۴۱۱۶۳۱
۲۳ نظر
۵۰۰۲
۲۳ نظر
۵۰۰۲
پ

پاداش ۷۰۰ میلیونی در صندوق ذخیره فرهنگیان!

مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابعاد دیگری از فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را فاش کرد.

خبرگزاری فارس: علی قطب‌الدینی مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از مدیران میانی صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته بود، در خصوص اتفاقات اخیر در صندوق ذخیره، اظهار داشت: حدود ۲ سال است که از این صندوق کنار گذاشته شدم زیرا آنها به دنبال یکسان کردن افراد در این صندوق بودند.

وی افزود: واقعاً نمی‌دانم که موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان ۸ هزار میلیارد تومان است یا خیر، اما در این چند سال اتفاقاتی افتاده است که تا تحقیق و تفحص انجام نشود، نمی‌توان به صورت دقیق این مبلغ را گفت.

*اختصاص ۸۰۰ خودروی لوکس به مدیران صندوق ذخیره

قطب‌الدینی به یکی از مواردی که در چند سال گذشته از جمله تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان است اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق چند سالی بود که به هیچ عنوان اعتباری به شرکت لیزینگ فرهنگیان اختصاص نمی‌داد، اما به یکباره اعتباری برای خرید ۸۰۰ دستگاه خودروی لوکس به مدیران ارشد این صندوق شامل مدیران عامل، معاونان، مدیران حوزه ستادی اختصاص یافت.

وی افزود: این ۸۰۰ خودرو هر کدام به ارزش ۱۹۶ میلیون تومان بود که ۳۰ درصد آن را نقد و ۷۰ درصد دیگر به صورت اقساطی با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اختصاص دادند که به نظرم در تاریخ شرکت‌های لیزینگ بی سابقه بود.

*تخلف در شرکت لیزینگ فرهنگیان/ مدیر عامل و هیأت مدیره رد صلاحیت شده‌اند

مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به موضوع دیگری در خصوص تخلف در شرکت لیزینگ فرهنگیان اشاره و گفت: مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت لیزینگ فرهنگیان به صورت غیرقانونی در این شرکت هستند زیرا بانک مرکزی باید آنها را تأیید کند که آنها رد صلاحیت شده‌اند اما همچنان آنجا نشسته‌اند.

*پرداخت پاداش ۷۰۰ میلیونی و خرید ساختمان ۱۲۰ میلیاردی

قطب‌الدینی به تخلف دیگر در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: تأسیس شرکت‌های موازی یکی دیگر از مشکلات صندوق ذخیره است زیرا در جایی که بیمه معلم وجود دارد، «بیمه امید آسایش ایرانیان» تأسیس می‌شود؛ در حالی که نیازی به تأسیس آن نبود و فقط اتلاف هزینه را به همراه داشت.

وی اضافه کرد: مدیران صندوق با ۳ هدف تعدیل نیروی انسانی، تعدیل حقوق‌ها و تعیین تکلیف اموال منقول آمدند در حالی که برعکس عمل کردند و نیروی انسانی را افزایش دادند، حقوق‌ها را در ۳ سال، ۳ برابر کردند و پاداش‌های آخر سال مالی را تا ۷۰۰ میلیون تومان رساندند و یک ساختمان شیشه‌ای ۱۲۰ میلیارد تومانی خریداری کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم این هیأت تحقیق و تفحص کارشناس باشند و سیاسی عمل نکنند؛ جالب است که در روزهای اخیر روزنامه‌های اصلاحات هیچ چیزی از فساد ۸ هزار میلیارد تومانی را مطرح نکرده‌اند.

*با پول ۸۰۰ خودروی لوکس، ۱۲ هزار معلم صاحب خودرو می‌شدند

مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره مجدد به ۸۰۰ خودروی لوکسی که به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان داده شد، عنوان کرد: این پولی را که صندوق ذخیره بابت خرید این ۸۰۰ خودروی لوکس پرداخت کرد، می‌توانست به ۱۲ هزار معلم خودروهای با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان بدهد.

وی افزود: می‌توانستند به معلمانی که فاقد خودرو بودند این خودروها را بدهند و نه آنهایی که ماشین داشتند و دستشان به دهنشان می‌رسید؛ آخر با چه مجوزی، رویکردی و سیاستی چنین کاری انجام شد.

*وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی با کارمزد صفر برای مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان

قطب‌الدینی با اشاره به مورد دیگری در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق مصوب کرد که به مدیر عامل و مدیران عامل ۲۷ شرکت زیر مجموعه بالای ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد صفر درصد پرداخت کند؛ واقعا از پول چه کسانی این وام‌ها پرداخت شد؟

وی افزود: معلمی که ۳۰ سال خدمت می‌کند هم نمی‌تواند ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کند ولی «وام خودرو»، «وام ضروری»، «وام مسکن»، «وام خرید مسکن» و «اجاره مسکن» به آن افراد پرداخت شد.

مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان اگر فقط یک صدم این اتفاقاتی که در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داده است را متوجه شوند انصراف خود را از عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      خجالت داره..واقعا اوضاع حقوق معلم ها و اقتصادوزندگیشون روببینن مدیران و روسا..بعد این دزدی ها اتفاق می افته..
      خدایا حق ما رو از این دزدها بگیر..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلما که پوله کفت میگیرن.من که حروم دارن به معلما انقد میدن با توجه به اینکه از منم کم سوادترن دوسه برابر بیشتر واسه کاره کمتر میگیرن

      • عرضه

        جناب بدون نام تو از معلم ها کینه داری(به هر دلیلی در زمان دانش اموزیت!) نباید رودزدی هایی که میشه چشماتو ببندی و از غرایض وعقده هات حرف بزنی،بحث دزدی بود که شده..

    • بی نام

      ای آقایونو باید اعدام کرد که تیشه به به ریشه میزنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین صندوق برای کارکنان نیروهای مسلح هم وجود داره و هرماه مبلغی از حقوق کارکنان کم میشه و در صندوقی ذخیره میشه تا زمان بازنشستگی فرد.
        البته با صندوق بازنشستگی تفاوت داره.
        بهتره از تمام صندوقهای ذخیره، خصوصا نیروهای مسلح بازرسی و حسابرسی بشه.
        این پولها الان داره کجا صرف میشه.
        نشه بعد از 20 سال اعلام ورشکستگی کنند!

    • بدون نام

      من اصلن تعجب نکردم* اخه اینجا ایرانه *بقول علی دایی ایرانه دیگهههههههههههههههه

    • محسن ابتکار

      خوب بنده خدا ها هر زود تر انصراف بدهید تا پولتان هاپولی نشده چون ممکن است عده ای دیگر با این طناب مفت خودشان را خفه کنند

    • بدون نام

      بهتراست درهرکاری اولین وکوچکترین انحراف که مشاهده شدبرخوردمنطقی ودورازمسایل سیاسی باآنشودوگرنه مرورزمان وآلوده شدن عده زیادی ودرگیرشدن آنها عملا برخورد اساسی راغیرممکن می سازد

    • بدون نام

      من هم کارمند راه آهن هستم.ما هم صندوقی با عنوان صندوق پس انداز کارکنان داریم.دقیقا یک چنین کارهایی در این مجموعه انجام میشود، امیدوارم هرچه زودتر دست این آقایون هم رو شود

    • بدون نام

      این اختلاس ها نتیجه کم کاری نیروی نظارتی ادرات وسازمانهااست بایدهمپای برخوردبااختلاسگران شدیدتر باحراست آن مجموعه برخورد شودتاآقان بدانند درقبال حقوقی که میگیرندشرعا وقانونا‌ مسول هستند ..

    • احمد

      باسلام خدایا از این بی انصافان درجای معلم پول تاکسی ندارد به سر کلاس برود امااما؟درجای پاداش هفتصد میلیونی وساختمان میلیاردی وماشین چند صد ملیون سوارمیشوندومیخورند ایا کدام وجدانی قبول میکند ماهانه معلم از دهن بچه هاش میگیرد وبه حساب صندوق واریز میکند ..........

    • بدون نام

      پول وقدرت ذاتا اغواگرندوهرکس هرچند مومن ومسلمان باشددرااینگونه موقعیتهاامکان لغزش خواسته یاناخواسته داردبایدراهکارهای نظارتی منطبق با علوم روز رابه کار گرفت تاجلو فساد گرفته شود

    • بدون نام

      صندوق ذخیره ی پرسنل ... نیز همین اتفاقات به راحتی صورت پذیرفته است.

    • بی نام

      من نمیدونستم این آقا که یک حساب و کتاب ساده رو بلد نیست چطور در وزارت آموزش و پرورش مسوول بوده . اولا کدام خودرو را امروزه پانزده میلیون تومن میدن . دوما خودتان یک حساب و کتاب ساده بکنید همه چیز مشخص میشود . ارقام غیر واقعی میدهند مردم را تحت تاثیر قرار دهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم وقتی وام خودرو میدن، کل قیمت خودرو را که وام نمیدن.
        اگه خودرو 30 میلیون هست 10-15میلیونش را بصورت تسهیلات وام میدن.

    • امید

      هر چی قضاوت مولا علی علیه السلام در موردشون هست اجرا کنید
      میشه عدالت

    • بی نام

      اصلا همش تقصیر این فرهنگیان است

    • بدون نام

      آیا با انصراف عاملین ذی نفع این پولها به صندوق برمیگردد!!!!!

    • بدون نام

      .. احمدی نژاد که همه این اختلاسها به او مربوط هست.
      درود بر روحانی که اختلاسهای احمدی نژاد را داره یکی یکی رو میکنه.

    • بدون نام

      جناب بدون نامی که زیر نام محمد کامنت گذاشتی.اول اینکه هیچ معلمی بی سواد نیست.حداقل بی سوادتر از شما نیست که توی دوخط تایپ کردن هفت هشت تا غلط املایی داشتی.و مشخصه که از اون شاگرد تبلهایی بودی که از معلم کینه داری.زحمتی که یک معلم برای توجیه کردن فقط یک کلمه به دانش آموز میکشه آنقدر باارزش و عمیق هست ک نمیشه واسش قیمت گذاشت.جنابعالی حوصله ی سر و کله زدن با حتی یک کودک رو نداری اما یک معلم سی سال از عمرشو میذاره تا به این همه انسان علم آموزی کنه.اگر معلم بودی میفمیدی که حتی فقط سرپا ایستادن واسه مبصر بودن رو نمیتونستی انجام بدی چه برسه که بخوای شش ساعت سرپا بیستی و با وجدان و از جان واسه دانش آموزهات مایه بذاری. در ضمن بخش زیادی از این حقوق های ناچیز معلمان عزیز بابت پرداخت هزینه های درمان برای دردهای مفصلی و ....... خرج می شه.در اکثر جوامع پیشرفته معلمین از بالاترین حقوق برخوردارند اونم به خاطر اینکه جایگاه معلمین در اون جوامع به درستی درک شده.و به این نکته پی برده اند که کار معلم تربیت نسلهایی است که می توانند به انواع مختلف به جوامع خدمت کنند و اگر معلمی آسایش خاطر و راحتی فکر در کلاس نداشته باشد چگونه میتواند چنین افرادی را تربیت کند و تمام هوش و حواسش به این هدف بزرگ باشد.حرف بسیار است ......

    • بدون نام

      الهی خیر نبینن.

    • فرهنگی

      ان شاءالله اتیش بریزه تو شکم زن وبچه هرکه پس انداز سالهای زندگیم رو به یغما برد...

    • علی

      بخدا خسته شدیم ... مردمو بزارین تو فقر و بیکاری گرونی بدبختی ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج