۴۱۰۹۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

مطمئناً یک جادهٔ خلوت و هموار مکان مناسبی جهت لذت بردن کامل از دینامیک رانندگی یک خودرو است. شرکت سئات از گروه خودروسازی فولکس‌واگن ۱۰ مورد از چشم‌نوازترین جاده‌های جهان را معرفی کرده است.

وب‌سایت پدال - امیر دهقان: مطمئناً یک جادهٔ خلوت و هموار مکان مناسبی جهت لذت بردن کامل از دینامیک رانندگی یک خودرو است اما نظرتان دربارهٔ دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین جاده‌های دنیا چیست؟
شرکت سئات از گروه خودروسازی فولکس‌واگن تلاش کرده است با معرفی ۱۰ مورد از چشم‌نوازترین جاده‌های جهان به این پرسش پاسخ دهد؛ بنابراین در ادامه در این سفر با شمارش معکوس ۱۰ نمونه از جذاب‌ترین جاده‌های جهان را معرفی کرده و نهایتاً به شمارهٔ یک می‌رسیم.

خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

۱۰-جادهٔ ۶۶، ایالات‌متحده

شمارهٔ ۱۰ این لیست متعلق به جادهٔ معروف مسیر ۶۶ در ایالات‌متحده است که با نام «جادهٔ مادر» هم شناخته می‌شود. این جاده بیش از ۴ هزار کیلومتر طول داشته و با عبور از هفت ایالت، شیکاگو در ایلینوی را به سانتامونیکا در کالیفرنیا متصل می‌کند.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

9-جادهٔ اقیانوس بزرگ، استرالیا

جادهٔ اقیانوس بزرگ در استرالیا با 243 کیلومتر طول، بزرگراهی طولانی است که در امتداد ساحل ویکتوریا قرار داشته و جایگاه نهم لیست را به خود اختصاص داده است. این جاده دارای نشانه‌های شناخته‌شده‌ای مانند چشم‌انداز فوق‌العاده به سنگ‌آهک‌های طبیعی، سنگ‌های ماسه‌ای قرار گرفته در بالای صخره‌های رو به اقیانوس اطلس، جنگل‌های انبوه و پارک‌های ملی است.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

۸-Ruta ۴۰، آرژانتین

برای دیدن جادهٔ Ruta ۴۰ که یکی از مرتفع‌ترین جاده‌های جهان است باید به آرژانتین سفر کنیم. ارتفاع این جاده در برخی نقاط به ۵ هزار متر رسیده و طول بسیار زیادی معادل ۵۲۰۰ کیلومتر دارد. این جاده از جنوب به شمال آرژانتین به‌موازات کوه‌های آند کشیده شده و از ۲۱ پارک ملی و ۱۸ رودخانه عبور می‌کند.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

7-Atlanterhavsveien، نروژ

جایگاه هفتم به جادهٔ Atlanterhavsveien در نروژ اختصاص دارد. این جاده تنها ۸.۷۲ کیلومتر طول داشته و چندین جزیره را به هم پیوند میزند درحالی‌که تنها چند متر بالاتر از اقیانوس اطلس قرار گرفته است.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

6-Desfiladero de la Hermida، اسپانیا

این جاده که در اسپانیا قرار دارد، 21 کیلومتر طول داشته و با نمایی فوق‌العاده از صخره‌ها که برخی از آن‌ها تا 600 متر ارتفاع دارند، انسان را کاملاً مجذوب خود می‌کند.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

۵-جادهٔ رمانتیک، آلمان

جادهٔ میانی در لیست این شرکت اسپانیایی، در آلمان قرار داشته و جادهٔ رمانتیک نام دارد. این جاده از بیش از ۶۰ شهر و شهرستان گذشته و بیش از ۴۰۰ کیلومتر طول دارد. جادهٔ رمانتیک در کوه‌های آلپ باواریا پایان میابد.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

4-جادهٔ ناپلئون، فرانسه

برای جایگاه چهارم، سئات ما را به جادهٔ ناپلئون در فرانسه می‌برد. یک جادهٔ 325 کیلومتری که از مناطق Provenence-Alps-Cote d'Azur و Rhone-Alpes عبور کرده و از تعدادی از شهرهای زیبا می‌گذرد.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

۳-Furka Pass، سوئیس

سئات مدال برنز زیباترین جاده‌های جهان را به جادهٔ Furka Pass در سوئیس داده است که با نمایش در فیلم جیمز باند Goldfinger در سال ۱۹۶۴ به‌خوبی شناخته شد. این جاده از یکی از بالاترین کوه‌های اروپا عبور کرده و درست در وسط کوه‌های آلپ در سوئیس واقع است. این جاده مناظری تماشایی دارد.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

۲-Stelvio Pass، ایتالیا

این جاده در ارتفاع ۲۷۵۷ متری واقع است و دارای ۴۸ گردنه و مناظری چشمگیر است. این جاده به خاطر قرار گرفتن در بالاترین ارتفاع کوه‌های آلپ شرقی مشهور است. Stelvio Pass با ۲۴ کیلومتر طول و شیب متوسط ۷.۶ درصد یکی از سخت‌ترین مراحل مسابقات دوچرخه‌سواری Giro d'Italia ایتالیا محسوب می‌شود. گفته می‌شود که SUV آیندهٔ آلفارومئو نام خود را از این جاده گرفته است.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا

1-Transfagarasan، رومانی

این جاده برای خودرو دوستان آشنا است چراکه قبلاً قسمتی از برنامهٔ تاپ گیر در آن ضبط شده است. زمانی که جیمز می و ریچارد هموند هنوز در بی‌بی‌سی بودند به این جادهٔ معروف رومانی آمدند و حالا همین جاده جایگاه نخست لیست سئات را به خود اختصاص داده است. جادهٔ چشمگیری که از کوه‌های کارپات عبور می‌کند.
خوش گذرانی در دیدنی‌ترین جاده‌های دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج