۴۱۰۹۷۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تردید و امید در طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی

پرونده لوازم خانگی قاچاق به کجا رسیده است؟ از روزی که بحث مبارزه با لوازم خانگی قاچاق مطرح شد مردم این انتظار را می‌کشیدند که کالای قاچاق چه زمان از بازار حذف می‌شود.

روزنامه ایران: پرونده لوازم خانگی قاچاق به کجا رسیده است؟ از روزی که بحث مبارزه با لوازم خانگی قاچاق مطرح شد مردم این انتظار را می‌کشیدند که کالای قاچاق چه زمان از بازار حذف می‌شود.
خبرها حکایت از آن دارد بازارهای اصلی فروش لوازم خانگی از کالاهای قاچاق پاکسازی شده است و دیگر فروشندگان با پروانه یا حتی بدون پروانه کسب اقدام به فروش لوازم خانگی قاچاق نمی‌کنند. البته به این موضوع هم باید اشاره کرد که بخش اعظم کالاهای قاچاق به انبارها و منازل منتقل شده است. برخی فروشندگان به امید اینکه طرح مبارزه با کالاهای قاچاق بزودی فراموش می‌شود، کالاهای بدون فاکتور خود که بعضاً از مبادی غیررسمی وارد شده است را تجمیع کردند که در آینده به فروش برسانند.
اما روز گذشته محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی آب پاکی را بر دستان آنها ریخت و صراحتاً اعلام کرد طرح مبارزه با لوازم خانگی قاچاق متوقف نمی‌شود و ۱۲ هزار بازرس این مجموعه نظارت‌های خود را ادامه می‌دهند.اما این نگرانی وجود دارد که مبادا لوازم خانگی قاچاق که در محل‌های مختلف و غیرقابل شناسایی تجمیع شدند سر از سایر استان‌ها
در بیاورند لذا مسئولان اتحادیه لوازم خانگی هشدار دادند که در تمام شهرستان‌ها کنترل بازار با دقت صورت گیرد تا کالاهای قاچاق در آن شهرها سرریز نشود.
طبق آمارهای رسمی هزارو ۶۵۰ واحد صنفی با پروانه کسب و کمتر از ۵۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب اقدام به فروش لوازم خانگی می‌کنند که البته این احتمال وجود دارد که تعداد این واحدها در تهران بیش از اعداد عنوان شده باشد.رئیس اتحادیه لوازم خانگی، واحد‌های صنفی بدون پروانه را سرمنشأ ورود کالاهای قاچاق و غیر کیفی به بازار دانست و گفت:طبق قانون فروش کالا حتی از سوی کارخانجات به این واحد‌ها ممنوع است.اگر تخلفی از این واحدها دیده شود به طور قطع فروشگاه متخلف پلمب می‌شود.
وی در لابه لای صحبت‌هایش به برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی که از ۵ آبان ماه برپا می‌شود اشاره کرد و گفت:تمام کالاها با ۳ الی ۷ درصد تخفیف فروخته خواهد شد.بر این اساس ۶۰ درصد حضوریافتگان در این نمایشگاه از تولید‌کنندگان داخلی و مابقی در زمره مجموعه‌های وارداتی هستند.در این میان حتی مجموعه‌های داخلی که ورشکسته یا توقف تولید داشتند به نمایشگاه لوازم خانگی رسیدند.
از اواسط تیرماه بود که بحث ورشکسته شدن کارخانجات ارج، آزمایش و پارس الکتریک رسانه‌ای شد. در آن زمان همه نگران این مسأله بودند که اگر نام برندهای قدیمی ایران از بین برود نوستالژی خیلی از ایرانیان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد لذا از همان زمان بحث بخش خصوصی که این مجموعه‌ها را خریداری و فعال کنند، مطرح شد. طحان‌پور در این باره گفت:مجموعه‌های ورشکسته لوازم خانگی توسط بخش خصوصی خریداری و آرام آرام فعالیت آنها آغاز شده است.لذا این برندها احیا شده‌اند.
وی افزود: یکی از معضلات کنونی، بازار لوازم خانگی خیابان شوش است؛ دراین بازار باید لوازم آشپزخانه به فروش برسد اما لوازم خانگی کوچک هم در آن به فروش می‌رسد. بعضاً کالاهای عرضه شده در این منطقه قاچاق است.
طحان‌پور در خصوص اینکه برخی مغازه‌ها کالاهای قاچاق را در انبارها مخفی کرده‌اند و از این طریق می‌فروشند، گفت: طرح ما این بود که کالای قاچاق از سطح عرضه جمع‌آوری شود بنابراین گام اول را برداشتیم؛ اما اقدام بعدی در مراحل دیگر این است که این انبارها را شناسایی کنیم و تاکنون هم، چندین انبار پلمب شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۵ شهریور ماه هر گونه افزایش قیمت لوازم خانگی ممنوع است، ادامه داد: تا پیش از این متخلفان و گرانفروشان در حوزه لوازم خانگی به تعزیرات معرفی نمی‌شدند اما تصمیم گرفتیم از این پس مسأله مورد نظر در دستور کار قرار گیرد و متخلفان و گرانفروشان در بحث لوازم خانگی به تعزیرات معرفی شوند.همچنین نیمه دوم آبان ماه قیمت مصوب لوازم خانگی روی سایت اتحادیه لوازم خانگی گذاشته می‌شود تا حق هیچ فردی تضییع نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این قدربه این دولت فحش دادیم خسته شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج