جاباما
۴۰۹۵۸۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

جدیدترین سلاح کارآمد و هوشمند ایران

نارنجک انداز نصیر، یک سلاح کارآمد بود که حالا به یک سلاح هوشمند و دقیق‌ برای هدف قرار دادن اهداف تبدیل شده است.

خبرگزاری تسنیم:‌ جدیدترین سلاح کارآمد و هوشمند ایرانجمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که امکان تامین طیف گسترده‌ای از تسلیحات مورد نیاز خود از جمله سلاح‌های نارنجک انداز را دارد و انواع متنوعی از این تسلیحات را جهت تامین نیازهای نیروهای مسلح خود تولید می‌کند.

"نصیر" یکی از همین نارنجک اندازهاست که بسیاری آن را نمونه ایرانی نارنجک انداز ام‌کی ۱۹ (Mk ۱۹) ساخت کشور آمریکا می‌دانند که البته در برخی ویژگی‌های اصلی، سلاح ایرانی شباهت به نمونه آمریکایی دارد.

پیشتر، سپاه پاسداران جزو به کارگیرندگان این سلاح بود اما سال گذشته و در خلال برگزاری رزمایش دریایی ولایت ۹۴، تکاوران نیروی دریایی ارتش از این سلاح برای هدف قراردادن اهداف تمرینی استفاده کردند که این نشان داد که ارتش نیز به این سلاح مجهز شده است. (لینک)

نارنجک‌انداز نصیر، یک سلاح کارآمد جهت مقابله با طیفی از اهداف شامل نفرات، ادوات (اعم از ادوات سبک زرهی) و استحکامات سطح پایین دشمن است. سلاح نصیر در نیروهای مسلح ایران در ابتدا نمونه‌هایی غیرهوشمند و دارای کاربری مستقیم انسانی داشت اما هم اکنون نمونه‌ای جدید از این سلاح با هوشمند سازی و ایجاد کاربری غیر مستقیم رونمایی شده که نشان می‌دهد عزم جدی برای ارتقای نصیر وجود دارد.

جدیدترین مدل از نارنجک‌انداز نصیر، اخیراً در نمایشگاه ایپاس رونمایی شد که مهمترین ویژگی آن، اضافه شدن یک سامانه اپتیک دقیق و هوشمند به این سلاح به منظور افزایش دقت آن و همچنین تبدیل سلاح از کاربری مستقیم انسانی به کاربری غیرمستقیم و کنترل از راه دور بود.

در نسل جدید سلاح نصیر، مجموعه اپتیکی نصب شده در کنار سلاح، دارای بخش‌های مختلف است. یکی از مهمترین بخش‌های این سامانه، قراردادن ۲ دوربین مرئی با زوایای دید محدود و گسترده در بخش اپتیک سلاح است تا در وهله نخست، کاربر بتواند زاویه دید مناسبی در روز داشته و با درا ختیار داشتن گستره دید بیشتر، برای هدف قرار دادن اهداف، عمل کند.َ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس از شادگان

      یعنی کیفیت ساختش از پراید بهتره ؟
      به نظر من هیچ کپی با اصل برابری نمیکنه

    • بدون نام

      ما چاقوی خوب تولید میکنیم از فنر پراید نمونه بهترش فنر سمنده برا مرغ خرد کردن اگه اسمشو میشه گذاشت فناوری بله ما هم فناوری داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج