جاباما
۴۰۸۹۵۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

پایان عملیات کرکوک با بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی

در حالی که شورای استانداری کرکوک از پایان عملیات در این استان خبر داد، پیشمرگ‌ها پیشروی‌هایی در این استان داشته‌اند، نخست وزیر عراق نیز به منظور تحت تعقیب قرار دادن باقی‌مانده‌های داعش نیروهای بیشتری به این استان اعزام کرده است.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که شورای استانداری کرکوک از پایان عملیات در این استان خبر داد، پیشمرگ‌ها پیشروی‌هایی در این استان داشته‌اند، نخست وزیر عراق نیز به منظور تحت تعقیب قرار دادن باقی‌مانده‌های داعش نیروهای بیشتری به این استان اعزام کرده است.

شورای استانداری کرکوک اعلام کرد، عملیات امنیتی که صبح جمعه در پی حمله افراد مسلح داعش به تعدادی ساختمان امنیتی و خدماتی صورت گرفت با کشته شدن تمامی افراد مسلح و آزادی گروگان‌ها خاتمه یافت.

ریبوار طالبانی، رئیس شورای استان کرکوک جمعه گفت: نیروهای امنیتی توانستند گروگان‌ها را آزاد کنند و درگیری‌ها متوقف شده است و نیروهای امنیتی در حال جست‌وجوی محله‌های مختلف برای یافتن تروریست‌ها هستند.

طالبانی آمار نهایی کشته‌های این عملیات را ۲۶ تن اعلام کرد که در میان آنها نیروهای امنیتی کرد (آسایش) و کارمندان نیروگاه برق الدبس بودند در حالی که ۵۰ تن نیز زخمی در این عملیات شدند.

این مسئول محلی گفت: ۲۸ نیروی داعش نیز که برخی انتحاری بودند در این عملیات کشته شدند.

افراد مسلح داعش از جمله عوامل انتحاری و تک تیراندازهای آن صبح جمعه حملاتی را به مقرهای دولتی و امنیتی در مناطق غرب و شمال غرب کرکوک داشتند که از جمله این مقرها ساختمان مدیریت امنیتی، مقر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و نیروگاه برق الدبس در شمال غرب کرکوک بود. افراد مسلح ۱۲ کارمند را کشتند که چهار تن آنها ایرانی بودند.

شبکه اسکای نیوز نیز درباره این عملیات گزارش داد، با تسلط کامل نیروهای پیشمرگ بر محله دومیز در کرکوک و آزادسازی تمامی گروگان‌ها در هتل صنوبر این عملیات خاتمه یافت.

این در حالی است که خبرگزاری اعماق وابسته به داعش مدعی شد، نیروهای این گروه توانستند بر هشت محله در شهر کرکوک تسلط یابند و مسیر ارتباطی بین شهر و بغداد را ببندند در حالی که نیروهای کرد تعدادی از داعشی‌ها را که در داخل ساختمان‌ها در شهر بودند محاصره کردند.

درگیری‌ها بین داعش و نیروهای کرد شب گذشته نیز ادامه داشت. در حالی که تجهیزاتی عصر جمعه از اربیل و سلیمانیه به کرکوک انتقال یافت و برخی از نیروها از محور خازر در نزدیکی موصل عقب‌نشینی کردند.

از سوی دیگر منابع پزشکی و رسمی عراق از کشته شدن ۱۹ تن که ۱۵ تن آنها زن بودند و در یک مجلس ختم در جنوب شهر کرکوک حضور داشتند، خبر دادند.

منابع گفتند این بمباران را یک جنگنده صورت داده است. این در حالی است که مسئولان استان کرکوک حالت فوق‌العاده تا اطلاع ثانوی و منع رفت‌وآمد در این شهر اعلام کرده‌اند.

این اتفاقات در حالی است که در جبهه موصل نیروهای عراقی بر روستای دویزات و الشک در محور جنوبی موصل تسلط یافتند.

تقریبا روز جمعه آرامش در اکثر محورهای جنگ حکم‌فرما بود در حالی که پلیس فدرال در حال پاکسازی مناطق در محور القیاره بود.

ارتش عراق نیز یک زندان داعش در روستای الحود از توابع القیاره را با ۹۰ زندانی کشف کرد. این یک روز بعد از تسلط ارتش عراق بر شهر برطلبه در شرق موصل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر کسانیکه باعث بوجود امدن داعش شدند

    • بدون نام

      درود بر شهدای والامقام کشور عزیزم

    • مسعود

      به امید نابودی تحجر و افراط

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج