۴۱۰۸۳۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خیز شاگردان پیروانی برای شکست طلسم ۴۰ ساله

تیم ملی فوتبال جوانان ۲۲ ماه قبل کار خود را با هدایت امیرحسین پیروانی آغاز کرد و با برنامه‌ریزی که صورت گرفت توانست با شکست ازبکستان به جام جهانی جوانان صعود کند.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال جوانان ایران با کسب پیروزی مقابل ازبکستان ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۱۷ را کسب کرد.

هدایت تیم ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۴ بر عهده علی دوستی بود. این تیم در آن مسابقات در گروهی با حضور تیم‌های تایلند، میانمار و یمن با کسب تنها سه امتیاز قعر نشین شد تا حذفی ناباورانه داشته باشد.

بعد از این عملکرد ضعیف مسئولان فدراسیون تصمیم به ایجاد تغییرات در کادرفنی گرفتند و طی آن روز ۱۱ آذر سال ۹۳ امیرحسین پیروانی از بین گزینه‌هایی مثل محمد احمدزاده، خداد عزیزی و ... پیروانی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

تیم ملی فوتبال جوانان زیر نظر پیروانی ابتدا در دوره‌ای ۳-۴ ماهه استعدادیابی کرد و سپس تمرینات خود در راستای حضور در رقابت‌های انتخابی قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشت.

شاگردان پیروانی در مرحله انتخابی که به میزبانی کشورمان در شهر مشهد برگزار میشد موفق شد با کسب سه پیروزی قاطق مقابل کویت، نپال و اردن به عنوان صدرنشین به رقابت‌های قهرمانی آسیا در بحرین صعود کند.

تیم ملی جوانان در ۱۴ ماه گذشته برای برگزاری بازی‌های دوستانه برخلاف تیم ملی نوجوانان با مشکلات زیادی روبرو شد. هر چند این تیم اردوهای متنوعی در ترکیه، آلمان، سنگاپور و چین و ... داشت اما بازی‌های دوستانه کمتر از تیم ملی نوجوانان بود.

به طور مثال بازی‌های دوستانه این تیم در لهستان و کیش لغو شد و همچنین حضور این تیم در تورنمنت ترکیه با کارشکنی عربستانی‌ها با مشکلات زیادی همراه شد.

تیم ملی جوانان و نوجوانان در زمان ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال و حضور فریدون معینی در کمیته جوانان به خوبی مورد حمایت قرار گرفت تا باتلاش ۲۲ ماهه امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی و کمک مربیانی مثل کوروش برمک، علیرضا پورمند، مهدی حیدری مربی دروازه‌بانان و جعفر هوشمند مربی بدنساز تیمی قدرتمند عازم رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شود.

شاگردان پیروانی در گروه سوم این مسابقات با تیم‌های ژاپن، قطر و یمن هم‌گروه شدند. قطر مدافع عنوان قهرمانی بود و ژاپن هم به عنوان اصلی ترین مدعی قهرمانی جام شناخته می‌شد. تیم ملی ایران با کسب ۲ تساوی و یک پیروزی موفق شد با تنها یک گل خورده در دیدار مقابل قطر به مرحله بعد صعود کند. عملکرد درخشان تیم ملی جوانان در دیدار مقابل ازبکستان هم ادامه پیدا کرد تا ملی‌پوشان کشورمان با پیروزی دو بر صفر ضمن صعود به جام جهانی ۲۰۱۷ به مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا صعود کنند.

شاگردان پیروانی در سایه تلاش خود و تدابیر کادرفنی حالا به دیدار مقابل عربستان رسیدند. تیم ملی جوانان تنها یک قدم تا شکستن طلسم ۴۰ ساله نرسیدن به فینال آسیا فرصت دارد. آخرین باری که جوانان آسیا به فینال آسیا راه یافتند به چهل سال قبل باز می‌گردد. ارتش جوانان ایران نشان داده توانایی رقم زدن کارهای بزرگ را دارد می‌تواند در دیدار مقابل عربستان نیز با ارائه یک بازی منطقی و قابل قبول ضمن در هم شکستن تیم نماینده سعودی طلسم عدم صعود به فینال آسیا را هم بشکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج