جاباما
۴۱۱۱۵۷
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

رمزگشایی از کُدهای انتقادی کی‌روش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در پیامی دوباره انتقاداتی را مطرح کرد تا در آستانه اردوی بعدی این تیم دوباره نگاه‌ها معطوف این تیم شود.

خبرگزاری فارس: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در پیامی دوباره انتقاداتی را مطرح کرد تا در آستانه اردوی بعدی تیم ملی دوباره حواس‌ها معطوف این تیم شود.

یک بار دیگر آخرین انتقادات کی‌روش را با هم مرور می‌کنیم: به خاطر می‌آورید که هدفمان تبدیل غیرممکن به ممکن بود؟ این هدف اکنون دوباره دشوارتر شده است. بار دیگر موفق نشدیم. البته این امر اتفاق جدیدی خارج از زمین در دپارتمان سازمان‌دهی نیست: ما بار دیگر، دوباره و دوباره شکست می‌آوریم.

* ما توانایی این را نداریم که از تیم ملی حمایت کنیم و یک اردوی خوب و حرفه‌ای خارج از کشور را هماهنگ کنیم؛ اردویی که امکانات حرفه‌ای، استاندارد و بین‌المللی داشته باشد.

* ما توانایی این را نداریم که از تیم ملی حمایت کرده و یک بازی دوستانه پیدا کنیم تا بتوانیم بازیکنان جوان خود را توسعه بخشیم و به آن‌ها تجربه بین‌المللی اعطا کنیم.

باید بار دیگر عرض کنم که متأسفانه و طبق روال همیشه مسئولیت و تقصیر این اتفاقات با «هیچ‌کس» نخواهد بود.

تفکر زرنگ خیابانی که به دنبال پیدا کردن بهانه‌جویی‌ها و همه‌ گونه توجیهات است، جایگزین ظرفیت و توانایی لازمه برای یافتن راه حلهای مورد نیاز شده است و هرگز فراموش نکنید این‌ها همان افرادی هستند که به دنبال مقصر معرفی کردن دیگرانند.

ولی واقعیت نمی‌تواند از ما پنهان بماند: مدیریت خارج از زمین تیم ملی بار دیگر شکست خورد. در آخر اتفاقی که می‌افتد این است که ما تداوم و روند بسیار یکسانی در عدم ارائه راه‌حل‌های مناسب برای حمایت کامل از تیم ملی داریم.

هیچ‌گاه ارزش مدیریت خود را وقتی بهترین امکانات را در اختیار دارید، نسنجید. تحسین و تقدیر شما از یک مدیریت فوق‌العاده تنها باید زمانی صورت گیرد که بتوانیم از همه چیز به نحو احسن بهره‌برداری کنیم.

بازیکنان ما استحقاق بهتر از این‌ها را دارند. تیم ملی ما شایستگی بهتری دارد و هواداران استحقاق خیلی بیشتر از این‌ها را دارند!

دوستان عزیزم! ما به بیشتر از این‌ها نیاز داریم. ما برای حضور در جام جهانی احتیاج بیشتری داریم. ما نیاز به تعهد حرفه‌ای و التزام کامل به هدف و مأموریتی داریم که همان تبدیل کردن غیرممکن به ممکن است: برای اولین بار دومین صعود پیاپی با تیم ملی به جام جهانی و دستیابی به روسیه ۲۰۱۸.

کی‌روش یک بار دیگر در حالی انتقاداتش را به صورت زیرپوستی مطرح کرده که این بار هم مثل بسیاری از دفعات قبل، از نام افرادی که از آنها انتقاد شده به صورت شفاف خبری نیست و مشخص نیست که طعنه‌ها و کنایه‌های کی‌روش این بار به سمت چه کسی روانه شده است؟

تفکر زرنگ خیابانی - شکست دوباره مدیریت - عدم توانایی برای حمایت و برگزاری دیدار تدارکاتی و ... اگر چه یک بار دیگر دغدغه‌های کی‌روش را در راه آماده‌سازی تیم ملی در قالب کلمات آنچنانی نمایان می‌کند اما مهم‌ترین سؤالی که پیش می‌آید این است که در آستانه برگزاری اردوی بعدی تیم ملی، کی‌روش چرا این صحبت‌ها را مطرح کرده و هدفش از این صحبت‌ها چه افرادی هستند؟

البته سرمربی پرتغالی درگذشته به ندرت با افرادی که مشکل داشته مانند علیرضا اسدی، محمود گودرزی و حتی کفاشیان در بیانیه‌ها و مصاحبه‌هایش اسم این افراد را آورده و به صورت مستقیم انتقاداتش را علیه این افراد مطرح کرده اما این بار خبری از اسامی مقصران نیست و کی‌روش در تفکراتش این بار آنها (مقصرانی که در راه آماده سازی تیم ملی وقفه ایجاد می‌کنند) را مشمول تخفیف کرده است تا شاید با ادبیات مبهم به خواسته‌اش برسد.

**چرا کی‌روش ناراحت است؟

با این حال جست و جوی خبرنگار فارس برای پیدا کردن دلایل این انتقادات و پشت پرده‌های آن باعث شد تا این بار کم و بیش حق را به کی‌روش بدهیم.

در این بین کادرفنی تیم ملی برای اردوی بعدی این تیم، اردوی دوبی را پیش‌بینی کرده بود که این اردو به خاطر بی‌پولی‌ فدراسیون فوتبال لغو شد. البته پس از لغو اردو، مسئولان فدراسیون اینطور القا می‌کنند که با وجود بدهی ۱۵ میلیاردی این فدراسیون، مشکل مالی وجود نداشته و دلیل لغو اردو را باید در مسائل دیگری جست و جو کرد.

این در حالی است که به دفعات وقتی اردوها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی لغو شده است، کی‌روش سعی کرده با ادبیات و انتقاداتی تند به گونه‌ای برای تیمش سهم‌‌خواهی کرده و شرایط دلخواه را برای آماده‌سازی این تیم پدید بیاورد و این بار هم اگر بعد از جلسه تاج و کی‌روش این اتفاق بیفتد و اردوی خارجی تیم ملی محقق شود، نباید خیلی از اتفاقاتی که پیش از این بارها شبیه آن را تجربه کرده‌ایم؛ تعجب کرد.

از سوی دیگر دغدغه اصلی کی‌روش رنکینگ فیفاست؛ تیم ملی ایران در آخرین رده بندی فیفا در دوران کی‌روش به بهترین رده ممکن رسید و تا رده ۲۷ جهان صعود کرد.

در همین راستا اگر تیم ملی در تاریخ ۱۹ آبان به مصاف یکی از تیم‌های ملی جهان در رده زیر صدم رنکینگ می‌رفت، می‌توانست با یک تیر دو نشان بزند؛ اول کسب تجربه برای جوان‌ترها و هماهنگی برای دیدار با سوریه و دوم ارتقای چشمگیر رنکینگ در ماه بعدی میلادی در صورت پیروزی احتمالی در دیدار دوستانه فوق و البته دیدار با سوریه از هفته پنجم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تا رده بیستم جهان!

بنابراین کی‌روش در انتقادات تازه‌اش ابتدا توانایی (بخوانید عرضه) مسئولان فدراسیون فوتبال و شاید شخص تاج را برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی در تاریخ ۱۹ آبان و سپس انجام اردوی خارجی زیر سؤال برده و اولین تیر این انتقادات به شخص رئیس فدراسیون فوتبال برمی‌گردد.

در این باب شاید هم کی‌روش با زبان بی زبانی به وزیر بعدی ورزش خوشامد گفته و با این ادبیات مبهم از او خواستار حمایت ویژه برای تیم ملی شده است.

**همسایه‌ها یاری کنید، تیم ملی ...

مهدی تاج در آخرین مصاحبه‌اش در شیراز از عدم مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال خبر داد،‌این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تیم ملی به عالم و آدم بدهکار است؛ از بدهی ۳ میلیاردی به آژانس هواپیمایی تا بدهی حدود ۲ میلیاردی به هتل آزادی و ...

از سوی دیگر اردوی بعدی تیم ملی هنوز مشخص نیست در کدام زمین در تهران آغاز می‌شود و این روزها شایعه تغییر کاربری زمین چمن پژوهشگاه نفت، نگرانی کادرفنی تیم ملی را بیشتر از همیشه کرده هرچند که فدراسیون فوتبال به این مجموعه هم بدهکار است.

در حال حاضر یک بام و دو هوای عجیبی در فدراسیون فوتبال حاکم است. از یک سوی تاج اذعان دارد مشکل مالی وجود ندارد و از سوی دیگر حقوق اعضای ایرانی تیم ملی حدود ۶ ماه و کی‌روش و دستیاران خارجی‌اش حدود ۳ ماه به تأخیر افتاده و شاید مجموعه این عوامل دوباره کی‌روش را کلافه شده تا دوباره انتقادات شدید اللحنی را مطرح کند.

گفتنی است حضور افرادی و شرکت‌‌هایی مانند برخی شرکت‌های هواپیمایی‌ و برخی افراد دیگر برای بازسازی زمین کمپ تیم‌های ملی مصداق بارز همسایه‌ها یاری کنید، تیم ملی ... است و چه بسا اگر این افراد و نهادهای مختلف نیز نبودند امروز مشکلات بیشتری را برای تیم ملی فوتبال شاهد بودیم.

کی‌روش بارها اعلام کرده این امکانات و تجهیزات را برای خودش نمی‌خواهد و قرار نیست آنها را با خود به پرتغال ببرد و همه آنها برای آینده فوتبال این کشور باقی خواهد ماند اما حفظ آرامش در شرایط فعلی می‌تواند مهم‌تر از هرچیزی باشد و چه بسا با تغییر سیستم و پیش بردن اهداف در فضایی آرام در این مقطع بیشتر از هر مساله‌ای بتواند به تیم ملی کمک کند.

**آقای کی‌روش! لطفا آرامشت را حفظ کن!

امروز این فرصت برای تیم ملی فوتبال به وجود آمده است تا مقتدرانه‌تر از هر دوره دیگری و البته خیلی زودتر از هفته‌های پایانی صعودش را به جام جهانی قطعی کند تا به قول کی‌روش افتخار دومین صعود پیاپی برای هر ایرانی باقی بماند اما سرمربی تیم ملی باید این را در برنامه‌ها و تفکراتش لحاظ کند که تندخویی در خارج از مستطیل سبز برای دستیابی به خواسته‌هایش همیشه بازخورد مثبت به همراه نداشته و چه بسا در این فضا که می‌توان با آرامش خاطر تیم ملی را به سمت هدفی که وجود دارد سوق داد، نتیجه معکوس داده و بیشتر کارها را خراب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا فکری برای تیم ملی نمی کنید می خواهید از سوریه شکست بخورد و بعد عربستان و قطر خوشحال شوند. ایران در شب عاشورا با شور حسینی بازی را برد ان هم در برابر کره حالا بیخود و بی جهت از سوریه باید شکست بخورد رییس فدراسیون فقط پزدادن مقام نیست باید بازی تدارکاتی و اردوی خارج از کشور بگذارد و سرمربی ایران اقای کی روش را خوشحال کند......

    • بدون نام

      تاج کجا هستی چرا حرف نمی زنی چرا کار نمی کنی مگر مسئولیت در برابر این همه ایرانی دوستدار تیم ملی ایران نداری؟؟؟...

    • یاران

      کی روش خواسته حداقل که زمین تمرین و بازی برای هماهنگی تیم فوتبال ضروری است میخواد با پیروزی تیم ملی فوتبال ایران دوست داران ایرانی خوشحال میشن بلی پیروزی برای شخص مربی تیم ملی فوتبال ایران هم خوشحال کننده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج