۴۱۰۲۶۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آمریکا خواهان پایان عملیات موصل قبل از پایان سال

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه وارد اربیل و براساس اعلام برخی منابع در دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق خواهان پایان عملیات آزادسازی موصل قبل از پایان سال میلادی جاری و اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به شمال عراق شد.

خبرگزاری ایرنا: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه وارد اربیل و براساس اعلام برخی منابع در دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق خواهان پایان عملیات آزادسازی موصل قبل از پایان سال میلادی جاری و اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به شمال عراق شد.
این منابع در گفت وگویی گفتند: هیات آمریکایی به ریاست وزیر دفاع آمریکا در دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، ضمن گفت وگو در خصوص جزئیات روند عملیات آزادسازی موصل خواهان تسریع در عملیات آزادسازی موصل و پایان کنترل داعش بر موصل قبل از پایان سال میلادی جاری شد و تاکید کرد آمریکا درصورت موافقت حکومت اقلیم و دولت عراق نیروهای بیشتری را روانه اقلیم کردستان عراق می کند.
منابع مستقل در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با اشاره به حساس تر شدن روند عملیات به جهت نزدیک شدن نیروها به موصل، خواهان فرماندهی مستقیم نیروها توسط بارزانی و ارتباط مستمر با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق شده است.

اشتون کارتر براساس سخنان این منبع که خواست نامش فاش نشود، در خصوص بحران حضور نیروهای ارتش ترکیه در عراق تاکید کرده است این موضوع داخلی است و آمریکا در این خصوص دخالت نخواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا ظهر یکشنبه بعد از ورود به اربیل با نچیروان بارزانی نخست وزیر و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

براساس بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق، در این دیدار دو طرف در خصوص عملیات موصل بحث و گفت وگو کرده اند و بارزانی خواهان توافق برای مدیریت موصل بعد از داعش شد.

بیانیه صادره تصریح کرده است وزیردفاع آمریکا خواهان حمایت و هماهنگی کامل نیروهای پیشمرگه با نیروهای ارتش عراق شد.

در پی این دیدار بریت مک گورک نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی، با نوفل حمادی استاندار موصل در اربیل دیدار و در یک کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد: آمریکا به دقت روند عملیات موصل را رصد می کند و برای آنها هماهنگی بیشتر ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه مهم است.

وی افزود: تمام آمادگی ها از سوی دولت عراق برای استقرار آوارگانی که از موصل فرار می کنند تمام شده است و باید برای بعد از پایان جنگ جهت بازگشت نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

بریت مک گورک، بعدازظهر امروز با کوسرت رسول علی و دکتر برهم احمد صالح دو تن از مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر کوسرت رسول علی در خصوص این دیدار آمده است، در این دیدار در خصوص روند عملیات موصل و هماهنگی بیشتر نیروهای عمل کننده بحث شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه میدونن دائش امریکا به وجود اورده اینکه جنگ ازاد سازی موصل میخواد طولانی کنه تا بتونه تا به هر دو طرف سلاح بفروشه و واخر ان چیزی که مد نطر خودش حاصل بشه به امریکا چه رطی داره که میگوید بارزانی باید فرماندهی را به عهده بگیره فقط به خاطر ترسی کا از نیروهای مردمی داره و مطمئنا در اینده نیز بانیروهای مردمی مقابله خواهد کرد ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج