۴۱۰۲۶۷
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا آمریکا به ما خودرو می‌دهد هواپیما نه!؟

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: رفتار آمریکا در قبال ایران بسیار موذیانه و خطرناک است؛ چرا این کشور در راه واردات هواپیماهای مسافربری به ایران که نیاز روزانه مردم عادی است سنگ‌اندازی می‌کند اما اجازه واردات خودروهای تولیدی خود به ایران را می‌دهد؟!

خبرگزاری ایسنا: امیرحسن کاکایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها در راه پیشرفت اقتصادی ایران مانع‌تراشی می‌کنند و به انحاء مختلف مانند جلوگیری از مبادلات بانکی سعی در ضربه زدن به اقتصاد ما دارند، واردات خودرو از این کشور علامت سوال بزرگی در زمینه اهداف آمریکایی‌ها از این اقدام ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان تحریم‌های غیر قانونی آمریکا بر ضد ایران فشار زیادی به صنایع داخلی وارد شد، خاطرنشان کرد: در آن زمان حتی اجازه واردات قطعات و مواد اولیه تولید خودرو را به ما نمی‌دادند حال چه شده است که خودروهای تولید شده در آمریکا به راحتی وارد ایران می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: مسوولان باید اهداف پشت پرده چنین اقداماتی را بررسی کرده و از تکرار اتفاقاتی مانند واردات خودرو از آمریکا جلوگیری کنند. جالب این است که خودروهایی از آمریکا وارد شده که در جاهای دیگر دنیا مانند اروپا، کره و ژاپن نیز تولید می‌شوند اما چرا این خودروها از آمریکا باید وارد ایران شوند.

وی تصریح کرد:‌ در این زمینه شانس آورده‌ایم که خودروهای وارد شده از آمریکا در مرحله شماره‌گذاری متوقف شده و پلیس از شماره‌گذاری آن‌ها خودداری کرده است. در این شرایط مسوولان و تجار باید به این نکته توجه کنند که اقتصاد بین‌المللی یک بده بستان است؛ آمریکا چه امتیازی به ما داده که ما در قبال آن باید خودروهای تولید شده در آمریکا را وارد و برای کارگران آمریکایی با پول مردم ایران اشتغال‌زایی کنیم؟.

براساس اسنادی که به ایسنا رسیده، مشخص شده که برخی خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده و به فروش رسیده است. در برخی از خودروهای وارد شده از آمریکا که برند آن متعلق به یک شرکت ژاپنی است عبارت "MADE IN U.S.A" (ساخت آمریکا) درج شده و نشان می‌دهد که این خودروی ژاپنی در ایالت اوهایو آمریکا مونتاژ و تولید شده است.

در این زمینه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شفاف‌سازی کنند که با وجود تاکیدات و دستور موکد مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی چگونه خودروهای تولیدی در آمریکا وارد ایران شده است؟

در این رابطه رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز ورود خودروهای تولید آمریکا به ایران را تایید و خاطرنشان کرده که اخیرا شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه از این خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف شده است.

البته فرهاد احتشام‌زاد خاطرنشان کرده که در گذشته برخی خودروهای تولیدی آمریکا که وارد ایران شده‌اند شماره‌گذاری و فروخته شده‌اند. وی از استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قانونی بودن یا نبودن واردات خودروهای تولید آمریکا به ایران خبر داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما رو بدنه هواپیما میخوای بنویسی مرگ بر امریکا ...

    • فرشته

      چون قطعات ماشینها رو بصورت یکبار مصرف کرده و بار هر خرابی قطعه باید قطعه دیگری رو جایگزین کنید و این فرهنگ مصرف گرایی رو در ماشینها نیز اعمال کرده و قیمت قطعه نیز گرانتر میباشد در نتیجه مشتری مجبور میشود بعد از ۵ سال دوباره دنبال ماشین تازه دیگری باشد و با زیر قرض و نزول رفتن سرمایه دار به اهدافش خودش برسد.واقعیتی هست که افرادی که در امریکا زندگی میکنند شاهد این مسایل هستند

    • مهدی بزرگمهر

      شما که انقد قشنگ فکر میکنی چرا تاحالا به این فکر نکردی که مردم باهمین خودروهای بی کیفیت داخلی مونتاژ بالا خودشون تو جاده ها میکشن؟امار دقیق تصادف های منجر به مرگ و قطعی اعضای بدن رو دارین شما؟به چه قیمتی اخه برادر من ؟

    • بی نام

      اینکه آقایان دولتی میگویند آمریک مانع اجرای برجام است ..... یک نوع بازی سیاسی برای مردم و گروه های تندرو داخلی و خارجی است -اگر آمریکا واقعا مانع برجام بود از همان اول پای میزنم آمد

    • بدون نام

      آره بزارید مردم با همون پرایدهای شما تکه تکه بشوند

    • حسین

      هر جنس با کیفیتی که از آمریکا وارد ایران بشه خوبه

    • الف

      فکر کنم تو واردات خودرو کم می مونه صرف نمیکنه واسرار دارن که مردم وانت پراید بگیرن .اینقدر که به فکر جیب خودتون هستید یکم هم به فکر مردم باشید .ما مردم ایران چه گناهی کردیم که نباید خودرو لوکس سوار بشیم البته اینم بگم ما که از این پولها نداری خودرو لوکس سوار بشیم ولی باز اونی که داره حق نداره سوار بشه درضمن شما که حرف از تولید داخلی میزنید چرا خودتون پراید سوار نمیشید حتما باید ما بدبخت بیچاره ها سوار بشیم تا تو جاده ها تلف بشیم توف به روتون خجالت بکشید از داعش بدتر هستید

    • بدون نام

      چون دلش میخواد. چون قدرت واقعی داره .

    • مهدی

      برادر منفی شماهم اصن مهم نیست جون خیلی درکت پایینه

    • بدون نام

      حالا من نفهمیدم اخرش هواپیماها بیاد داخل کشور یا دلواپسان میگند نیاد داخل کشور. تکلیف منو مشخص کنید ...

    • بدون نام

      هیسسسس حتما چون به نفعمون نیست....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج