۴۱۰۰۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بنای یادمان برای فاتحان فضا

در اوایل سال های ۱۹۶۰ اتحادیه جماهیر شوروی پیشروی ایالات متحده در رقابت های فضایی بود. آن ها اولین ماهواره زمین به نام اسپوتنیک ۱ را در سال ۱۹۵۷ و سپس اولین انسان، یوری گاگارین را در سال ۱۹۶۱ را به فضا پرتاب کردند.

برترین ها: در اوایل سال های ۱۹۶۰ اتحادیه جماهیر شوروی پیشروی ایالات متحده در رقابت های فضایی بود. آن ها اولین ماهواره زمین به نام اسپوتنیک ۱ را در سال ۱۹۵۷ و سپس اولین انسان، یوری گاگارین را در سال ۱۹۶۱ را به فضا پرتاب کردند. به مناسب این دو پیروزی بزرگ و موفقیتی که اتحاد جماهیر شوروی در اکتشافات فضایی به آن دست یافت، روس ها تصمیم گرفتند یک چیز بزرگ برپا کنند. درواقع برنامه ریزی برای یادبود تاریخی، سه سال قبل از اینکه یوری گاگارین زمین را ترک کند آغاز شد.

در مارس ۱۹۵۸، درست پنج ماه بعد از پرتاب موفقیت آمیز اسپوتنیک ۱، یک مسابقه طراحی برگزار شد و از میان بیش از ۳۵۰ طرح ارسالی، طرحی که در نهایت انتخاب و ساخته شد یک ستون هرمی شکل بزرگ به شکل زیر بود که در نوک آن یک موشک قرار داشت. این یادمان ۱۱۰ متر ارتفاع و با زاویه ۷۷ درجه به یک سو خم شده است. این یادبود با تیتانیوم، فلزی که استحکام کششی بالا و مقاومت بالا در برابر خوردگی دارد، پوشانده شده است. درواقع بسیاری از قطعات مهم ساختاری سفینه های فضایی از آلیاژ این فلز ساخته شده اند.
این یادمان در شمال شرقی مسکو، بیرون ورودی اصلی مرکز نمایشگاهی روسیه قرار دارد. افتتاح بزرگ آن در 4 اکتبر 1964 در روز هفتمین سالگرد پرتاب اسپوتنیک 1 برگزار شد. در مقایل این یادمان، مجسمه «Konstantin Tsiolkovsky» دانشمند موشکی شوروی قرار دارد. زیر این یادمان یک موزه قرار دارد که مجموعه گسترده ای شامل چیزهایی که فضانوردی روسیه مربوط می شود و مدل هایی که تاریخ پرواز، نجوم، کاوش های فضایی و تکنولوژی فضایی را نشان می دهد. این موزه حدود 85 هزار آیتم مختلف دارد از جمله کپسول فضایی استفاده شده توسط یوری گاگارین.
بنای یادمان برای فاتحان فضا
بنای یادمان برای فاتحان فضا
بنای یادمان برای فاتحان فضا
بنای یادمان برای فاتحان فضا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج