۴۱۱۸۶۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

هشدار درباره آمار اعتیاد درجامعه کارگری

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم.

انوشیروان محسنی بندپی روز گذشته در همایش فرصت ها و چالش های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت افزود: این مسئله نشان می دهد که رویکرد و استراتژی ها باید تغییر کند تا بتوان آسیب های اجتماعی را کنترل کرد.وی خاطرنشان کرد: همچنین زمانی علت درگیری زوج ها، نداشتن پول و امکانات بود اما امروز علل مختلف دیگری وجود دارد.

وی در ادامه به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: آمار طلاق در شمال شهر تهران، یک طلاق به ازای هر ۲.۲ ازدواج و در روستا ها، یک طلاق به ازای هر ۶ ازدواج است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: زمانی آسیب های اجتماعی ناشی از فقر بود اما امروز علل دیگری نیز مانند فضای مجازی دارد.محسنی بندپی اضافه کرد: یکی از آثار فضای مجازی، کم شدن فضای گفت و گو در خانواده هاست و موجب بروز برخی موارد افسردگی، تغییرات رفتاری و تغییر سبک زندگی می شود.وی در ادامه به اقدامات بهزیستی در خصوص پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و گفت: این سازمان نسبت به تولد سالانه ۳۰ هزار معلول احساس تکلیف می کند و در دو استان کرمان و یزد، غربالگری های ژنتیکی و مشاوره های ازدواج راه اندازی کردیم و در ۲۹ استان دیگر، هر کدام در یک شهرستان به صورت آزمایشی غربالگری ژنتیکی و مشاوره های ازدواج اجرا می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تاکنون ۴۰ هزار زوج در کشور تحت غربالگری ژنتیکی قرار گرفتند که ۳۰ درصد آن ها به مشاوره ژنتیکی و از این ۳۰ درصد، ۲۰ درصد به آزمایش ژنتیکی نیاز داشتند.محسنی بندپی خاطرنشان کرد: امیدوارم طی پنج سال آینده، آسیب های اجتماعی کنترل شده و معلول زا به کمترین میزان خود برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسی وکیلی ذاد

      سلام من یک جانباز ومعلول هستم ببخشید باسخنرانی مشکل حل نمیشود به پایگاهای بهزیتی سربزنید چه میکنند پارتی دارها سمعک .باطری .سهمیه میره در خونشون بی پارتی شده توپ فوتبال .نداریم .بالا نمیدن بروجای دیگر .وهزار مشکل .درنتیجه نیازدارها مجبورند طلاق بگیرند .دوزدی کنند بی نیازها اضافی بگیرند واصراف لطفا با مردم معلول مصاحبه کنید .بعد مشخص میشود درد مردم ازکجاست باتشکر

    • بدون نام

      بنده محمد نقی مهجور از نوشهر مازندران شنوائم در جنگ آسیب دید در سال ۶۵ پرونده بنده هنوز بلاتکلیف در ایثار گران ساری خاک میخورد رفتم بهزیستی بخدا حدود ۶ ساله منتظر یک سمعک هستم میگویند تحریم هستیم نمی آید آیا ما گناه کردیم که به جنگ رفتیم و امروز اینگونه باید مورد بی مهری قرار میگریم؟

      با سپاس از مدیر اخبار داغ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج