جاباما
۴۰۹۸۵۵
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی: آدم فحاش و دروغگو انقلابی نیست

رئیس جمهور گفت: آن هایی که فکر می کنند با حرف های نادرستشان می توانند ملت بزرگ ایران را مایوس کنند در خطا و اشتباه بسر می برند. وی بیان کرد: مردم بزرگ ایران؛ آدم دروغگو انقلابی نیست، آدم فحاش انقلابی نیست، آن ها که از یاس سخن می گویند با انقلاب اسلامی ایران رابطه ای ندارند.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سی و دومین سفر استانی خود به استان مرکزی در ورزشگاه شهدای پنجم مرداد اراک افزود: برجام پیروزی و نتیجه مقاومت ۱۰ - ۱۲ ساله ملت ایران در برابر تحریم های ظالمانه است.
وی با بیان اینکه باید از فضای بعد از برجام همه استفاده کنند، اظهار کرد: سفرهای خارجی بعد از برجام برای رونق اقتصادی کشور است، برای آن است که در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و سراسر جهان بتوان رونق تجاری، سرمایه گذاری خارجی در ایران ایجاد شود.
رئیس جمهوری ادامه داد: چرا باید کشورهای هم سن ایران در منطقه صادراتشان در سال بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار باشد و صادرات کشور ۵۰ میلیارد دلار باشد؟
حجت الاسلام و المسلمین روحانی عنوان کرد: ایران با عظمت، ملت با استعداد و ایران امن، همه سرمایه است، آیا ما باید برای گندم، ذرت، برنج و شکر به دیگران نیازمند باشیم؟ ایا نباید از فناوری های نوین در بخش صنعتی و کشاورزی استفاده کرد.
وی عنوان کرد: در بخش صنعت و معدن بعد از برجام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سرمایه خارجی وارد کشور شده است، قراردادها منعقد شده، طرح های اقتصادی نسبت به زمان مشابه ۲ برابر شده است.
رئیس جمهوری اضافه کرد:در دولت تدبیر و امید از زمان شروع فعالیت تاکنون، سه میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری برای ۱۳۳ طرح در کشور جذب شده که از این تعداد ۵۸ طرح تکمیل و بهره برداری شده است و ۷۵ طرح در حال تکمیل برای بهره برداری است.

*مردم نگذارند عده ای گفتمان یاس و فروپاشی را ترویج کنند
رئیس جمهوری گفت: امروز ادبیات ما باید ادبیات انسجام، اتحاد و وحدت ملی باشد و مردم نباید اجازه دهند عده ای گفتمان یاس و گفتمان فروپاشی مدیریت این ملت بزرگ را ترویج کنند.
روحانی اظهار داشت: آن هایی که فکر می کنند با حرف های نادرستشان می توانند ملت بزرگ ایران را مایوس کنند در خطا و اشتباه بسر می برند.
وی بیان کرد: مردم بزرگ ایران؛ آدم دروغگو انقلابی نیست، آدم فحاش انقلابی نیست، آن ها که از یاس سخن می گویند با انقلاب اسلامی ایران رابطه ای ندارند.
وی ادامه داد:هر چه پیشرفت کرده ایم در سایه حمایت شما مردم بوده است، برجام بی تردید برای مردم بوده است، خودکفایی گندم بی تردید برای شما مردم بوده است و رونق اقتصادی که شاهد آن تا پایان امسال هستیم بی تردید برای شما مردم است.
رئیس جمهوری ابراز کرد: همه زندگی ما عشق به ملت ایران، عشق به انقلاب اسلامی، عشق به امام راحل و عشق به رهبرمان است.
وی تاکید کرد: آن هایی که فکر می کنند در این مملکت 2 مسیر و دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، یک خط ، یک رهبر و یک دولت در این کشور بیشتر نیست.
وی ادامه داد: برای عزت و عظمت کشورمان، برای سلامتی رهبرمان، برای وحدت امتمان، برای رونق ایران بزرگمان، برای سربلندی ایران عزیزمان همواره دست ما بسوی آسمان است و بی تردید دعای مردم را خداوند مستجاب می کند.
روحانی تصریح کرد: به صراحت باید بگوییم تفاوت امسال با2 - سه سال پیش را باید در نظر بگیریم و خدای من گواه است در این جمله من اغراقی وجود ندارد که در سال های قبل در دنیا مسابقه برای تهدید ایران، فشار به ایران و برای تحریم ایران عزیز بود و امروز در سراسر دنیا مسابقه برای ارتباط با ایران است.
وی افزود: امروز در سراسر دنیا مسابقه برای سرمایه گذاری در ایران عزیز است و امروز در سراسر دنیا مسابقه برای ارتباط تجاری با ایران را شاهدیم و مردم بزرگوار ایران، آینده ما روشن است، مسیر ما روشن است و نباید اجازه دهیم عده ای در این کشور اخلاق ضد حسینی و عاشورایی را ترویج کرده و باید تلاش کنیم در این کشور اخلاق محمدی استقرار پیدا کند.
رئیس جمهوری افزود: این همه تلاش را ملت بزرگ ایران انجام داد تا فضا برای حرکت ما انجام شود و دیروز اگر می خواستیم راه برویم یا بدویم در مسیر مسابقات جهانی زنجیر تحریمی که روی پاهای اقتصاد ایران بود مانع بود و امروز دیگر این زنجیر نیست ما باید حرکت کنیم.
وی ادامه داد: مانع اصلی برداشته شده است، روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده است و روز به روز هم این روابط گسترده تر خواهد شد.
وی اظهار کرد: یک غاصبی باغ ما را غصب کرده بود، ما این غاصب را بیرون کردیم، درب باغ به روی مردم باز شده است یک عده کودک به جلوی درب باغ آمده اند که سیب و گلابی کجاست؟ می خواهیم میل کنیم، جوان و نوجوان عزیز، باغ را از دست غاصب به در آوردیم و نهال لازم به دست ملت بزرگ کاشته ایم و این باغ آماده باروری است اما صبر برای باروری این نهال تازه غرس شده لازم نیست؟
*امروز مسابقه برای ارتباط با ایران عزیز است و در گذشته مسابقه برای تهدید ایران بود

روحانی تصریح کرد: به صراحت باید بگوییم تفاوت امسال با۲ - سه سال پیش را باید در نظر بگیریم و خدای من گواه است در این جمله من اغراقی وجود ندارد که در سال های قبل در دنیا مسابقه برای تهدید ایران، فشار به ایران و برای تحریم ایران عزیز بود و امروز در سراسر دنیا مسابقه برای ارتباط با ایران است.

وی افزود: امروز در سراسر دنیا مسابقه برای ارتباط تجاری با ایران را شاهدیم و آینده ما روشن است، مسیر ما روشن است و نباید اجازه دهیم عده ای در این کشور اخلاق ضد حسینی و عاشورایی را ترویج کرده و باید تلاش کنیم در این کشور اخلاق محمدی استقرار پیدا کند.
رئیس جمهوری افزود: این همه تلاش را ملت بزرگ ایران انجام داد تا فضا برای حرکت ما انجام شود و دیروز اگر می خواستیم راه برویم یا بدویم در مسیر مسابقات جهانی زنجیر تحریمی که روی پاهای اقتصاد ایران بود مانع بود و امروز دیگر این زنجیر نیست ما باید حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مانع اصلی برداشته شده است، روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده است و روز به روز هم این روابط گسترده تر خواهد شد.
وی اظهار کرد: یک غاصبی باغ ما را غصب کرده بود، ما این غاصب را بیرون کردیم، درب باغ به روی مردم باز شده است یک عده کودک به جلوی درب باغ آمده اند که سیب و گلابی کجاست؟ می خواهیم میل کنیم، جوان و نوجوان عزیز، باغ را از دست غاصب به در آوردیم و نهال لازم به دست ملت بزرگ کاشته ایم و این باغ آماده باروری است اما صبر برای باروری این نهال تازه غرس شده لازم نیست؟

*امسال حداقل ۷۵۰۰ واحد صنعتی فعال خواهد شد

رئیس جمهوری گفت: با معضل بیکاری نسل جوان بویژه تحصیل کردگان مواجه هستیم و جوانان عزیز و ملت ایران بدانند برای اشتغال پایدار نسل جوانمان راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه سخنان خود در جمع پرشور مردم اراک معضل اصلی جامعه امروز را نبود رونق اقتصادی بیان کرد و افزود: سال ۹۵ سال رونق اقتصادی است و از آغاز سال جاری وعده من به مردم این بوده است که برنامه دولت تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی ۵ درصدی است.

وی افزود: از آغاز سال به مردم قول داده ام که امسال حداقل هفت هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط را از طریق تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد و باید آمار خوشحال کننده ای را عرضه دارم که تا تاریخ 27 مهرماه گذشته، 12 هزار و 525 واحد تولیدی با حدود 9 هزار میلیارد و 190 میلیون تومان تسهیلات از بانک ها توانسته اند حرکت خود را آغاز کنند و این به معنای یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور است.
روحانی ادامه داد: این رقم تا پایان سال اضافه خواهد شد، همه باید در کنار هم عظمت ایران عزیزمان را بیش از گذشته بیافرینیم و تلاش ما برای باز کردن زنجیر تحریم از دست و پای اقتصاد کشور و ایجاد شرایط برای رونق اقتصادی بود.

وی اظهار داشت: برجام به معنای احقاق حقوق ملت ایران بود، برجام برای صادر کردن آب سنگین اراک بود، برجام برای صادر کردن «یو اف 6» نطنز به کشورهای صنعتی جهان بود، برجام برای آن بود که در دنیای امروز بتوانیم آزادانه نفت و گاز و پتروشیمی و میعانات گازی را به جهان صادر کنیم.

وی گفت: آیا کسی در ایران سربلند هست که از احقاق حقوق ملت ایران خوشحال نباشد؟ آیا امروز در سراسر کشور کسی هست که از آزادی تجارت با دنیا خوشحال نباشد؟ آیا در ایران ما کسی هست که از باز شدن راه برای صادرات کشاورزی و صنعت ما خوشحال نباشد؟
رئیس دولت تدبیر و امید ابراز داشت: آیا امروز در کشور ما کسی هست که از لغو 6 قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران خوشحال نباشد؟ برجام پیروزی ملت ایران است، برجام پیروزی سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران است، برجام پیروزی تدبیر رهبر معظم انقلاب است، برجام پیروزی مقاومت 10 - 12 ساله ملت ایران در برابر تحریم های ظالمانه است.

وی با تاکید بر این که امروز باید از فضای بعد از برجام استفاده کنیم گفت: تمام سفرهای خارجی که بعد از برجام انجام می گیرد برای رونق اقتصادی کشور است، برای آن هستیم که در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و سراسر جهان بتوانیم رونق تجاری و سرمایه گذاری خارجی در ایران و آوردن فناوری های نوین را آماده کنیم.

روحانی افزود: چرا باید کشورهای هم سن و سال ما در منطقه آسیا صادرات شان در سال بیش از 200 میلیارد دلار باشد و صادرات ما 50 میلیارد دلار باشد؟ ایران با عظمت، ملت با استعداد، ایران امن و این همه سرمایه انسانی و خدادادی داریم، آیا باید در گندم ، ذرت ،برنج و شکر به دیگران نیازمند باشیم؟

*3 میلیارد و 890 میلیون دلار سرمایه خارجی در سه سال گذشته جذب شده است

وی ابراز کرد: در طول سه سال گذشته، ۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب و برای ۱۳۳ طرح وارد کشور شده است، از این ۱۳۳ طرح ۵۸ طرح تکمیل شده و در حال بهره برداری و ۷۵ طرح نیز در حال تکمیل است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: آمریکایی که مدعی است بیش از 200 سال است دموکراسی دارد و بیش از 50 دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته است در این کشور اخلاق نیست، می بینیم چه وضعی پیدا کرده اند، مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری را دیدید؛ نحوه حرف زدنشان و نحوه سخن گفتن شان را همه دیدند.

وی ادامه داد: در سازمان ملل متحد یکی از رهبران کشورها از من پرسید از این دو (ترامپ و کلینتون) کدام بهترند، گفتم بد را بر بدتر ترجیح دهم یا بدتر را بر بد؟ نگاه کنید نحوه حرف زدنشان، نحوه اتهام زدن هایشان، نحوه استهزا و مسخره کردنشان را.

وی تاکید کرد: ما هم چنین دموکراسی و انتخاباتی در کشور نمی خواهیم، افتخار ما اسلام ماست ،اسلام همان دینی است که پیامبرش فرمود « إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»

لذا نباید بگذاریم عده ای اخلاق را در میان جامعه ما سرکوب کنند و نگذاریم عده ای در جامعه ما اتهام، دروغ، تهمت و استهزا را نشر دهند، همه ما به ایرانمان و به اسلاممان افتخار می کنیم.

* استان مرکزی زادگاه مرد استثنایی تاریخ است

رئیس جمهوری با ابراز خرسندی از حضور در جمع پرشور مردم استان مرکزی گفت: این استان به عنوان سرزمین طلوع آفتاب قرن و قرون اخیر و به عنوان زادگاه آن مرد استثنایی تاریخ است و همان استانی است که بر سر همه مردم ایران و کل مسلمانان منت دارد تا فرزندی را در این سرزمین تربیت کرد که او توانست پرچم عزت و آزادگی ملت ایران را در شرایط تاریک استبداد و استعمار برافرازد و مردم را به اوج عزت، شکوه و آزادگی برساند.

روحانی بیان کرد: اوایل آبان ماه مصادف با سالروز شهادت فرزند برومند امام(ره)، آیت الله سید مصطفی خمینی است که در سال ۵۶ شهادت او موج بزرگی را در صف های مبارزان بوجود آورد و شرایط را برای پیروزی انقلاب اسلامی مهیا کرد و بعد از سال ها خاموشی، صدای رسا و بلند مردم در سراسر کشور در مراسم بزرگداشت آن عالم فرهیخته به گوش جهانیان رسید و انقلاب در مسیر سرعت خود برای پیروزی قرار گرفت.

روحانی افزود: ما ملتی هستیم که قدردان امام (ره)، خط امام (ره) و راه امام(ره) هستیم و انشاالله پاسدار خوبی برای مسیر امام خمینی (ره)، عزت و آزادگی خواهیم بود و پاسدار اسلامی که اسلام سیاسی و اسلام حاکمیتی که امام (ره) برای ما به ارمغان آورد خواهیم بود.
وی تاکید کرد: استان مرکزی، استان امیرکبیر است، این استان، استان آن فرهیخته است که در مناجاتش با خدا گفت امیرتویی و خدایا کبیر تویی و من همان فرزند آشپز ساده هستم، امیرکبیر شخصیتی است که برای ایران ما در مقطع مهم تاریخی به خوبی اثبات کرد اندیشه سازمان و نهادهای قدیمی در آن شرایط جهان قادر نیست کشور ما را در مسیر پیشرفت و تمدن نوین قرار دهد.

وی ادامه داد: امیرکبیر برای ما استقلال آورد، برای کشور ما پیشرفت آورد و شخصیتی بود که کشور ما را در مسیر تحرک علوم نوین، در مسیر صنعت، سربلندی کشور و ملت قرار داد و او دارالفنون و ارتش نوین تاسیس کرد و شرایط سیاسی نوین را در کشور استقرار بخشید.

رئیس جمهوری افزود: استان مرکزی آن قدر مفاخر دارد که اگر ساعت ها بخواهیم فهرست عالمان و بزرگان آن مانند علامه نراقی، مرحوم آیت الله العظمی اراکی و شخصیت های بزرگ فرهیخته و بنام چون قائم مقام فراهانی، دکتر قریب، پروفسور حسابی را بیان کینم کم است و این استان مردم دلاوری دارد که در دوران دفاع مقدس برای کشور و سرزمنیشان ایستادگی و مقاومت کردند و توانستند کشور را در برابر تجاوز بیگانگان و دیگر افراد حفاظت کنند.

وی گفت: استان مرکزی یعنی استان صنعت و استان زیربنایی برای تحرک صنعتی در سراسر کشور، استان مرکزی استانی است که از 50 سال پیش به عنوان بزرگ ترین مرکز صنعتی کشور بوده است و امروز دولت یازدهم همه تلاشش احیای واحدهای صنعتی این استان و شهرستان اراک در کنار واحدهای صنعتی سراسر کشور است.

وی گفت: این استان با واحدهای صنعتی فراوان در شرایطی قرار دارد که می توانیم هم چنان بر صنعت استان مرکزی به عنوان چرخ اصلی حرکت صنعت کشور ببالیم و این استان و فقط شهرستان اراک دارای ۸۹۳ واحد صنعتی است که ۶۴۸ واحد آن امروز فعال است، ۶۹ واحد نیمه فعال دارد و ۱۷۶ واحد غیر فعال که عمدتا مربوط به دوران قبل از دولت یازدهم است در آن وجود دارد و تلاش ما بر این است که در سال ۹۵ واحدهای صنعتی کشور را به حرکت درآوریم.

روحانی خطاب به مردم گفت: بارها نامه شما مردم استان را خوانده ام و بارها پیام تلفنی شما را شنیده ام، بارها پیام شما را از طریق مسئولان استان استماع کرده ام و یکی از مسائل اصلی شما به غیر از مساله رونق اقتصادی و اشتغال، مساله آلودگی هوا و محیط زیست است و به شما مردم اراک و استان مرکزی حق می دهم بار سنگین صنعت کشور بر دوش شماست و شما برای احیای صنعت کشور سالیان دراز آلودگی ها را تحمل کرده اید.

وی افزود:آلودگی ناشی از صنعت، ناشی از وسایل حمل و نقل و آلودگی با منشا طبیعت در اراک وجود دارد و در قسمت اول این دولت قدم های مهمی را برداشته و برخواهد داشت و قول می دهیم دولت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، اراک یکی از شهرهای بزرگ بوده است که با بنزین یورو۴ آلودگی در این شهر کاهش یافته است.

وی گفت: اراک جزء شهرهایی بود که آلودگی ناشی از کوره پزخانه های آن با بهره گیری از گاز کاهش پیدا کرد و جزء شهرهایی بود که برای نیروگاههای آن گاز تامین کردیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: در یک مقطعی از سال در زمستان نیروگاه شازند از سوخت مایع استفاده می کرد و از این رو به وزیر نفت دستور دادم سوخت مایع نیروگاه شازند از امروز برای همیشه قطع شود و این نیروگاه از سوخت گاز استفاده خواهد کرد.

وی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل در اراک در حال پیگیری است اما مشکل گرد و غبار بخش طبیعت باقی است مخصوصا تالاب میقان که خشک شده و از سایر مناطقی که گرد و غبار این شهر را محاصره می کند را شاهدیم و در این سفر تصمیم گرفته شد تا 5 هزار هکتار از اراضی این تالاب به حول و قوه الهی بیابان زایی شود.

وی ادامه داد: ۱۲ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شده است.

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول شده برای این که مساله وضع آب و هوای استان بتواند در مسیر درستی قرار گیرد 700 هکتار از اراضی اراک به شهرداری اراک اختصاص یابد تا درختان و گیاهان پوششی در آن کاشته شود.

وی افزود: این ۷۰۰ هکتار از طرف وزارت جهاد کشاورزی به استانداری اراک واگذار خواهد شد و شاهدیم که در راستای حفاظت از محیط زیست قدم های خوبی برداشته شده و خواهد شد .

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: 11 طرح صنعتی در سفر دولت تدبیر و امید به استان مرکزی افتتاح خواهد شد و بیش از 40 واحد یا افتتاح می شود یا آغاز به کار می کند.

روحانی تاکید کرد: برای عمران استان ۳۰۹ میلیارد تومان برای حمل و نقل و راه و شهرسازی، ۲۰۵ میلیارد تومان برای بخش آب، ۱۲۷ میلیارد تومان برای کشاورزی، ۷۶ میلیارد تومان برای عمران شهری، ۶۸ میلیارد تومان برای مسایل گردشگری و فرهنگی و ۱۲۵ میلیارد تومان برای بخش سلامت در چارچوب سفر دولت به استان مرکزی در نظر گرفته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خسته شدیم ازتکرار

    • مهدیه

      این که گفتی یعنی چه؟
      مثلا بی شناسنامه، بی سواد، به درک و ... فحش محسوب میشه؟؟؟؟
      آمار تورم و نرخ و بیکاری و ... دروغ محسوب میشه یا نه؟؟

    • بدون نام

      کدام باغ ما باغی ندیدم باغچه هم ندیده ام فقط حرف عمل در کار نیست

    • بدون نام

      وعده 100 روزه!!
      الان که تقریبا نزدیک چهار ساله مردم هیچ رفاهی پیدا نکردن توقعات جوانان برآورده نشده بی کاری هم که غوغا میکنه تورم و و رکود هم جای خودشو داره به والله اگر غیر این میگم هرچی دلتون می خواد منفی بدید

    • بدون نام

      سانسورچی نظرمونو نمیزاری ... تو واقعاک چرا نظرمونزاشتی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج