۴۱۰۴۲۹
۵۱۲۴
۵۱۲۴
پ

کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه

کوه برومو (Bromo) در شرق جاوا در اندونزی، جوانترین کوه در میان چند آتشفشان و یکی از فعال‌ترین آتشفشان های جاواست. هنگامی که برومو فوران می کند، دود گوگردی غلیظ و سفیدی از آن خارج می شود.

برترین ها: کوه برومو (Bromo) در شرق جاوا در اندونزی، جوانترین کوه در میان چند آتشفشان و یکی از فعال‌ترین آتشفشان های جاواست. هنگامی که برومو فوران می کند، دود گوگردی غلیظ و سفیدی از آن خارج می شود. هنگامی که برومو فعال است توصیه می شود از آن بازدید نکنند، اما وقتی نیست قله ۲۳۰۰ متری آن یک مقصد توریستی محبوب است که به خاطر موقعیت تماشایی و منظره طلوع باشکوهش مشهور است.
کوه برومو در میان دشت وسیع شنی به نام دریای شن قرار گرفته است. همچنین این زمین های بی حاصل محل زندگی حدود ۹۰ هزار «Tengger» است، یک اقلیت هندو در مجمع الجزایر اندونزی که اکثریت آن ها مسلمان هستند. هرسال صرف نظر از اینکه از این کوه دود یا آتش خارج می شود، صدها تنگر از روستاهای اطراف بالای این کوه می روند تا داخل دهانه زنده این آتشفشان غذا بریزند. گذشته از میوه، برنج و سبزی، آن ها دام های خود مانند بز، مرغ و حتی گاو را داخل این آتشفشان می اندازند. این پیشکشی ها بخشی از فستیوال «یادنیا کاسادا» هستند که حدود یک ماه طول می کشد.
این جشنواره توسط یک معبد هندو سازمان داده می شود که در دریای شن قرار دارد. در چهاردهمین روز این جشنواره مردم در معبد جمع می شوند تا از «ایدا سنگ هیانگ ویدی واسا» و خدای ماهامرو تقاضای نعمت کنند. سپس این جمعیت به سوی لبه دهانه کوه برومو می روند و پیشکش هایشان را داخل دهانه پرتاب می کنند. باوجود خطر، بعضی ها سعی می کنند داخل دهانه بروند و قربانیان را برگردانند زیرا معتقدند ان کار برایشان خوش شانسی می آورد. دیگران هم سعی می کنند با استفاده از تور آن ها را بیرون بکشند.
گفته می شود تنگرها نسلی از یک حکومت قدرتمند هستند که بر اندونزی و جنوب شرقی آسیا از قرن سیزدهم تا سال 1500 حکومت می کرده است تا اینکه مسلمانان به آن ها حمله کرده اند. در سقوط این امپراتوری بسیاری فرار کردند و به این کوه ها پناه آوردند. در میان فراری ها دختر شاه و شوهرش هم بودند. این زوج سلطنتی فرزند نداشتند. آن ها در اوج ناامیدی از کوه برومو بالا رفتند تا از خدای کوه تقاضا کنند به آن ها بچه های زیادی بدهد به این شرط که کوچکترین فرزند خود را در دهانه آتشفشان قربانی کنند. برای فرار از این بند وحشتناک، این زوج به فرزندآوری ادامه دادند تا اینکه فرزند بیست و پنجم آن ها هم به دنیا آمد و تصمیم گرفتند به تعهد خود عمل کنند. طبق نسخه ای از این داستان این زوج از قربانی کردن فرزند خود امتناع می کنند و خشم برومو فوران می کند و فرزند آن ها را در شعله های آتش می کشد و در نسخه دیگر آن ها با رضایت فرزندشان را فدا می کنند.
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
کوه برومو؛ آتشفشان گرسنه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج