۴۱۱۳۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

خلق یک ارگان زنده روی تراشه

محققان دانشگاه هاروارد موفق شدند برای اولین بار با استفاده از چاپگرهای سه بعدی یک ارگان زنده را بر روی یک تراشه خلق کنند. این ارگان دارای حسگرهای یکپارچه نیز هست.

خبرگزاری مهر: محققان دانشگاه هاروارد موفق شدند برای اولین بار با استفاده از چاپگرهای سه بعدی یک ارگان زنده را بر روی یک تراشه خلق کنند. این ارگان دارای حسگرهای یکپارچه نیز هست.
خلق یک ارگان زنده روی تراشه

به نقل از انگجت، چاپگرهای سه بعدی که تا به حال برای تهیه خودرو، منزل و حتی غذا به کار گرفته شده بودند، گامی به پیش نهاده اند و حالا کاربردی مهم در علم پزشکی یافته اند.

از این پس شیوه ای جدید برای تهیه ارگان های حیاتی بدن حیوانات و انسان ها وجود دارد که موجب خواهد شد در شرایطی که پیوند زدن بخشی از بدن موجودات زنده ضرورت دارد، این بخش از بدن به سرعت با استفاده از یک چاپگر سه بعدی تهیه و سپس جایگزین شود.

محققان در فوریه گذشته برای اولین بار ارگان ها و بافت های تهیه شده با استفاده از چاپگر سه بعدی را به بدن یک حیوان زنده پیوند زدند. همچنین از این طریق آرواره جدیدی برای یک فرد نجات یافته از سرطان فک تهیه شد.

اما حالا پژوهشگران دانشگاه هاروارد یک گام به تهیه ارگان های زنده بدن انسان نزدیک تر شده اند و برای اولین بار کل یک ارگان زنده را بر روی تراشه ای که دارای حسگرهای یکپارچه است چاپ کرده اند. مزیت این روش بررسی دقیق میزان کارآیی ارگان و بافت چاپ شده آن در محیط خارجی است. بدون آنکه نیازی به پیوند آن به بدن حیوانات وجود داشته باشد.

ارگان های چاپ شده بر روی تراشه که به زبان علمی سیستم های میکروفیزیولوژیک نامیده می شوند، می توانند در آینده به بدن انسان پیوند زده شوند. در این زمینه هیچ محدودیتی نیز وجود نخواهد داشت و این روش برای پیوند زدن قلب، کبد، استخوانها، غضروف و دیگر بافت های قلبی و عروقی قابل استفاده خواهد بود.

در مجموع شش نوع جوهر متفاوت بر روی این ارگان های قابل چاپ بر روی تراشه به کار گرفته شده تا آنها بتوانند فعالیت های محوله و جمع آوری داده ها را انجام دهند. حسگرهای موجود نیز وظیفه جمع آوری داده ها برای مطالعات آتی دانشمندان را بر عهده دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج