۴۱۰۳۹۹
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت کالاهای اساسی بالا رفت

مرکز آمار نرخ تورم مهرماه را ۷.۹ درصد و نقطه به نقطه را نیز ۶.۶درصد اعلام کرده که البته افزایش را نشان می‌دهد، حال گزارش رسمی بانک مرکزی هم نشان می‌دهد قیمت ۵ گروه کالای اساسی بالا رفته است.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران چند روز پیش اعلام کرد که تورم مهرماه به ۷.۹ درصد رسیده است، ضمن اینکه تورم نقطه به نقطه هم، با افزایش ۰.۱ واحد درصدی به ۶.۶ ارتقا یافته است.
اما حال گزارش بانک مرکزی هم نشان می‌دهد که در هفته منتهی به ۳۰ مهرماه، قیمت‌ کالاهای اساسی در بازار بالا رفته و گرانی را تجربه می‌کند؛ به نحوی که قیمت گروه کالایی برنج، ، میوه های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، چای و روغن نباتی افزایش را تجربه می‌کند. در عین حال قیمت لبنیات و حبوبات ثابت بوده و نرخ تخم‌مرغ، برنج، گوشت مرغ و قند و شکر کاهش را نسبت به هفته قبل تجربه می‌کند.

میزان افزایش قیمت میوه‌های تازه نسبت به هفته قبل ۳.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۱۰.۲ درصد، گوشت قرمز ۰.۹ درصد، چای ۱.۱ درصد و روغن نباتی ۰.۴ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد. اما برنج، حبوبات، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، چای و روغن نباتی به ترتیب ۰.۹ درصد، ۰.۶ درصد، ۴ درصد، ۲.۵ درصد، ۱.۵ درصد و ۲.۶ درصد افزایش را نسبت به هفته مشابه ماه قبل نشان می‌دهد.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته منتهی به ۳۰ مهرماه، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت، بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل ۵.۷ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۸ هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان به فروش رفت.

برنج و حبوب

در هفته مذکور در گروه برنج، بهای برنج داخلی درجه یک معادل ۱ درصد کاهش و قیمت برنج داخله درجه دو ۳.۷ درصد افزایش یافت. در گروه حبوب بهای لوبیا چشم بلبلی و لوبیا سفید ثبات بود. قیمت لوبیا چیتی معادل ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرد ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۲ درصد تا ۰.۶ درصد افزایش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری کیوی عرضه نمی‌شد و پرتقال درجه یک و خربزه عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین و تره‌بار عرضه می‌گردید. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب قرمز معادل ۱.۸ درصد، نارنگی ۳ درصد و گلابی ۷.۹ درصد کاهش پیدا کرد ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۱ درصد تا ۱۸.۵ درصد افزایش یافت. در گروه سبزی‌های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین ۰.۹ درصد تا ۲۶.۱ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۹ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرد ولی قیمت گوشت مرغ ۷.۱ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای شکر معادل ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد ولی قیمت قند ۰.۲ درصد، چای خارجی ۱.۱ درصد، روغن نباتی جامد ۰.۱ درصد و روغن نباتی مایع ۰.۶ درصد افزایش داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • alireza

      قیمت کالاهای اساسی زیاد بشه که خیلی مهم نیست، فقط تورم بالا نره، باقی چیزا حله !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مردم هم میگن مرسی مچکریم روحانی

    • امین

      تورم اصلاً نیست روز به روز هم همه چیز ارزانتر میشه ! اگه به شعار دادنه که همه بلدن الکی شعار بدن ! حیف حقوقی که به تهیه کنندگان این آمارها میدن !!!

    • ترسو

      فقط حواستون به اون تورم #_نقطه به نقطهه باشه !!! وگرنه ، گور باباي كالاهاي اساسي !!!!!!!

    • بدون نام

      من که تورمی حس نمیکنم 30 ساله قیمتا ثابته از خودم نمیگما امار میگه

    • سامان

      روحانی مچکریم
      تورم اصلا چی هست ؟
      مردم ایران ندار که نیستن!

    • بی نام

      خنده داره کی آ مده پایین که حالا بالا رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج