جاباما
۴۰۹۹۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«دانش آشتیانی» و تفاوت دو مجلس

معرفی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حالی است که احتمال معرفی محمد علی نجفی پس از اظهارات دو روز پیش خود او بیشتر به نظر می رسید.

عصر ایران: معرفی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حالی است که احتمال معرفی محمد علی نجفی پس از اظهارات دو روز پیش خود او بیشتر به نظر می رسید.

دو سال پیش و در ۲۰ آبان ۱۳۹۳ و پس از استیضاح و کنار گذاشتن رضا فرجی دانا از وزارت علوم و رأی اعتماد ندادن به دو وزیر پیشنهادی بعدی - جعفر میلی منفرد و محمود نیلی احمدی - دانش آشتیانی در ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۳ به مجلس رفت تا رأی اعتماد بگیرد اما تنها ۷۰ نماینده به وزارت او رأی دادند و ۱۷۱ نفر رای مخالفت کردند و ۱۶ نماینده رأی ممتنع دادند.

بدین ترتیب مجلس اصول گرایان این پیام را برای دولت روحانی فرستاد که حاضر نیست به وزیر علوم با گرایش اصلاح طلبانه رأی بدهد و وزیر بعدی و کنونی اگر چه سابقه وزارت در دولت میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی را داشت اما صبغه سیاسی کم رنگ تری داشت و دارد و سرانجام او وزیر شد و فعلا همچنان وزیر است.

نوع مواجهه نمایندگان با وزارت دانش آشتیانی می تواند تفاوت دو مجلس نهم و دهم را نشان دهد و اکثریت رای دهنده به فهرست اصلاحات - اعتدال هم می توانند نتیجه حضور خود در انتخابات هفتم اسفند ۹۴ را در آیینه فاصله ۷۰ رای مجلس قبلی با آرای موافق این مجلس مشاهده کنند که پیش بینی می شود دانش آشتیانی را به وزارت برساند.

نکته جالب دیگر درباره پیشینه این استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی این است که در سال ۱۳۷۸ گزینه اول شورای شهر اول برای شهرداری تهران بود اما عبدالله نوری رییس شورا و عضو پرنفوذ آن مخالفت کرد و حتی روزنامه سلام خبر از قهر نوری داد تا این که معرفی دانش منتفی شد.

عبدالله نوری دانش را یک چهره صرفا دانشگاهی می دانست و معتقد بود شهردار باید شخصیت اجرایی با صبغه سیاسی باشد و مایل بود روند شهرداری تهران در دوره غلامحسین کرباسچی ادامه یابد و همین مخالفت ها سبب شد مرتضی الویری شهردار تهران شود.

پس از آن دیگر از او خبری نبود و ۱۵ سال به امور آموزشی اشتغال داشت تا سال ۹۳ که دوباره مطرح شد واکنون پس از دو سال همراه دو نفر دیگر در حالی معرفی می شود که وجه مشترک هر سه این است که پشت سد مجلس قبلی ماندند و اکنون در پی بازماندن اکثر اصول گرایان رادیکال روحانی امید دارد ردای وزارت را بر بالای آنان ببیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج