۴۱۰۱۶۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«سیانور» با چه دغدغه ای ساخته شد؟

‌بهروز شعیبی گفت: یکی از دلایل درگیری ما با داستان و ساختن فیلم «سیانور» این است که اهمیت حضور دانشجویان را در تاریخ معاصر نشان بدهیم.

خبرگزاری ایسنا: ‌بهروز شعیبی گفت: یکی از دلایل درگیری ما با داستان و ساختن فیلم «سیانور» این است که اهمیت حضور دانشجویان را در تاریخ معاصر نشان بدهیم.

کارگردان «سیانور»در جلسه نقد و تحلیل این فیلم اول آبان ماه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در واقع فیلم «سیانور» متفاوت از فضای معمول جامعه سینمایی است که اگر راجع به فضای سینما ورود پیدا کنم، به نقد کارهای دیگر همکاران کشیده می‌شود.

وی افزود: تلاش کردیم فضای تاریخ معاصر را به شکلی کار کنیم که تماشاگر و سینمای ما استحقاق این گونه فیلم‌ها با چنین فضای متفاوتی داشته باشند، چرا که اخیرا فیلم‌ها محدود به داستان‌های اجتماعی شده که اکثر آن‌ها دغدغه ما نیست و تنها ساختن این‌گونه فیلم‌ها ما را درگیر آن‌ها می‌کند.

کارگردان فیلم سیانور تصریح کرد: اگر به دیگر سینماهای دنیا رجوع کنیم، متوجه می‌شویم سالانه فیلم‌های مختلف کمدی، اکشن و کودک ساخته می‌شود و مخاطب با هر موضوعی که تمایل داشته باشد، می‌تواند آن فیلم را تماشا کند.

وی خاطر نشان کرد: داستان این مقطع تاریخی را نمی‌دانستم ولی با خواندن فیلم‌نامه جناب احمدیان با آن آشنا و متوجه شدم که در آن دوره پدران و مادران ما در فضایی زندگی می‌کردند که ما هیچ اطلاعی از آن نداریم.

شعیبی تصریح کرد: برای ساختن چنین فیلم‌هایی بهتر است که تاریخ اجتماعی و واقعی ساخته شود و سال‌های بعد انتظار این را داریم که دیگران راجع به ما حرف بزنند.

وی در خصوص جنبش دانشجویان، عنوان کرد: به طور مسلم بخش عمده‌ای از تاریخ اجتماعی یک سرزمین در هر عصر را افراد فرهیخته‌ بر عهده دارند و اکثر آن‌ها را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه محلی شد برای رشد و تفکر گروه‌های سیاسی که بسیار فهمیده بودند و نیز افراد بسیار مهمی، تاریخ انقلاب را رقم زدند و در این راستا فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته و من معتقدم که این نسل یکی از آگاه‌ترین نسل‌های تاریخ است.

کارگردان سیانور گفت: سال‌های نزدیک انقلاب، دهه‌ای بود که پدران و مادران هر روز در معرض انتخاب قرار می‌گرفتند و انتخاب جزو واژه‌هایی است که دست از سر هیچ کدام از افراد بر نمی‌دارد در نتیجه واژه‌ای بسیار پیچیده‌ است.

وی ادامه داد: یک انتخاب سخت که در دهه ۵۰ هر روز تکرار می‌شود، این است که سازمان مجاهدین هم در معرض انتخاب قرار می‌گرفته و افراد با هر انتخاب آینده را برای خودشان رقم می‌زدند.

در ادامه این نقد و تحلیل سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم «سیانور» ، اظهار کرد: «سیانور» پنجمین کاری است که با جناب شعیبی داشتم و این کار یک پروسه بسیار طولانی داشت، از دو سال و نیم قبل که این فیلم‌نامه به من داده شد تصور کردم به لحاظ هزینه قابل تولید است، طبیعتا من را بر آن داشت که این کار را انجام دهم و فیلم «سیانور» را به سرانجام برسانیم.

بهنوش طباطبایی بازیگر فیلم «سیانور» هم در این نشست حاضر بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج