جاباما
۴۰۹۱۸۹
۷ نظر
۵۲۲۶
۷ نظر
۵۲۲۶
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: ازامینم بگیرید تاکیم کارداشیان ۳۶ ساله در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: ازامینم بگیرید تاکیم کارداشیان ۳۶ ساله در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
امینم ۴۴ ساله شد
مارشال بروس میترز سوم (Marshall Bruce Mathers III) زاده ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲ با نام مستعار اِمینم که به انگلیسی اینطور نوشته می شود (EMINƎM) رپر، ترانه سرا، تهیه کننده موزیک و بازیگر آمریکایی است. علاوه بر کار سولو در حوزه موزیک، وی عضو گروه D۱۲ نیز هست و با Royce da ۵'۹" نیمی از گروه هیپ هاپ دو نفره Bad Meets Evil هم هست.
امینم در سال ۲۰۰۰ پرفروش ترین هنرمند در ایالات متحده بود. وی در طول حرفه موسیقی اش، ۱۰ آلبوم نامبر وان در بیلبورد ۲۰۰ و پنج سینگل نامبر وان در ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد داشته است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»
با فروش 45.1 میلیون آلبوم در ایالات متحده و 42 میلیون آهنگ تا ژوئن 2014، امینم دومین خواننده مرد پرفروش در دوره Nielsen SoundScan و ششمین خواننده پرفروش در ایالات متحده و پرفروش ترین هنرمند هیپ هاپ است. در سطح دنیا وی بیش از 172 میلیون آلبوم فروخته و در نتیجه یکی از پرفروش ترین هنرمندان دنیاست. مجله رولینگ استون او را در رتبه 83 لیست 100 هنرمند برتر تمام دوران ها قرار داده و او را «سلطان هیپ هاپ» نامیده است.

او پس از پخش آلبوم Infinite در سال ۱۹۹۶، با انتشار آلبوم The Slim Shady LP در سال ۱۹۹۹ به محبوبیت بالایی دست یافت و توانست اولین جایزه گرمی بهترین آلبوم رپ را به ‌دست آورد. دو آلبوم بعدی او، تحت عنوان های The Marshall Mathers LP و The Eminem Show در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ منتشر شدند که هر دو در سطح دنیا بسیار موفق بودند و در فروش ایالات متحده گواهینامه دایموند بدست آوردند و هر دو جایزه گرمی بهترین آلبوم رپ را برای امینم به ارمغان آوردند و امینم را اولین هنرمندی کردند که برای سه آلبوم متوالی جایزه گرمی را می برد.
آلبوم Encore در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و این آلبوم نیز موفقیت مالی و کیفی دیگری برای امینم بود. بعد از تور کنسرت سال ۲۰۰۵، وقف ای در کار امینم صورت گرفت و در سال ۲۰۰۹ آلبوم Relapse و در سال ۲۰۱۰ آلبوم Recovery را منتشر نمود. هر دوی آنها جایزه گرمی را بردند و آلبوم آخر پرفروش ترین آلبوم سال ۲۰۱۰ در سطح دنیا شد و این دومین باری بود که آلبوم امینم پرفروش ترین آلبوم دنیا می شد. هشتمین کار او که در سال ۲۰۱۳ با عنوان The Marshall Mathers LP ۲ منتشر شد، دو جایزه گرمی از جمله بهترین آلبوم رپ را برای امینم به همراه داشت و بدین ترتیب وی بیشترین برد را در این دسته بندی با ۱۵ برد گرمی دارد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

در نوامبر ۲۰۰۲، امینم در فیلم هیپ هاپ «هشت مایل» (Mile ۸) بازی کرد. همچنین او جایزه اسکار بهترین موسیقی متن اصلی را برای آهنگ Lose Yourself بدست آورد و اولین خواننده رپ شد که جایزه اسکار می برد. وی حضورهای کوتاهی در فیلم های «واش» (۲۰۰۱)، «آدم های بامزه» (۲۰۰۹)، «مصاحبه» (۲۰۱۴) و سریال تلویزیونی «دار و دسته» (۲۰۱۰) داشته است. مجله وایب در سال ۲۰۰۸ او را «بهترین رپر زنده جهان» نامید. صفحه امینم در وبسایت یوتیوب تابحال بیش از یک میلیارد بازدید داشته است.
امینم تابحال دو بار با کیمبرلی آن "کیم" اسکات ازدواج کرده که از دبیرستان با او آشنا شده بود. دخترشان هیلی در دسامبر ۱۹۹۵ به دنیا آمد. آنها در نهایت در آوریل ۲۰۰۶ جدا شدند. وی دختری به نام آلینا، خواهرزاده همسرش و همچنین ویتنی دختر همسرش از ازدواج سابق او را نیز به فرزندی پذیرفته است. دارایی خالص امینم ۱۹۰ میلیون دلار برآورد شده است.

۱۷ اکتبر، زادروز ریتا هیورث

مارگاریتا کارمن کانسینو یا ریتا هیورث (Rita Hayworth) زاده 17 اکتبر 1918 و درگذشته به تاریخ 14 مه 1987، بازیگر و رقصنده آمریکایی بود. وی در دهه چهل یکی از ستاره های درخشان دوره خود بود و در طی 37 سال حرفه بازیگری، در 61 فیلم بازی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»
مطبوعات لقب «الهه عشق» به او داده بودند و او را شیک ترین ستاره سینمایی دهه چهل توصیف می کردند. شاید هیورث را بیشتر به خاطر بازی در فیلم نوآر «گیلدا» محصول سال ۱۹۴۶ در مقابل گلن فورد می شناسند. هیورث دو فیلم با فورد بازی کرده و فورد او را شریک رقص محبوبش می خواند. بزرگترین موفقیت این خانم بازیگر، فیلم موزیکال رنگی «دختر مدل» (۱۹۴۴) بود که با جین کلی بازی کرد. نظرسنجی موسسه فیلم آمریکا او را یکی از ۲۵ ستاره سینمایی تمام دوران ها قلمداد می کند.

هیورث در کل پنج بار ازدواج کرد: از سال 1937 تا 1942 با ادوارد سی. جادسون، از سال 1943 تا 1948 با اورسون ولز، از سال 1949 تا 1953 با پرنس علی خان، ا سال 1953 تا 1955 با دیک هایمز و از سال 1958 تا 1961 با جیمز هیل. در سال 1980 مشخص شد که هیورث به بیماری آلزایمر مبتلاست که این بیماری در سن 68 سالگی جان او را گرفت. صحبت های علنی در مورد بیماری اش باعث شد که توجه مردم به بیماری آلزایمر جلب شود و بودجه های عمومی و خصوصی برای تحقیق و مطالعه در مورد این بیماری اختصاص یابد. دارایی خالص ریتا هیورث 11 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

زک افران ۲۹ ساله شد

زاکاری دیوید الکساندر "زَک" اِفران (Zac Efron) زاده 18 اکتبر 1987، بازیگر و خواننده آمریکایی است که بازیگری حرفه ای را در اوایل سال 2000 آغاز کرد و در اواخر همان سال با نقش اصلی سری فیلم های «موزیکال دبیرستانی» (2006 تا 2008) در کنار ونسا هاجنز به شهرت رسید. در این مدت او در فیلم موزیکال «اسپری مو» (2007) و فیلم کمدی «دوباره هفده» (2009) بازی کرد. وی همچنین در فیلم هایی نظیر «شب سال نو» (2011)، «خوش شانس» (2012)، «همسایه ها» (2014)، «بابابزرگ کثیف» (2016) و «همسایه ها 2» ظاهر شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

در سال 2008 افران در رتبه 92 صد سلبریتی فوربس قرار گرفت که درآمدهایش از ژوئن 2007 تا ژوئن 2008 برابر با 5.8 میلیون دلار بود. در آوریل 2009، دارایی شخصی او حدود 10 میلیون دلار بود. در ماه مه 2015 دارایی خالص او 18 میلیون دلار شده بود. مجله پیپل در سال 2007 اعلام کرده بود که افران و ونسا هاجنز در طول فیلمبرداری «موزیکال دبیرستانی» در سال 2005 با هم دوست بوده اند.
افران در سپتامبر 2014 با سمی میرو، مدل و کارآفرین، رابطه رمانتیک داشت که البته در آوریل 2016 این دو از هم جدا شدند. اوایل سال 2013 بود که پس از دست و پنجه نرم کردن با اعتیاد به الکل و مواد مخدر، افران به دنبال درمان خود رفت. از ژوئن 2013 تابحال وی دیگر مصرف نداشته است. دارایی خالص زک افران در حال حاضر 18 میلیون دلار است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

ژان-کلود وَن دَم ۵۶ ساله شد

ژان-کلود کامیل فرانسوآ وَن وارنبرگ یا جی سی وی دی (JCVD) یا ژان-کلود وَن دَم (Jean-Claude Van Damme) زاده 18 اکتبر 1960 در بروکسل، بازیگر، فیلمنامه نویس، تهیه کننده فیلم، کارگردان و رزمی کار بلژیکی است که بیشتر به خاطر استعدادش در هنرهای رزمی و بازی در فیلم های اکشن شناخته شده است. موفق ترین فیلم هایی که ون دم در آنها نقش آفرینی کرده عبارتند از: «رینگ خونین» (1988)، «کیک بوکسور» (1989)، «شیردل» (1990)، «ضربه دوجانبه» (1991)، «سرباز جهانی» (1992)، «هدف سخت» (1993)، «مبارز خیابانی» (1994)، «پلیس زمان» (1994)، «مرگ ناگهانی» (1995)، «جی سی وی دی» (2008) و «بی مصرف ها 2» (2012).
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

ون دم در ده سالگی هنرهای رزمی را آغاز کرد و سبک های کاراته شوتوکان و کیک باکسینگ را انتخاب کرد. بالاخره در 18 سالگی کمربند مشکی کاراته را بدست آورد. کم کم شروع به وزنه برداری کرد تا فیزیک بدنش را بهبود ببخشد و یک عنوان بادی بیلدینگ آقای بلژیک را هم گرفت. در 16 سالگی باله نیز کار کرد و تا 5 سال آن را ادامه داد. بعدها او به تکواندو و موای تای هم رو آورد.

بازی ویدئویی اصلیMortal Kombat به عنوان یک بازی مبارزه ای بر اساس ون دم مفهوم سازی شد. اد بون و جان توبیاس، سازندگان اصلی این بازی در واقع می خواستند خود ون دم ستاره این بازی باشد. ولی این اتفاق نیفتاد زیرا ون دم با بازی دیگری در پلتفرم سگا جنسیس قرارداد داشت. در نتیجه ادب ون و جان توبیاس تصمیم گرفتند کاراکتر متفاوتی با نام جانی کیج برای بازی شان بسازند که به سبک ون دم طراحی شد که ظاهر و لباس او در فیلم «رینگ خونین» را داشت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

در ماه نوامبر ۲۰۱۳، کمپانی کامیون های ولوو، یک آگهی بازرگانی در یوتیوب منتشر کرد که ون دم را نشان می داد که پاهایش را روی دو آینه کناری دو کامیون ولووی در حال حرکت گذاشته و تعادلش را حفظ کرده بود و خود ون دم آن حرکت تعادلی را افسانه ای ترین نوع این حرکت توصیف کرده بود. این ویدئو به سرعت در کل اینترنت پخش شد و در سه روز اول انتشار بیش از ۱۱ میلیون بار و در هفته اول بیش از ۳۵ میلیون بار در یوتیوب دیده شد.

در اواسط دهه نود، استرس فیلمبرداری مداوم و تبلیغات فیلم هایش باعث شد که ون به مصرف کوکائین اعتیاد پیدا کند و هفته ای 10 هزار دلار برای خرید کوکائین خرج کند و تا سال 1996 روزی 10 گرم کوکائین مصرف کند. در سال 1999 او برای رانندگی تحت تأثیر الکل بازداشت شد.
تلاش های او برای ترک این اعتیاد ناموفق بودند. در سال 1998 معلوم شد که او به اختلال دوقطبی مبتلاست. وی در کل پنج بار با چهار نفر ازدواج کرده. وی از همسر دومش گلادیس پورتوگز که بدنساز بود دو فرزند به نام کریستوفر و بیانکا دارد که در سال های 1987 و 1990 به دنیا آمدند. در سال 1992 او با دارسی لاپیه بازیگر آشنا شد و در فوریه 1994 این دو ازدواج کردند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»
در همان سال او با کایلی مینوگ که در فیلم «مبارز خیابانی» همبازی اش بود آشنا شد. لاپیه که آن زمان پسرشان را باردار بود از این قضیه بی خبر بود تا سال ۲۰۱۲ که ون دم بطور علنی به این قضیه اعتراف کرد. پس از جدا شدن از لاپیه، ون دم دوباره با پورتوگز ازدواج کرد. اوایل سال ۲۰۱۵ پورتوگز برای طلاق دوم درخواست داد، ولی در مه ۲۰۱۵ آشتی کردند و طلاق را کنسل کردند. دارایی خالص ژان-کلود ون دم ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

کیم کارداشیان ۳۶ ساله شد

کیمبرلی "کیم" کارداشیان وست با نام اصلی کیمبرلی نوئل کارداشیان (Kim Kardashian) زاده 21 اکتبر 1980 در لوس آنجلس کالیفرنیا، شخصیت تلویزیونی، مدل، تاجر و بازیگر آمریکایی است. وی اولین بار به عنوان دوست و استایلیست پاریس هیلتون مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت و سپس با لو رفتن فیلم او با ری جی در سال 2007، توجه بیشتری به خود جلب کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»
در همان سال او و خانواده اش در برنامه رئالیتی تلویزیونی «همراه با کارداشیان ها» حضور یافتند. موفقیت این برنامه باعث شد که اسپین-آف های دیگری از این مجموعه ساخته شود و سرمایه گذاری های مشترک دیگری بر مبنای مفهوم این برنامه شکل بگیرد. خیلی زود زندگی شخصی کیم کارداشیان سوژه و کانون توجه رسانه های زیادی قرار گرفت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

در سال های اخیر کارداشیان حضور آنلاین و مداومی در شبکه های اجتماعی داشته و میلیون ها فالوئر در توئیتر و اینستاگرام جمع کرده است. در سال ۲۰۱۶، وی در میان ده سلبریتی پرطرفدار اینستاگرام قرار دارد. او یک سری محصولات مربوط به نامش از جمله بازی موبایل موفق «کیم کارداشیان: هالیوود» و یک سری خطوط تولید پوشاک و فتوبوک «سلفیش» را نیز دارد. رابطه او با رپر معروف، کانیه وست، که رسانه ها اغلب این دو را «کیمیه» می نامند، نیز پوشش خبری وسیعی داشته است. این دو در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند و حالا دو فرزند به نام های نورث و سینت دارند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها: از «امینم» تا «کیم کارداشیان»

مجله تایم کارداشیان را در لیست صدنفره پرنفوذترین افراد دنیا در سال ۲۰۱۵ قرار داد و مجله ووگ در سال ۲۰۱۶ او را یک «پدیده فرهنگ عامه» توصیف کرد. منتقدین و طرفدارانش او نمونه و مثالی از «مشهور فقط به خاطر مشهور بودن» توصیف کرده اند. در سال ۲۰۱۵ کارداشیان بالاترین دستمزد را در میان شخصیت های تلویزیونی داشته است. در حال حاضر دارایی خالص کیم کارداشیان ۱۵۰ میلیون دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      فقط و فقط استاد امینم...

    • بدون نام

      امینم و ژان کلود ون دام

    • متین خانوم

      حداقل تولدت مبارک واسه بازیگرای خودمون بزار ماه نیستن اما بهتر از اینان!

    • بدون نام

      فقت زک افرون

    • شیما

      امینم که میگم اینه...همه ی مشهرارو میشتاختم جز این

    • نازی

      آره همون خدایی که میگن اینه امینم جوووووووون

    • کیم سویفت

      کیم کارداشیان از هیچ به شهرت و پول رسید نه اینکه فقط با کارای خلاف عرفش بلکه همشون سکوی پرتاب همدیگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج