور قرار خواهد گرفت تا آنها حکم قطعی را صادر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی گناه داره این مرده خیلی زنش پست بوده که با مرد دیگه در ارتباط بوده من با وجودی که زن هستم بخاطر این جور زنها که هم جنس ماهستن خجالت زده بشم وقتی این چیزارو میفهمم

    • بینام

      ای دل خوب بهش کرده زن مردم وتسخیر کردی که چی

    • مهتاب

      وکیل و زن هردو خیانت کارن چون علیرغم متاهل بودن دنبال هوسشون بودن از نظر من جفتشون مستحق مجازاتن ولی صد حیف که شوهر بیچاره تنها بخاطر حفظ زندگی باید مجازات بشه کاش اون دو آدم خیانتکار رو به قانون واگذار میکرد لااقل اینطور زنده میموند و عمرش رو فدای اون دو موجود پست و بی ارزش نمیکرد

    • بدون نام

      من یک زن هستم ولی متنفرم از این زنایی که با وجود داشتن همسر به مرد دیگه دل میبندن بدتر از همه اینکه طرف هم متاهل بوده اینا واقعا بیمار جنسی هستن باید درمان بشن ولی دلم میسوزه برای همسر این زن که باعث قتل شده همچین زن کثیفی ارزش نداره که بخاطرش قتل انجام دادی مثل سگ از زندگیت مینداختیش بیرون

    • طوطی

      همیشه پای یک زن درمیان است…

      زن خیانت کاره پلید،هر زنی که به شوهروزندگیش خیانت کرد باید مثل …اززندگیت بندازیش بیرون،دستاتو به خون کثیفش آلوده نکنی,

    • پریسا

      بنظر من قاضی خنکدار درست میگن و مقتول مهدورالدم بوده و نباید این آقا قصاص بشه.اصلا یعنی چی که زن متاهل مرتکب خیانت بشه و بعد قانون یقشو نگیره ولی به شوهری که بخاطر آبروش قتل انجام داده حکم قصاص بده. .... انشالله که حکم نقض بشه. زنه هم جزاش مرگه.بی ارزش خائن

    • کامروا

      قبلا نظری دادم که دراین موضوعات که درج نشد .ولی بااین شیوه زندگی خانم ها که مخالف عرف سنتی هستن وبه دنبال برابری زن ومرد هستن این طور جریاناتی در آینده بسیار اتفاق می افتد .وصد درصد در خانواده های روشن فکر شایع می شود ودرکشورهای خارجی کلا شایع هست وامروز طیف هایی ازاقشار جامعه نیز مروج این نوع رفتارها هستن وهم سو با کشورهای دارای فرهنگ حیوانی شده اند .

    • ستاره

      لایک به قاضی ایرج خنکدار........ ایکاش زنه را اعدام کنه

    • پرستو هستم

      باید اول زنشو آتیش میزد پس حقشه اعدامش کنن !

    • بانو

      زنیکه شیطان صفت باعث قتل دو مرد وسرپرست خانواده شده

    • بدون نام

      خوب خنگ بودی ک زنت سواری گرفت ازت. حتی خیانتشم دیدی نتونستی ولش کنی. دلت نیومد هر دو رو بکشی ....

    • بدون نام

      باید زنش رو میکشت نه مرده رو

    • بدون نام

      جالبه اکثرنظزها زن رو محکوم کردن و از خیانت مردمتاهل به همسرش چشم پوشی شده اون مرد هم با داشتن همسر با زن شوهردار رابطه داشته چرا این مرد رو گناهکار نمی دونین وجالبتر این که بانو براش متاسف هم شده
      خدا لعنت کنه همه اون هایی رو که به همسرانشون خیانت می کنن زن و مرد هم نداره هر دوشون کثیف هستند و باید به جزای عملشون برسن ولی کار شوهر این خانم هم درست نبوده باید طلاقش میداد و میرفت زندگیشو میکرد این جوری خودش و خانواده اش رو به خاطر دو انسان خیانتکار و کثیف نابود کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج