۴۱۰۲۲۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

حق شناس: تغییر کابینه پاسخ به نیاز جامعه بود

حق شناس ضمن ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تغییرات در حوزه اطلاع رسانی دولت خاطر نشان کرد: زمانی که حرف از تیم رسانه ای میزنیم تنها بحث خبرگزاری ایرنا نیست بلکه مجموعه ای چهار ضلعی است که همه را در برمیگیرد.

پایگاه خبری انتخاب: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به تغییرات اخیر کابینه در پاسخ به انتظارات مردم و همچنین نیاز به افزایش هماهنگی در کابینه اذعان داشت: تنها خواجه حافظ شیرازی از وضعیت تیم رسانه ای دولت انتقاد نکرده است و همه اطرافیان رییس جمهور نیز اعتراضاتشان را از عملکرد تیم رسانه ای دولت بیان کرده اند.

محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و گویی در خصوص علل و عواملی که منجر به ایجاد تغییرات در کابینه دولت شده است گفت: اتفاقی که افتاده یک گام به جلو هست . به نوعی پاسخی است که به نیار جامعه هر چند دیر هنگام ولی در مجموع به نظرم باید این را در راستای کارآمد ساختن کابینه و پاسخ به سطح انتظارات و رفع نقاط ضعف کابینه و در عین حال پاسخ به فشارهای بیرونی به برخی قسمت های کابینه برای ایجاد یک مدیریت هماهنگ در نظر گرفت.

او در خصوص دلیل اصلی اعمال تغییرات از سوی رییس جمهور در همه حوزه های منتهی به فرهنگ اظهار داشت: من فکر کنم جنس اين تغیيرات در سه وزارت خانه ای که هدف تغییر وزیر قرار گرفته اند تا حد زیادی متفاوت است.

او ادامه داد: تغییر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندان برخواسته از نیازهای درونی کابینه و دولت نیست بلکه بیشتر ترتیب اثر به انتظارات خارجی و تحت تاثیر فشارهای بیرونی و همچنین به دنبال جذب همراهی بیشتر بیرون کابینه با دولت است.

حق شناس در توضیح تغییرات اخیر در وزارت آموزش و پروش و ورزش و جوانان اظهار داشت این تغییرات به نوعی برای مدیریت نقاط ضعف دولت بود که داشت اثار تخریبی به جای می گذاشت.

او در توضیح آثار تخریبی سو مدیریت در وزارت خانه های یاد شده نیز به مساله استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس درنتیجه بررسی ها اشاره کرد و گفت: در پی شکایات معلمین از مدیریت این وزارت خانه بررسی های مجلس به احتمال استیضاح این وزیر قوت بخشیده بود.

او اظهار داشت: وزارت ارشاد مشکل ساختاری دارد که به تناقض ها و تفاوت انتظارات نسبت به این مجموعه فرهنگی برمیگردد .

حق شناس درتوضیح این مشکلات ساختاری اذعان داشت: یکی از این مشکلات سالهای اخیر بحث بودجه کم این وزارت خانه است. به طوری که این وزارت خانه تنها ۱۷% از بودجه فرهنگی را به خود اختصاص داده در حالی که باید پاسخگوی ۸۳% حوزه های دیگر که بودجه میگیرند ولی پاسخگو نیستند نیز باشد .

او ادامه داد: حوزه وزارت ارشاد حوزه ای پر مساله با انتظارات بالا و متفاوتی است. ما در جامعه نگاه هایی با ۱۸۰ درجه تفاوت را در حوزه فرهنگ شاهد هستیم .نخبگانی که در بخش سینما, تئاتر، کتاب، هنر های تجسمی و حوزه های مرتبط یا این بخش فعالند هر کدام انتظارات متفاوتی دارند. آنها خواهان رسیدگی به این انتظارات در غالب قانون و قاعده اند در حالی که طیف گسترده ای از سلایق را به خود اختصاص داده اند .

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تفاوت سلایق و انتظارات بخش فرهنگی اضافه کرد: مسائلی که در خصوص ممیزی ها، کنسرت ها، فیلم ها، تئاتر و بحث سانسور کتاب و مطبوعات مطرح است حوزه هایی است که نگاه ها درآن کاملا متفاوت است و مدیریت منسجمی که بتواند این نگاه های متفاوت را ضمن مدیریت پوشش دهد کار سختی است.

حق شناس در خصوص اعتراض ها به تیم رسانه ای دولت واحتمال تغییر در ترکیب تیم مطبوعاتی روحانی با توجه به تغییرات فرهنگی مد نظر او گفت تقریبا فقط خواجه حافظ شيرازي به تیم رسانه ای دولت اعتراض نکرده است. ما شاهدیم که از میان اطرافیان رییس جمهور نیز اعم از معاونین تا چهره های اصلی دولت و تمام همراهان سیاسی روحانی به تیم رسانه ای او اعتراض داشتند. این چیزی نیست که از چشم آقای روحانی پنهان مانده باشد.

او ضمن ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تغییرات در حوزه اطلاع رسانی دولت خاطر نشان کرد: زمانی که حرف از تیم رسانه ای میزنیم باید تمام اضلاع این مجموعه را درنظر بگیریم.

حق شناس اضلاع تیم رسانه ای دولت را چنین برشمرد: روزنامه ایران، خبرگزاری ایرنا، سخنگوی دولت و تیم رسانه ای مستقر در ریاست جمهوری ، مجموعه تیم رسانه ای دولت را شکل میدهند.

او در پایان تاکید کرد علی القاعده انتظار می رود این تیم فرماندهی واحد و انسجام همراه با هدف مشخص داشته باشند و کوشش لازم را برای همدلی ایجاد کنند تا تناقضی در نحوه اطلاع رسانی دولت صورت نگیرد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حاکم

      آقای حق شناس فدای اون فامیلی تون بشم بنظرت عوض کردن آخوندی و نعمت زاده نیاز جامعه نیست!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج