۴۱۰۳۵۵
۳۲ نظر
۵۰۱۰
۳۲ نظر
۵۰۱۰
پ

حکم مرگ برای قهرمان سابق کشتی

قهرمان سابق کشتی که در جریان یک درگیری بچه محل خود را با چاقو از پا درآورده بود، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل محاکمه و به قصاص محکوم شد.

روزنامه ایران: قهرمان سابق کشتی که در جریان یک درگیری بچه محل خود را با چاقو از پا درآورده بود، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل محاکمه و به قصاص محکوم شد.
شامگاه دوم اسفند سال ۹۳ قربانی این جنایت که جوانی ۳۰ ساله به نام میثم بود با ضربات چاقو بشدت زخمی شد و پیش از مرگش در بیمارستان ضارب خود را معرفی کرد.
پیش از اعلام خبر مرگ وی، بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان جنایی درباره این جنایت به تحقیق پرداخته و سرانجام مصطفی - متهم ۲۸ساله - با ردیابی‌های گسترده مأموران پلیس در جنوب تهران دستگیر شد.
وی در بازجویی‌ها گفت: «زمانی که با میثم درگیر شدم مشروب الکلی مصرف کرده بودم و شرایط عادی نداشتم. میثم به من ناسزا گفت که بشدت عصبانی شدم و با چاقوی کوچکی که در جیبم بود، ضربه‌ای به گردنش زدم و بلافاصله از محل فرار کردم. به هیچ عنوان نمی‌دانستم با همین یک ضربه جان باخته است. » بدین‌ترتیب پس از تحقیقات تکمیلی و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.
محاکمه این متهم صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی آغاز شد. ابتدا پدر و مادر میثم (مقتول) از قضات برای عامل قتل فرزندشان درخواست قصاص کردند و سپس متهم به قتل به دستور رئیس دادگاه به شرح واقعه پرداخت.
سپس وکیل متهم در دفاع از موکلش گفت: «موکلم در حین ارتکاب قتل حال طبیعی نداشته است.» اما قاضی عبداللهی گفت: براساس نظریه پزشکی قانونی اگرچه متهم مدارکی مبنی بر ضعف ثبات شخصیتی ارائه داده و مدعی شده که حالت طبیعی نداشته اما این موضوع هیچ تأثیری در رفع مسئولیت قانونی‌اش ندارد.

در پایان جلسه دادرسی، قضات دادگاه وارد شور شدند و متهم را به قصاص و ۷۲ ضربه شلاق (به خاطر مصرف مشروبات الکلی) محکوم کردند.

گفت‌وگو با متهم به قتل

چند سال داری؟
۲۸ ساله و مجرد.
چقدر درس خوانده‌ای؟
تا مقطع راهنمایی.
سابقه کیفری داری؟
بله، یک بار به خاطر نزاع دسته جمعی و یک بار به دلیل قدرت‌نمایی و نگهداری فشنگ جنگی محاکمه شدم.
چرا میثم را کشتی؟
او به من ناسزا گفت، همین.
خط‌های روی صورت‌ات چیست؟
خودزنی کرده‌ام.
ورزشکار هستی؟
بله، کشتی‌گیر بودم. حتی قهرمان آسیا هم شده بودم.
اگر زمان به عقب بازگردد آیا باز هم دعوا می‌کنی؟
به طور قطع نه. من بشدت پشیمان هستم و از خانواده اولیای دم می‌خواهم که به خاطر خدا مرا ببخشند. من نباید پسرشان را با چاقو می‌زدم. اما افسوس که این اتفاق افتاد. ضمن اینکه دائم فکر می‌کنم اگر چاقو در جیبم نمی‌گذاشتم، هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتاد.
فکر می‌کنی قضات چه حکمی بدهند؟

من جرم خود را می‌پذیرم و باید اعدام شوم اما باز هم از اولیای دم خواستار بخشش هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      ورزشکارانمون باید الگوی بقیه جوانان باشند
      وقتی یه ورزشکار دست به همچین کارهایی میزنه چه انتظاری از بقیه هست ......!

    • داوود

      انشا الله میبخشند و تو هم به راه راست هدایت میشوی
      من هم چند سال پیش دعوا کردم .... شرایط عادی نداشتم اما میدونستم دارم دعوا میکنم و تو جیبم یه چاقو دارم زدم قلب طرف ریخت بیرون
      خانوادش بخشیدند حالا چند تا بچه دارم و زندگی خوبی دارم
      همون که پشیمون هستی میبخشنت

    • پرستو هستم

      خب اتفاقه دیگه پیش میاد

    • بدون نام

      اعدام

    • تلابی

      فقط اعدام

    • بی نام

      خانواده اولیای دم باید حتما ببخشند قاتل پشیمانه -قهرمان و پهلوان هم بوده -بس حتما بروند رضایت بدهند - پهلوانان نباید بمیرند

    • کامروا

      متاسفانه مدارس چیزی برای تربیت اخلاقی فرزندانمان ندارند که ماانتظاری از باشگاه ها داشته باشیم .بسیاری از آقایان که روی به ورزش می آورند اخلاق ندارند وکاملا مشهود هست یعنی ازبچه های ۱۲ ساله گرفته تا بزرگسال وچه تازه وارد وچه قدیمی وکاملا مشهود هست والبته بستگی به نوع ورزش نیز دارد ولی کلی کسی که فرزندش رابه باشگاه می فرستد باید بداند که اگرفرزندش ادامه ی حرفه ای نداشت وتحصیل رانیز باکیفیت طی نکند آینده اش یا مشروبات مصرف خواهد کرد یامواد یا سمت فساد اخلاقی پیش می رود این حقیقتی کتمان نشدنی هست که خانواده ها از آن بی خبرند.وآمارمی توانید بگیرید. درحال بسیاری نیز هستند که باشگاه می روند ولی مواد ومشروبات مصرف می کنند درضمن ازنظر اخلاقی نیز مشکل دارند ومن چیزهایی نمی گویم ولی بسیاری برای غیراز ورزش به باشگاها می روند ...خلاصه اگرخانواده ای فرزندش راباشگاه می فرستد باید استادوشاگردان آن استادراملاک قراردهد ضمنا رفت آمدفرزند به باشگاه را خود شخصا انجام دهد.ومدام درتمرینات درباشگاه حضورداشته باشد که خودمربیان نیز می دانند که بعضی از ورزشکاران رفتار پرخطر دارند وهرلحظه بدنبال سواستفاده از فرزندانتان هستن .ولی کلا ورزش چون تن پروری است به طبع عقل راضعیف می کند .وپوریای ولی ها افسانه بودن

    • بدون نام

      این پول چه ها که نمیکند
      اگه این پول بد مصب نبود اصلا چرا باید اعدامی بخشس بشه

    • مهدی

      همه چیز با یه ببخشید ساده که تموم نمیشه پسر خوب. خط و خال رو صورتت میندازی و چاقو حمل میکنی که به هموطنات بگی خطرناکی .خب بفرما اینم خطرناک. شدی قاتل

    • شراره هدایتی

      من هم کاملا با نظر خانم یا آقای کامروا موافقم تو جامعه ای که هنوز نتونستیم فرهنگ سازی کنیم و تربیت و تعلیم بدیم که بابا حمل سلاح سرد خطر آفرین هست اگه چاقو و تیغ و دشنه و خنجر و شمشیر و چماق نباشه ...... البته اگه قفل فرمان هم نقش قاشق نشسته ها رو بازی نکنه والا بخدا شاید یارو با مشت و لگد نمیره نکنید .... با خانواده های خود این چنین تسویه حساب نکنید والا حقشون نیست به والله انصاف و مردونگی نیست

    • قدرت

      درخت هرچی پربارترمیشه سرش پائین ترمیشه اعدام کوچک ترین حکمه اینجورآدمهااگه بخشیده بشن دیگه نمیشه گرفتتشون قشنگ ازحرفهاش معلومه

    • ابراهیم

      خود کرده را تدبیر نیست

    • پریسا

      آقای کامروا درست خوندم؟؟!! نوشتین ورزش تن پروری هست؟؟ جمله پارادوکسه هاااا. پوریای ولی هم افسانه بود ؟؟؟ :/
      اللهم اشفع کلنا مریض

    • محمدرضا

      ورزش عقل رو ضعیف میکنه فیلسوف کامروا ؟؟؟ شما پر از خالی هستین. تبریک میگم بزرگوار :)

    • مجید

      انشالله بخشیده میشی. توبه کن

    • مهتاب

      پهلوانی که به زور بازو نیست زور بازو هم که چه عرض کنم زور چاقو ، پهلوان به کسی اطلاق میشه که علیرغم قدرتمند بودن افتاده ، بزرگ منش و بخشنده باشه و بواسطه شعور و درکش برای همه قابل احترام نه اینکه زورش رو به رخ بکشه و چاقو رو مکمل اون بدونه وقتی امثال این شخص خودشون رو پهلوان بدونن به مجرما چه لقبی میشه داد؟؟؟؟؟

    • آیسان

      این اگه آزاد بشه میاد برای عربده کشی اعدام کمترین حقشه درود بر کامروا

    • بدون نام

      کی گفته قهرمان پهلوان هم هست !!!!!مگه به هرکی میشه گفت پهلوان

    • رضا

      کشتن این فرد را توصیه میکنم البته قبل از دار بهش بگویند پشیمونیم از اینکه تو را میکشیم بعد دارش بزنند

    • ابراهیم هستم

      من بانظرشراره خانم موافقم

    • کامروا

      درجواب هموطنان (عزیز پریسا ومحمد رضا.)اول پرسیا خانوم خواهرم پارادوکس نیست .دوم تن پروری که حتما بخور وبخواب وتنبلی که نیست این تفریطش هست والا وقتی ما هم بخوریم وهم وورزش کنیم افراط کردیم وفقط به جای خوابیدن در قسمت تفریط در قسمت افراط ورزش کردن آمده ولی در دوحالت تفکر وتعقل وجود ندارد ودردوحالت قوای حیوانی تقویت می شود نه انسانی وخوی حیوانی ودرندگان درانسان تقویت می شود.مگر درشرایط خاص مثل فقط کاهش وزن وکم کردن کالری باشد.ودرجواب محمدرضاجان بگم بله دوست عزیز عقل رو کاهش می ده اول تجربه ثابت کرده که هیچ ورزشکاری دانشمند نشده واین که کسی دانشگاه بره وورزشکار باشه خب خوبه ولی عقلشون کامل نیست .واگر فردی به خواهد نابغه باشه محال است که ورزشکار باشد .درضمن عقلی که بنده مد نظرم بود عقل حکما هست وعقلی که علم راکشف می کند نه اینکه علم راحفظ کند .و حفظ کردن وقوای یادگیری مال تمام موجودات هست. وباتکرار می شود یاد گرفت ولی عقل انسان کشاف است .وانسان نباید طوطی وارباشد .موفق وسربلند .

    • کامروا

      لطف وسپاس هم وطن عزیز (آیسان)

    • بدون نام

      زنده باشی کامروای عزیز.این روزهاشماخیلی کم نظرمیدین من همیشه منتطرنظرات زیباتون هستم.خواهرتون ازایرانشهر

    • کامروا

      ممنون ازلطفت (بدون نام ۱۲:۰۴ مورخ ۸/۴ )خواهر بزرگوارم ازایرانشهر

    • مهدی

      تو رو خدا فقط نظر بدین پایان نامه ننویسین.گوشی مون هنگ کرد بخدا با این انشاهاتون. آخه کی گفته با ورزش عقل ضعیف میشه.

    • ابراهیم هستم

      کامروا جان داری کم کم معروف میشیا میشه بگی اهل کجا هستی؟

    • بدون نام

      تحریریه ی محترم برای خواننده اضافه کردن لطفا اخبار تحریف نکن
      خودتو مدیون می کنی
      قاتل از اشرار محدوده ی محل سکونتش بود خال کوبی ها و رد چاقو خوردن هاش و سابقه ی کیفریش ب جامعه ی ورزشکار نمی خوره
      این قاتل فرزند یه خانواده ی بسیار اصیل ایرانی و کربلائی ب قتل رسوند که مادر محترمش اجازه داد تا جائی که امکانش هست از اعضای بدن پسرش ب افراد منتظر در صف اهداء اعضا زندگی بخشیده بشه
      بخشش برای کی ؟؟؟؟؟؟
      دوستان انسان خوبی رفت
      انسان شروری موند

    • دوست کامروا

      این آقای کامروا فکر میکنه دانشمنده بخدا جوری میخواد استدلال کنه که من عقل کلم. برو تحقیق کن ببین ورزش چقد روی هوش و عقل و جسم تاثیر مثبت میزاره.آقای رسول خادم وعلیرضا خادم در کنار ورزش کشتی مدرک دکتراشونو هم گرفتن خیلی از ورزشکارهای ما تحصیلات عالیه دارن. آدمی که ورزش نمیکنه عقلش به زوال میره و شهوت پرست ودچار پیری زودرس و به انواع مختلف بیماری دچار میشه.اکثر نخبگان کشور،مدیران و مسولین با سواد ورزش میکنن. عقل سالم در بدن سالم. زسستی گژی زاید و کاستی

    • کامروا

      درجواب (ابراهیم ) با اجازه محل سکونتم رانگم .ولی متولد خوزستان هستم .

    • بدون نام

      هرکی میخوای باش اعدام

    • سردار جنوب

      کامران اهل گسبه است . نزدیک روستای شلنگ اباد . محله گاومیشی . نرسیده به نهر بو عبدو

    • بدون نام

      سردارجنوب عجب اطلاعات دقیقی دارین شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج