۴۱۱۵۲۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راهکار داعش برای جبران شکست‌ موصل

عناصر تروریستی تکفیری داعش برای مقابله با نیروهای امنیتی عراق در جریان عملیات آزادسازی موصل از روش های مختلفی استفاده می کنند.

خبرگزاری مهر: عناصر تروریستی داعش که از مواجهه مستقیم با نیروهای امنیتی عراق عاجز هستند، برای جبران شکست های خود ۶ روش را در پیش گرفته اند.

به گزارش الیوم السابع، عناصر تروریستی تکفیری داعش برای مقابله با نیروهای امنیتی عراق در جریان عملیات آزادسازی موصل از روش های مختلفی استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش گروه تکفیری داعش که از نبرد تن به تن و مواجهه مستقیم با نیروهای رزمنده عراقی در عملیات آزادسازی موصل عاجز است، ۶ روش را برای جبران شکست های خود در پیش گرفته است.

۱-بمبگذاری در مناطق

عناصر تروریستی داعش پس از آنکه نیروهای امنیتی عراق به مناطق تحت کنترل آنها نزدیک می شوند و پیش از فرار از مناطق تحت سیطره خود، بمب هایی را در نقاط مختلف این مناطق به ویژه راه ها و منازل مسکونی جاسازی می کنند تا نیروهای عراقی را اینگونه به زانو درآورند. در همین راستا فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشف ۲ کارگاه ساخت بمب در هفته نخست آغاز عملیات موصل و منفجر کردن ۴۰۰ بمب کار گذاشته شده خبر داد.

۲- حملات انتحاری

روش دیگر تروریست های داعش برای مقابله با پیشروی نیروهای عراقی روی آوردن به انفجارهای انتحاری به وسیله خودروهای بمب گذاری شده و کمربندهای انفجاری است. در همین راستا منابع نظامی عراق از انهدام ۱۲۷ خودرو بمب گذاری شده در هفته نخست عملیات موصل خبر دادند.

۳-تونل ها

یکی دیگر از روش های تروریست های داعش برای فرار از چنگ مرگ، ایجاد شبکه ای از تونل های مخفیانه در شهرها و روستاهای پیرامون است. تکفیری ها از این تونل ها برای فرار، مخفی شدن، انتقال عناصر و تجهیزات خود استفاده می کنند.

۴-سپرهای انسانی

از جمله روش های تروریست های داعش استفاده از شهروندان عراقی به عنوان سپر انسانی برای محدود کردن عملیات نیروهای امنیتی عراق است. در همین راستا اخیرا کمیته حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که داعش حدود ۵۵۰ خانواده ساکن اطراف موصل را با نیت استفاده از آنها به عنوان «سپر انسانی»، وادار به انتقال به داخل موصل کرده است.

۵-به آتش کشیدن چاه های نفت

تروریست های داعش برای کور کردن دید خلبانانی که عناصر تکفیری را هدف قرار می دهند، چاه های نفت را به آتش می کشند که نمونه آن نیز انداختن آتش در چاه های نفتی در القیاره واقع در نزدیکی موصل بود.

۶-حملات انتقام جویانه

داعشی ها زمانی که از مواجهه مستقیم با نیروهای عراقی عاجز می شوند، برای تضعیف روحیه مردم و رزمندگان عراقی دست به حملات غافلگیرانه در دیگر مناطق عراق می زنند. علاوه بر این تروریست ها، شهروندان عراقی که از ورود نیروهای امنیتی عراق به روستاهای آن ها استقبال می کنند را نیز هدف حملات خود قرار می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج