۴۱۰۹۶۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

این دستگاه با آیفون سرطان را تشخیص می دهد

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه واشنگتن موفق یه توسعه یک آزمایشگاه بسیار کوچک و قابل حمل شده که به وسیله یک آیفون می تواند تقریباً بدون تاخیر، وجود سرطان در بدن شخص را تشخیص دهد.

وب سایت دیجیاتو - امیر مستکین: اپل در سال های اخیر به شدت تلاش داشته تا با آیفون و اپل واچ، توجه بیشتری به سلامت کاربران داشته باشد و این موضوع را به شکلی ویژه به افراد یادآور شود. با این حال، اخیراً یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه واشنگتن موفق یه توسعه یک آزمایشگاه بسیار کوچک و قابل حمل شده که به وسیله یک آیفون می تواند تقریباً بدون تاخیر، وجود سرطان در بدن شخص را تشخیص دهد.
این دستگاه با آیفون سرطان را تشخیص می دهد

اینطور که تیم یاد شده می گوید، این کیت آزمایشی قادر است تا ۸ نمونه را به شکل همزمان جهت وجود سرطان مورد بررسی قرار دهد.

این آزمایشگاه همراه قادر به شناسایی «اینترلوکین ۶»، سرطان ریه، پروستات، کبد، سینه است. نوع کارکرد این دستگاه ارتباط مستقیمی به طیف سنجی دارد که در آن به کار رفته. توسط طیف سنج، دستگاه می تواند با استفاده از طیف نوری،‌ اجزای یک نمونه را تجزیه و تحلیل کند.

پرفسور «لِی لی» (Lei Li) به عنوان سرپرست تیم تحقیقاتی خبر می دهد که رسیدن این کیت آزمایشی قابل حمل به مرحله ای نهایی، می تواند نحوه شناسایی سرطان را در جهان متحول کند. جدا از بیمارستان و کلینیک ها، این کیت آزمایشی می تواند در مکان هایی محروم هم به سادگی به وظیفه اش عمل کند.

این دستگاه با آیفون سرطان را تشخیص می دهد

وی در همین رابطه می گوید: «با استفاده از یک طیف سنج ۸ کاناله، می توانیم ۸ نمونه را به شکل همزمان آزمایش کنیم و به همین شکل، ضریب اطمینان بیشتری را به تست های این دستگاه ببخشیم. این دستگاه برای کلینیک هایی که نمونه های های زیادی برای آزمایش در اختیار دارند بسیار مناسب خواهد بود و می تواند در چنین مواردی برای پزشکان مفید باشد.»

لازم به اشاره است که قبلاً طیف سنج های دیگری هم توسعه پیدا کرده اند که با استفاده از تلفن های هوشمند کار می کنند، اما این دستگاه قادر است تا ۸ نمونه را به شکل همزمان آزمایش کند و همین موضوع دقتش را بسیار بالاتر از دستگاه های مشابه می برد. در واقع گفته شده که این دستگاه در ۹۹ درصد از مواقع، پاسخ های کاملاً صحیحی را ارائه می دهد.

سرپرست تیم توسعه خبر می دهد که در حال حاضر آزمایش ها را توسط یک آیفون ۵ انجام می دهد اما در آینده تصمیم دارد این آزمایشگاه کوچک را به شکلی بهینه کند که هر نوع تلفن هوشمندی بتواند در آن مورد استفاده قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج